[OC] Compatibiliteit 80x80 Heatsinks

Pagina: 1
Acties:

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Ha ppl, ik zit met een probleempje. Ik heb hier thuis een Epox 8KTA3+Pro met een TBird 1400 liggen, die ik wil gaan luchtkoelen. Uiteraard wil ik performance, dus keek ik automatisch naar de Alpha PAL8045 (80x80x38). Helaas schijnt deze niet compatible te zijn met m'n mobo. Volgens de OC-shop is de Swiftech MCX462 (80x80x38) WEL compatible met m'n mobo, zelfs compatible met alle mobo's.
Compatible with all the motherboards available.
Vanwaar dit verschil?

Gaan ze nou beiden wel passen of beiden niet? Als ze beiden niet passen, welke koeler kan ik dan het beste gebruiken om m'n 100W heethoofd koel te houden?

edit:

Oeps, topictitel moet natuurlijk '[OC]Compatibiliteit 80x80 Heatsinks' zijn. Sorry Phreak ;)

[edit2]
Ik zit net nog wat op de Swiftech site rond te struinen, kom ik hier dit plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/MCX462_HEIGHT_RESTRICTION_AREAS.JPG

Dat heeft er waarschijnlijk alles mee te maken, is het gewoon zo dat de Alpha teveel ruimte naar beneden inneemt ofzo (in de paarse area op 't plaatje)?
[/edit2]

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 15:00
Geeft niks :+

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

<ikbenbezopen>
* Corn download altijd de juiste drivers voor zijn fans.. :?
Ik weet niet wat de rest van OCM doet >:)
</ikbenbezopen>

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wrom zou ie niet compatible zijn??? :?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 21:45 schreef Osiris het volgende:
Wrom zou ie niet compatible zijn??? :?
Ruimte rond de Socket, 80x80 HS is vrij groot, check de layout van m'n bordje maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/ep-8kta3.jpg

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Je kan toch ff je liniaaltje of geodriehoekje erlangs leggen en kijken of het zal passen? Er zijn op het internet nl. echt wel specs te vinden van die heatsinks qua afmetingen.

http://www.micforg.co.jp/c_pal8045e.html

Hier je Pal8045 :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 22:29 schreef Mennootje het volgende:
Je kan toch ff je liniaaltje of geodriehoekje erlangs leggen en kijken of het zal passen? Er zijn op het internet nl. echt wel specs te vinden van die heatsinks qua afmetingen.

http://www.micforg.co.jp/c_pal8045e.html

Hier je Pal8045 :)
Tsjah, afmetingen wel (80x80x38). Dat gaat ook wel passen tussen die rijen transistors, ik vermoed alleen dat de heatsink op het condensatortje linksonder de socket rust -> fried CPU met een beetje pech.

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Op maandag 04 maart 2002 22:33 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Tsjah, afmetingen wel (80x80x38). Dat gaat ook wel passen tussen die rijen transistors, ik vermoed alleen dat de heatsink op het condensatortje linksonder de socket rust -> fried CPU met een beetje pech.
Dat kan je toch ook met dat zelfde liniaaltje/geodriehoekje vaststellen? CPU erin en liniaal er vlak opleggen. Of je legt er een glasplaatje op.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 22:41 schreef Mennootje het volgende:

[..]

Dat kan je toch ook met dat zelfde liniaaltje/geodriehoekje vaststellen? CPU erin en liniaal er vlak opleggen. Of je legt er een glasplaatje op.
Hmmz, ik zal zo m'n case eens openmaken en wat meetwerk doen, dan weet ik het iig ;)

Verwijderd

Je kunt ook een hoekje van de heatsink eraf zagen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
of de transistor eruit solderen.

Verwijderd

Alpha past er niet op , zit op die capacitor naast je mem . Heb er zelf m'n 8KTA3+ Pro mee kapot gedaan dus ik raad je niet hetzelfde aan te doen ...

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:26 schreef salvador4 het volgende:
of de transistor eruit solderen.
heh jah.. goed plan....
of anders soldeer je gewoon wat draadjes van je cpu naar een koeler en hd ... heb je een moederboardloze computer :?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Je kunt in sommige gevallen de transistor lossolderen, en bijv aan de andere kant van het bord erop zetten (onderkant dus). Maar ik zou het niet doen, en gewoon de swiftech kopen als die wel past.

Geen inspiratie

Verwijderd

Je kunt ook een klein stukje uit je Alpha hakken :) Dan past ie ook...tis maar een ideetje als je de swiftech te duur vind!
Pagina: 1