RC5-64 Hoe weet je dat je de winnende key hebt?

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hoe weet je dat nou eigenlijk? Omdat we toch al aardig op weg zijn met alle keys. (lees 71%+)

Oh ja, gewoon door }:O 'en.

Juist

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38
Komt vanzelf wel op de d.net site te staan dat ie gevonden is. En degene die de sleutel heeft gevonden krijgt vast een mailtje :)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 21:42 schreef Marcj het volgende:
Komt vanzelf wel op de d.net site te staan dat ie gevonden is. En degene die de sleutel heeft gevonden krijgt vast een mailtje :)
Met een attachment: * Jeldert You have won $1000.doc.vbs :P

Juist

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

Op maandag 04 maart 2002 21:46 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Met een attachment: * Geckoo You have won $1000.doc.vbs :P
En als je niet de meel leest ??
genoeg retirede adressen die mensen niet lezen.
wie krijgt het dan?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Op maandag 04 maart 2002 21:53 schreef Geckoo het volgende:

[..]

En als je niet de meel leest ??
genoeg retirede adressen die mensen niet lezen.
wie krijgt het dan?
Als je een mail retired gaat het mailtje natuurlijk naar het adres waarnaar ie is geretired. En als diegene zijn mail ook nooit leest zal het wel naar een goed doel gaan :)

[removed]

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op maandag 04 maart 2002 21:41 schreef Jeldert het volgende:
Hoe weet je dat nou eigenlijk? Omdat we toch al aardig op weg zijn met alle keys. (lees 71%+)

Oh ja, gewoon door }:O 'en.
jij weet het niet. alleen d.net weet het dan. de client gaat gewoon door met werken. d.net heeft een tooltje om te kijken of de key goed is. die key sturen ze dan naar RSA Labs en als die zeggen dat het goed is wordt het wereldkundig gemaakt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 09:18
Leuk zou zijn dat jij een maand aan sparen bent en het blijkt dat de juiste key al bij het 1e pakketje zat wat jij ging sparen :D :D in de tijd dat je het dan flushd dan het het al wereldkundig (dat zegt stappel_ zo mooi :o :9) bekend gemaakt

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:35 schreef stappel_ het volgende:

[..]

jij weet het niet. alleen d.net weet het dan. de client gaat gewoon door met werken. d.net heeft een tooltje om te kijken of de key goed is. die key sturen ze dan naar RSA Labs en als die zeggen dat het goed is wordt het wereldkundig gemaakt.
Maar D.net gaat toch zeker niet alle keys weer nakijken?

Of weet mijn client het wel, maar wil 'tie het mij gewoon niet vertellen?

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

NightBird

DPC-Crew Coding
Op maandag 04 maart 2002 23:16 schreef Silk_dude het volgende:

[..]

Maar D.net gaat toch zeker niet alle keys weer nakijken?
Nee natuurlijk niet. Waarom?
Of weet mijn client het wel, maar wil 'tie het mij gewoon niet vertellen?
Nee. Hoe zou je client het moeten weten? Die berekent gewoon wat de plaintext input van het algoritme was bij de gegeven crypt-text en de keys. En die inputs stuurtie terug .. je client weet dus nooit of het wel of niet goed is ..

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Dus D.net kijkt voor elke geprobeerde key wel al die stukjes plaintext na?

Dat was nl. wat ik hierboven bedoelde, ik schreef het alleen een beetje stom op.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:51 schreef Silk_dude het volgende:
Dus D.net kijkt voor elke geprobeerde key wel al die stukjes plaintext na?
yup

Verwijderd

Nej, er komt een bepaalde code uit. Dus gewoon een SQL statement eroverheen en als het overeenkomt is dat dus de key.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 00:24 schreef ketjap het volgende:
Nej, er komt een bepaalde code uit. Dus gewoon een SQL statement eroverheen en als het overeenkomt is dat dus de key.
Hoe bedoel je dit? SQL statement? Komt er dan een zin op het scherm ofzo? :?

Juist

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 05 maart 2002 15:37 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? SQL statement? Komt er dan een zin op het scherm ofzo? :?
Op het scherm van distributed.net.

Afbeeldingslocatie: http://members.iquest.net/~nugget/nuggetcamb.jpg

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Jaha.. maar ik heb een speciale client en die zegt het wel wanneer je hem hebt gevonden. Ik heb het winnende pakketje namelijk al 2 jaar op mijn pc staan maar ik wil ff wachten totdat alle blokkies zijn geweest. :P :7

Neej maar ff serieus, ik las ergens dat D.net alweer een klein percentage van al uitgegeven blokkies uitgeeft omdat niet alle blokkies worden teruggekregen. Heeft er iemand enig idee dan hoe lang het nog zou kunnen duren?
Het is namelijk dus mogelijk dat iemand het winnende blokje een keer ophaald en er daarna niets meer mee doet. En dan duurt het nog een eeuwigheid voordat deze weer wordt uitgegeven. Toch? :?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Het % op dnet is gewoon hoeveel er al is ontvangen, en niet hoeveel er al is uitgegeven.

Juist

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op dinsdag 05 maart 2002 15:47 schreef OnerA het volgende:
Neej maar ff serieus, ik las ergens dat D.net alweer een klein percentage van al uitgegeven blokkies uitgeeft omdat niet alle blokkies worden teruggekregen. Heeft er iemand enig idee dan hoe lang het nog zou kunnen duren?
Het is namelijk dus mogelijk dat iemand het winnende blokje een keer ophaald en er daarna niets meer mee doet. En dan duurt het nog een eeuwigheid voordat deze weer wordt uitgegeven. Toch? :?
van de stats pagina :
The odds are 1 in 345 that we will wrap this thing
up in the next 24 hours. (This also means that we'll
exhaust the keyspace in 345 days at yesterday's rate.)
dus ongeveer 350 dagen. op basis van wat er nu reeds is teruggekomen en hoeveel er gisteren is terug gekomen. dit houdt dus geen rekening met blokjes die verdwijnen zoals jij al zegt. ik denk dat ze doorgaan met uitgeven tot ze binnen de 90 dagen komen. daarmee bedoel ik dat ze moeten wachten tot minimaal 90 dagen voordat ze een blokje opnieuw mogen uitgeven. dan krijgt de client gewoon te horen dat er op dat moment geen werk is.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Pagina: 1