Toon posts:

[WC] Welke Radiator?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier enig id wat de beste radiator is??

Bij OcShop.nl hebben ze nieuwe binnen gekregen (Black Ice serie), maar ik weet niet welke het best is..

Of zou het beter zijn om er een (betere) uit Amerika te laten komen??

(btw ik wil geen Fiat Panda radiator van de sloop gaan halen, dus das geen optie :P)

Bij DD.com hebben ze nml nu de BlackIce XTREME :9~
Is dat de moeite waard?

Sorry.. was even de xtra info vergeten...

Ik heb een Maze II blokje voor mn CPU (Athlon Thunderbird 1.33 MHz) en een GeForce (3) blokje... dat moet er gekoeld mee worden.. (met een eheim 1250 pomp)

volgens mij heb ik dan alles

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb zelf dan wel geen WC.. maar kan me voorstellen dat ietsje meer info wel nodig is. Als je alleen je core koelt en ook nog een reservoir hebt.. zal je niet zo'n heftige dure radiator nodig hebben lijkt me.

Hoe ziet de rest van je setup eruit ?

Verwijderd

black ice is ook goed maar waarom geen van een autodealer (nieuw) is goed koper!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 20:45 schreef ScHrOeFjE het volgende:
black ice is ook goed maar waarom geen van een autodealer (nieuw) is goed koper!
Heb je btw enig idee wat een mooi koperen kachelradiatortje nieuw kost bij de autodealer?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik heb de Black Ice 2 besteld bij Oc-shop. Die vind ik gewoon vet gaaf. Daar passen 2 120 mm fans op, en is gemaakt volgens het zelfde principe als de Black Ice 1 maar dan 2 x zo groot.

Als je 92 € niet teveel vind zou ik deze zonder twijfel aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 20:47 schreef freezy17 het volgende:
Ik heb de Black Ice 2 besteld bij Oc-shop. Die vind ik gewoon vet gaaf. Daar passen 2 120 mm fans op, en is gemaakt volgens het zelfde principe als de Black Ice 1 maar dan 2 x zo groot.

Als je 92 € niet teveel vind zou ik deze zonder twijfel aanschaffen.
cool (hehe) :)

maar heeft iemand hier praktijkervaring mee?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:04
Op maandag 04 maart 2002 20:49 schreef LoPoZ het volgende:

[..]

cool (hehe) :)

maar heeft iemand hier praktijkervaring mee?
Hielko had er een sample van :)

Deel één
Deel twee

Verwijderd

Ik denk er ook aan zo'n Black Ice Xtreme of Black Ice 2 te nemen . Zolang het maar in m'n Lian Li PC88 past ben ik blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 23:36 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik denk er ook aan zo'n Black Ice Xtreme of Black Ice 2 te nemen . Zolang het maar in m'n Lian Li PC88 past ben ik blij :)
Is die (BI XTREME) al ergens in nederland verkrijgbaar?

Verwijderd

ik heb een cooling cube met 2x 120mm fans er op.. werkt als een tierelier

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
in de search staan zat topics hierover hoor...
ik heb zelf een suzuki swift ding, is mooi maatje, passen precies 4 8x8 fans op, of die goed werkt weet ik niet, maar moet bijna wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 09:26 schreef Aikon het volgende:
in de search staan zat topics hierover hoor...
ik heb zelf een suzuki swift ding, is mooi maatje, passen precies 4 8x8 fans op, of die goed werkt weet ik niet, maar moet bijna wel :)
ja vast wel (search), maar ik denk niet over de nieuwere modellen ?

weet niemand iets over de beschikbaarheid van de Black Ice XTREME in nederland?

Verwijderd

Die black ice Extreme is nog niet leverbaar in NL, Dangerden heeft hem al wel. OC-shop heeft hem binnenkort wel, dat staat op de site.

Maar die BI2 heeft zeker weten meer vermogen dan de Extreme.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op maandag 04 maart 2002 20:46 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Heb je btw enig idee wat een mooi koperen kachelradiatortje nieuw kost bij de autodealer?
Ik heb ff gebeld: 60 voor een uit en Austin mini
Alle andere begonnen bij 137

erg duur :( , ik heb er een uit een Opel Manta gesloopt. Net zo goed, (alleen wel een beetje vies)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 maart 2002 15:19 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Ik heb ff gebeld: 60 voor een uit en Austin mini
Alle andere begonnen bij 137

erg duur :( , ik heb er een uit een Opel Manta gesloopt. Net zo goed, (alleen wel een beetje vies)
flesje aldi cola halen en daar avondje in laten weken :)
issie weer mooi schoon..

maar heb je het over guldens of euro's?? Ik heb gemailt naar zo'n autoslopery en ze hebben er 1tje die max 5cm hoog is, en 20cm breed en die dus boven op m'n kast past voor 23 euro...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
ja man idd, cola rules voor et schoonmaken van 'metalen' :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:03 schreef freezy17 het volgende:
Die black ice Extreme is nog niet leverbaar in NL, Dangerden heeft hem al wel. OC-shop heeft hem binnenkort wel, dat staat op de site.

Maar die BI2 heeft zeker weten meer vermogen dan de Extreme.
Dat heb je mooi fout , Xtreme kan 60Kcal meer koelen dan 2 . Alleen is Xtreme 1/2" en Prime/2 3/8"

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 04 maart 2002 20:46 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

jah voor 1 uit een opel radiator koste die zon fl 400,= NIEUW.. maarja dan heb je wel een radiator die dus in een KAK buurt gekocht wordt en waar iedereen genoeg geld heeft..

misschien kennuh jullie het station wel.. namelijk Heemstede - Aerdenhout dat is voor Haarlem vanaf Leiden, Den Haag gezien..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• cyclone
  • Laatst online: 20:31

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Gewoon lekker zelf ff een uurtje uittrekken en naar de sloop gaan met je gereedschap kistje.

