Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP]Erg schokkerige 3D performance

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
na een verse install van WinXP gedaan te hebben is de 3D performance erg schokkerig. Zowel in D3D als in OpenGL en in software rendering. De FSP zijn normaal lekker hoog alleen in games of bv mijn simpele 3D screensavers in default WinXP beweegt het 3D object schokkerig... net alsof er een buffer volloopt ergens. In Halflife bv van 60 FPS 2 sec en dan een schokje...stukje lopen schokje...

Ik heb mijn bios op default gezet, nieuwe drivers geinstalleerd, default display drivers weer terug gezet noem het maar op. Ik vermoed dat ik ergens een setting over het hoofd zie. verder heb ik geen problemen met XP of vreemde zaken. Ik heb dus niets aan hardware veranderd, gewoon XP opnieuw geinstalleerd en heb nu problemen.

De voormalige XP installatie liep goed "no problem"

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt...

• Scare360
Niemand?

Verwijderd

Nog een keer XP installeren :)

Maar wat is precies je systeemhardware en kan je in de task manager niet iets zien dat de cpu af en toe 100% gebruikt wordt ofzo?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
wel handig om systeem specs te posten |:(

• Scare360
Het probleem is... op dit systeem wat ik verder met geen vinger aangeraakt heb draaide alles zonder problemen. System specs zijn dus niet van toepassing aangezien het een software probleem betreft. De hardware is 100% ok. Het zijn niet de display drivers, en niet directX, want onder software en OpenGL heb ik gelijke problemen.

Alle applicaties met 3D vertonen hetzelfde plaatje...schokken terwijl de FPS meer dan genoeg zijn. Nogmaals het lijkt op een buffer probleem...net alsof er recources genoept worden.

In de taksmanager of logs is niets af te leiden

• Scare360
Ook met de hardware versnelling uit en de windows 3D tekst dus lopende in software schokken om de 1/2 sec. In de taskmanager is niets te zien behalve dat er maar weinig rekenkracht nodig is aangezien er nogal idle gedraait wordt. Proces prioriteit ophogen wil niet helpen...

erg vaag

• Han
  • Niet online

Han

Je kunt ook gewoon je bericht editten :{

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif <----

En meer een [forum=9] topic.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.