Monitor zeer donker

Pagina: 1
Acties:

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Ik heb net 3 maanden een Iiyama HM703UT en vandaag blijft ie ineens heel erg donker :r Maar weer de garantie papieren op zoeken. :(

Weet iemand misschien waar 't aan kan liggen?

Brightness staat natuurlijk op 100% en contrast ook. :)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Heb je de stekkers al gecontroleerd? (ook achterin je monitor) Misschien zit die er niet goed in :)

• marijn
Op maandag 04 maart 2002 22:00 schreef Marcj het volgende:
Heb je de stekkers al gecontroleerd? (ook achterin je monitor) Misschien zit die er niet goed in :)
Heel het beeld is donker. ook de OSD

Verwijderd

probeer je monitor eens te aarden

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Je moet het programma'tje powerstrip downloaden, daarmee kan je het beeld lichter zetten :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

ok hier komt die...

1 je roept je garantie aan.

of

2

eerst wel ff van je power afhalen en ff aan en uit zetten om enigszins te ontladen
Schroef hem open (doe ff voorzichtig vanwege je garantie)
Ik heb het by the way al paar keer gedaan en mensen die ik ken heb ook geadviseert het te doen en tot nu toe allemaal perfect...

ok als volgt... hij is open,
*De achterwand kan je nu helemaal eraf schuiven makkelijkste als je ff je power stekker erdoor heen doet.
*dan aansluiten weer en aandoen, zorg dat je ff een lekkere test site http://www.zdnet.com/pcmag/features/monitorsbig/test/_open.htm

*Nu heb je links achter 3 openingen zitten met plastic stel schroeven.
* 1 ervan staat screen... das zeg maar de gamma...
*de andere 2 zijn fijnstel schroeven voor horizontale en verticale

daar kan je dus ook nog beetje mee spelen... zorg wel dat je dat wat text op je scherm hebt staan...

Ohja en raak nou niet met je blote handen bepaalde onderdelen aan...

*.

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Zit er ergens op je monitor een knopje met 'degauss'??? 'T is een flinke tik, maar misschien helpt het.

Verwijderd

Op zich moet je brightness en contrast ook niet altijd op 100% staan, dit is volgens mij niet al te goed voor je beeldbuis, ik heb eens ergens gelezen dat ze rond de 75 a 85% horen te staan !

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:00 schreef Heko het volgende:
Op zich moet je brightness en contrast ook niet altijd op 100% staan, dit is volgens mij niet al te goed voor je beeldbuis, ik heb eens ergens gelezen dat ze rond de 75 a 85% horen te staan !
Nee niet dat het slecht is... maar je maakt het beeld er lelijk mee... bepaalde storingen zie je dan heel erg.

Maar klopt wel ik heb mijn Contrast op 90% Staan en Brightness op iets meer dan 60%

Maar die site die ik daarboven paaste legt dat allemaal netjes uit

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 04 maart 2002 22:52 schreef Tha_LeX het volgende:
Je moet het programma'tje powerstrip downloaden, daarmee kan je het beeld lichter zetten :)
Ja hoor :z en dan word de OSD ook weer helderder...ghehe :z

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Op maandag 04 maart 2002 22:57 schreef -KOD- het volgende:
ok hier komt die...
1 je roept je garantie aan.
of
2
eerst wel ff van je power afhalen en ff aan en uit zetten om enigszins te ontladen
Schroef hem open ......
NIET DOEN!!!! ben je gegarandeerd je garantie kwijt. Laat hem dan wegbrengen.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:11 schreef Bart B het volgende:

[..]

Je garantie kwijt... waaah ja als je de schroeven kapot draait... en dan moet je wel een hele erge kluns zijn...

Trouwens dat Fine tunen wat je nu kan doen doet IIYAMA niet voor je... wil je je monitor opnieuw laten kalibreren kost je flink wat duiten terwijl je het nu zelf kan doen...

En ik wil nog wel eens zien of IIyama hem gaat helpen... IIyama staat nou niet echt bekend om goede service

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Wat ik me wel eens heb laten vertellen, (8>
Is dat als je beeld donkerder zou gaan worden,dit langzaam het einde van je beeldbuis zou inhouden.
Maarja het is een nieuwe,dus. :?

Ik weet wel dat dit normaal dus bij oudere TV's/Monitoren voorkomt,dus ik zou gewoon terug gaan met dat ding. >:)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:16 schreef apestaartje het volgende:
Wat ik me wel eens heb laten vertellen, (8>
Is dat als je beeld donkerder zou gaan worden,dit langzaam het einde van je beeldbuis zou inhouden.
Maarja het is een nieuwe,dus. :?

Ik weet wel dat dit normaal dus bij oudere TV's/Monitoren voorkomt,dus ik zou gewoon terug gaan met dat ding. >:)
Leest nou niemand wat ik schrijf...

Als je beeld donkerder wordt of minder scherp is het tijd om hem opnieuw te kalibreren

Hier nog een klein bewijsje [topic=421902]

• marijn
Op maandag 04 maart 2002 23:22 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Leest nou niemand wat ik schrijf...

Als je beeld donkerder wordt of minder scherp is het tijd om hem opnieuw te kalibreren

Hier nog een klein bewijsje [topic=421902]
het is niet een beetje donkerder hoor, het is van superfelle nieuwe monitor naar de tekst op tweakers.net niet meer kunnen lezen zo donker. in 1 keer

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 04 maart 2002 23:11 schreef Bart B het volgende:

[..]

je benne een tweaker of niet.

-KOD- heeft wel degelijk gelijk, m'n oude 15" had ook 2 plastic schroefjes waarmee je oa de brightness helemaal omhoog kon gooien :) ik was toen weer blij

gewoon alles voorzichtig en RUSTIG doen niet te snel willen want dan gaat het juist fout.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Nou ik ben absoluut niet bevreesd om dergelijke zaken zelf aan te pakken maar het lijkt me toch duidelijk dat hier meer aan de hand is.
Ik zou gewoon gebruik maken van de garantie en zolang om het werkbaar te houden tijdens het wachten idd een tool als powerstrip gebruiken.
Ctrl+Alt+Num+ verhoogd de gamma.

• marijn
Probleem opgelost! de red en blue waaren om 1 of andere vage rede (software probleem ofzo in de monitor denk ik, want ik had niks verandert) op 0 gesprongen. Gelukkig 't is weer goed.

Maar 't is ook wat moeilijk navigeren in zo'n donker OSD |:(

Verwijderd

KOD zou jij me willen helpen, ik heb een Eizo T765 die eigenlijk ook te donker is en opnieuw gekalibreerd moet worden. Maar die knoppen waar je het over hebt, zie ik niet. Ik zie wel convergentieringen. (PS, ik heb ook een mailtje naar je homepage gestuurd, hopelijk vind je dit niet erg). Desnoods betaal ik je ervoor.
Kun jij me helpen.

Groeten

Verwijderd

nog ff mijn e-mail: victorweenink@hotmail.com
Thanks

of 06-48070636 of 's avonds na 19.30 uur: 0181-214647

Verwijderd

of misschien dat iemand anders wil helpen

Verwijderd

Hoi ik had je mail gehad... ben op het moment nogal ziek... maar aan je kengetal te zien woon je niet in de omgeving...

Maar het is echt heel simpel, ik was eerst ook 15 minuten aan het zoeken op mijn monitor... en ik moet zeggen ik ben niet bekend met jouw monitor... maar je meot gewoon even zoeken naar 2 tot 3 stelschroefjes (ze zitten bij elkaar) meestal zwart plastic... en er zal een text opdruk vlakbij deze stelschroeven zitten. Kan je anders niet wat digitale fotos maken van je monitor binnenkant?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 15:52 schreef Eizo het volgende:
KOD zou jij me willen helpen, ik heb een Eizo T765 die eigenlijk ook te donker is en opnieuw gekalibreerd moet worden. Maar die knoppen waar je het over hebt, zie ik niet. Ik zie wel convergentieringen.
Deze stelschroeven zitten ook aan de binnenkant... en het gaat om draaibare plastic schroefjes

Verwijderd

Hartelijk bedankt voor je reakties!!!
Ik had nog 1 vraag ik heb inmiddels de plastic draaiknopjes gevonden. Ze zitten aan de linkerkant van de "zuignap" er staan ook letters bij geschreven, maar hier word ik niet veel wijzer van. Bij het bovenste knopje staat: APH.
Bij het knopje hieronder staat: XCV of XOV dit kan ik niet goed lezen omdat het een soort van verzegeld is, net als de andere knopjes trouwens, maar bij dit knopje zit het zegel net over de middelste letter geplakt. Bij het onderste knopje staat: XBV en dit knopje staat ook haaks op de andere 2 knopjes erboven. Enig idee?? Trouwens heftige muziek op die site van je. Zit er nu naar te luisteren. Heftig man!! :P

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:01 schreef Eizo het volgende:
Hartelijk bedankt voor je reakties!!!
Ik had nog 1 vraag ik heb inmiddels de plastic draaiknopjes gevonden. Ze zitten aan de linkerkant van de "zuignap" er staan ook letters bij geschreven, maar hier word ik niet veel wijzer van. Bij het bovenste knopje staat: APH.
Bij het knopje hieronder staat: XCV of XOV dit kan ik niet goed lezen omdat het een soort van verzegeld is, net als de andere knopjes trouwens, maar bij dit knopje zit het zegel net over de middelste letter geplakt. Bij het onderste knopje staat: XBV en dit knopje staat ook haaks op de andere 2 knopjes erboven. Enig idee?? Trouwens heftige muziek op die site van je. Zit er nu naar te luisteren. Heftig man!! :P
Hehe gewoon ID&T radio... zal wel naar Q-Dance zijn geweest dat draaide... dikke HardTrance...

Maar ik heb je gemaild over wat je net schreef... en dus om eerlijk te zijn durf ik niet zo te zeggen wat deze afkortingen betekenen. En zoals ik weet zijn dit soort stelschroefjes ook niet verzegeld.
Pagina: 1