Ik heb dus een aantal mp3's met die vervelende brom er in.
Heeft iemand een idee met welk programma ik dus die brom er uit kan filteren.
Heeft iemand een idee met welk programma ik dus die brom er uit kan filteren.
Anoniem: 37358
Anoniem: 47213
Met een notch filter op 50 (of 60, als de bron Amerikaans was (inc. brom)Op dinsdag 05 maart 2002 00:07 schreef Jag het volgende:
Je kan het er nooit uitkrijgen. Met een notch filter op 50Hz ben je er niet namelijk, het is veel meer. Je kan wel 50Hz, en alle harminischen eruit EQ'en, maar dan hou je nauwlijks muziek meer over.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Bitrate heeft er niks mee te maken. Er zat gewoon een ground loop brom in het signaal dat opgenomen is, en dat zit dan ook nog in de mp3.Op dinsdag 05 maart 2002 10:37 schreef AtomicShockwave het volgende:
is het niet gewoon een kwestie van het britate van de mp3als het britate te laag is dan krijg je dat soort gedoe. eruitfilteren zal wel mogelijk zijn, maar echt goed zal het niet lukken
Kijk ik wist dat dit kon maar ik wist niet meer met welk programma en hoe. Het opnieuw rippen is mij iets te veel werk want het zit in ongeveer 12 uur muziek wat van LP in opgenomen. Dus eerst dit cooledit geintje ff proberen.Op dinsdag 05 maart 2002 10:20 schreef DJTimo het volgende:
Wat ik vaak gebruik met Cool Edit is het Noise reduction filter.
Transform --> Noise reduction --> Noise reduction.
Selecteer een stukje uit de track waar puur en alleen die brom in zit. Klik het Noise filter open en kies 'get profile from selection'. Dan druk je op Close. De settings worden opgeslagen in het filter. Vervolgens selecteer je de hele track en open je weer het Noise filter (of ram ff op F2). Nu kies je meteen voor 'Ok'. De track wordt nu ontdaan van het 'vieze' gedeelte.
Voor mij werkt dit voor 95% van de gevallen. Ik haal er bv ook de ruis van een LP van mijn ouders uit.
Het kost wel een berg CPU kracht als je 12 uur wil gaan schoonmaken. Dus als er echt een aarde brom doorheen zit, zou je misschien beter kunnen overwegen om die brom uit de pick-up/draaitafel te halen. Dat is namelijk wel te doen volgens mij en je hoeft dan minder te filteren. Hoe minder je hoeft te filteren hoe beter het resultaat immers.Op dinsdag 05 maart 2002 21:23 schreef Mr_duron700 het volgende:
[..]
Kijk ik wist dat dit kon maar ik wist niet meer met welk programma en hoe. Het opnieuw rippen is mij iets te veel werk want het zit in ongeveer 12 uur muziek wat van LP in opgenomen. Dus eerst dit cooledit geintje ff proberen.
Anoniem: 37358
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq