Ik heb dus telefoonlijn, waar ik een telefoon op heb en een 56 k modem die ik wil gebruiken als modem. Dat werkt nou wel, ik kan faxen ontvangen, maar het probleem is dat mijn modem eigenlijk het onderscheid zou moeten zien tussen een telefoongesprek en een fax bericht. (Nu neemt hij gewoon na 2 ringtonen op, ook als er mij iemand telefoneert)
het lijkt mij dat je fax programma dit moet ondersteunen. ik weet wel van losse faxen die een fax kunnen herkennen.
't lijkt mij niet echt mogelijk voor een modem om het verschil tussen dataoverdracht (fax) en spraak (telefoon) te herkennen zónder dat het inkomende gesprek wordt geaccepteerd (zonder dat er wordt opgenomen). Voor zover ik weet wordt er naast de 'puls' waardoor de telefoon overgaat enkel nog een CLIP signaal (voor nummerweergave, mits je dat hebt) meegestuurd... correct me if that's wrong.. 
Misschien is er een andere oplossing? Kun in het faxprogramma niet instellen dat er pas na een langere tijd wordt opgenomen, zodat je nog de tijd hebt om de telefoon op te pakken als je thuis bent? Het is wel niet de meest nette oplossing, maar ik zou zo gauw ook niets anders weten...
Misschien is er een andere oplossing? Kun in het faxprogramma niet instellen dat er pas na een langere tijd wordt opgenomen, zodat je nog de tijd hebt om de telefoon op te pakken als je thuis bent? Het is wel niet de meest nette oplossing, maar ik zou zo gauw ook niets anders weten...
#
Pagina: 1