Win2k Server geeft zichzelf var ipadres (routing).

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist routing van ADSL geïnstalleerd, alles werkt perfect op de server. Men Clients kunnen aanloggen op het domein, kort... perfect.

Maar... de clients geraken niet op internet! Ipconfig gedaan... wat zie ik, geen gateway.

De Clients werken via DHCP dus alles zou vanzelf ingevuld moeten zijn. Dus gateway zelf maar ingesteld... doet het niet, reden... mijn server veranderde plots zelf van IP!

Mijn oplossing... server moet vast IP krijgen ipv zichzelf variabel te gaan maken!!

Eigelijk klinkt dit te simpel gezien de probs die ik met adsl en routing al gehad heb. Waar moet je dit instellen? Toch niet gewoon bij je netwerk kaart zeker?

• poing
  • Niet online
Check... ik kan zomaar geen IP invullen, daar staat al iets. Staat trouwens op een subnet waar ik zelfs nog niet aan kan via men clients. Snap er geen klll meer van.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Dat je client plots van ip veranderen kan als zijn dhcp verlopen en hij hem niet kon verlegen. Dan vraagt ie een nieuw aan. Maar dan komt normaal alleen voor na een lange tijd. Als de max lease time verstreken is.

Heb je dat vaak ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• poing
  • Niet online
Het is me opgevallen dat de client niet van IP veranderde bij het rebooten en de server veranderde van 10.0.0.13 naar 10.0.0.11

Waarom weet ik ook niet. Nu heb ik de server zo gelaten en bij de client het nieuwe IP als gateway ingesteld... niets. Kan zelfs geen ping naar een site doen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Je kunt de netwerkkaart toch van een vast IP voorzien ?
-dubbelklik op netwerkicoon in taskbar (of doe het op een ingewikkeldere manier :D)
- eigenschappies
- dubbelklik CTP/IP
- bolletje bij "het volgende IP aders gebruiken"
En daar geef je dan het gewenste adresje op :)

Niets aantrekken van wat er al staat, dat is waarschijnlijk het DHCP adres wat je server zichzelf heeft gegeven. Dit doet ie namelijk als je DHCP aanzet en zelf geen static IP hebt genomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 04 maart 2002 22:19 schreef poing het volgende:
Het is me opgevallen dat de client niet van IP veranderde bij het rebooten en de server veranderde van 10.0.0.13 naar 10.0.0.11

Waarom weet ik ook niet. Nu heb ik de server zo gelaten en bij de client het nieuwe IP als gateway ingesteld... niets. Kan zelfs geen ping naar een site doen.
Je hebt je server toch wel een vast ip gegeven ?
edit:

beetje te laat

• poing
  • Niet online
Rechter muis... netwerk... krijg ik 10.10.1.1
Via ipconfig, krijg ik ook dit adres te zien.
Maar als ik naar men server ping krijg ik 10.0.0.11

Wordt dit dan ook geroute? Kan toch niet.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 04 maart 2002 22:33 schreef poing het volgende:
Rechter muis... netwerk... krijg ik 10.10.1.1
Via ipconfig, krijg ik ook dit adres te zien.
Maar als ik naar men server ping krijg ik 10.0.0.11

Wordt dit dan ook geroute? Kan toch niet.
:?
Als je ping'd dan krijg je geen ip terug.
Je ping'd juist naar een ip om te zien of die actief is.

• poing
  • Niet online
LAN = DEDICATED = 10.10.1.1 Die zie ik niet op netwerk maar wel op de server zelf via ipconfig.

Internal = Internal = 10.0.0.11 Die zie ik dan wel via netwerk.

Dit zijn btw de default instellingen bij routing en ras he! Alé... als je deze functie installeert.

Netwerk = perfect he! Buiten internet delen via NAT.
Pagina: 1