Kost je 25 piekjes .. dus net iets meer dan 10 Euro

Ik heb er zelf 2 voor de prijs voor 1 geregeld ( stiekum 1 in mijn gereedschapkist gedaan en 1 tje afgerekend.

ik heb er 1 uit een Susuki alto mooi en klein en 1 uit een oude Opel Corsa allebei zien ze eruit als nieuw en van koper

* cyclone vond het best fun om zelf zo'n ding uit een oude bak te klussen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33

EntonoX

Team leider

o dan ben ik de goedkoopste :P.... Fl 0,- (oftwel gratis)

ik werkte op een autosloperij en daar heb ik een suzuki alto kachel radiateur vandaan... is van koper en paste precies onder de bovenkap van mn aopen hq08.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• ReseTTim
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 05 maart 2002 16:47 schreef CyCLoNe het volgende:
Gewoon lekker zelf ff een uurtje uittrekken en naar de sloop gaan met je gereedschap kistje.
uhm uur.. ik ging 15min voor sluiting stond ik daar op de sloop... ze wezen mij een auto aan.. ik trekkuh enzow.. en op een gegeven moment kwam een sloper nog mooi helpen :) :) ging namelijk moeilijk los en had niet de juiste bout mee...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• cyclone

cyclone

ach .. ik heb er zeg maar een "uitje" van gemaakt, ik was nog nooit aktief op een sloop geweest zeg maar ..
Maar tis echt gewoon pure fun .. binnenkort ga ik nog eens langs .. op zoek naar leuke schakelaars o.i.d.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n sloop rad uit een Opel gratis gekregen , alleen zitten die krengen vaak vol met rommel en de mijne is gewoon NIET proper te krijgen :
1) Uitspoelen met water --> "beut"
2) Azijn in gieten en uitkoken --> veel eruit maar nog brol erin
3) Weken in Cola en uispoelen --> Na spoeling NOG STEEDS brol erin ....

Koop voor een PC gewoon lekker een Black Ice ofzo , das dikke kwaliteit en echt een lekker geschikte size voor ELKE case :)

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Misschien is gootsteenontstopper een idee om een radiateur schoon te krijgen. Wel oppassen met je huid of andere lichaamsdelen want natronloog op je handen of ogen is geen feest. Ook niet voor de SM'ers onder ons.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 20:38 schreef LoPoZ het volgende:

[..]

Ik heb een Maze II blokje voor mn CPU (Athlon Thunderbird 1.33 MHz)

[..]
wow! 1.33 MHz.... dat moest dus 1.33 GHz zijn :P :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 09:06 schreef Jofel het volgende:
Misschien is gootsteenontstopper een idee om een radiateur schoon te krijgen. Wel oppassen met je huid of andere lichaamsdelen want natronloog op je handen of ogen is geen feest. Ook niet voor de SM'ers onder ons.
vraag ik me nog af of evt. plasticen onderdelen op een rad. dat zo leuk vinden :)

• cyclone

cyclone

Op woensdag 06 maart 2002 09:15 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

vraag ik me nog af of evt. plasticen onderdelen op een rad. dat zo leuk vinden :)
}:O
Plastic op een kachel radiator ?? weet je hoe heet die dingen kunnen worden ? Dan zou de plastic als het erop zat metteen smelten .. kortom .. geen plastic op een kachelradiator.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 10:02 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

}:O
Plastic op een kachel radiator ?? weet je hoe heet die dingen kunnen worden ? Dan zou de plastic als het erop zat metteen smelten .. kortom .. geen plastic op een kachelradiator.
op die van mijn uno wel hoor :)
denk je nou echt dat ik dat ik onzin uit zit te blaten?

• cyclone

cyclone

Op woensdag 06 maart 2002 10:21 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

op die van mijn uno wel hoor :)
denk je nou echt dat ik dat ik onzin uit zit te blaten?
Om eerlijk te zijn wel ja .. maar ik geloof je wel .. maar ik heb er 2 liggen thuis ( zie dit topic ) en daar zit geen plastic op.
Mede omdat de temp van je koelvloeistof ( welke dus ook door de kachel radiator stroomt ) vaak zo tussen de 60 en 80 graden zit lijkt het mij niet handig om plastic te gebruiken.
Vandaar

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 10:31 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn wel ja .. maar ik geloof je wel .. maar ik heb er 2 liggen thuis ( zie dit topic ) en daar zit geen plastic op.
Mede omdat de temp van je koelvloeistof ( welke dus ook door de kachel radiator stroomt ) vaak zo tussen de 60 en 80 graden zit lijkt het mij niet handig om plastic te gebruiken.
Vandaar
er zijn zat soorten plastics die geen problemen hebben met hoge temperaturen. Wil niet zeggen dat ze bestand zijn tegen een oplosmiddel :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op veel rads zit een stuk nylon, vaak de einden, met de aansluitingen. Nylon heeft een smelttemp van 215-235 graden celcius.

En is bestand tegen natronloog.

Zuren en basen zijn sowieso niet zo'n probleem, en de meeste plastics zijn goed bestand tegen allerlei middeltjes, behalve sommige koolwaterstoffen. De meeste koolwaterstoffen zijn weer prima te vervoeren in metalen cans, die weer niet tegen zuren en basen kunnen......

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 13:13 schreef Herman het volgende:
Op veel rads zit een stuk nylon, vaak de einden, met de aansluitingen. Nylon heeft een smelttemp van 215-235 graden celcius.

En is bestand tegen natronloog.

Zuren en basen zijn sowieso niet zo'n probleem, en de meeste plastics zijn goed bestand tegen allerlei middeltjes, behalve sommige koolwaterstoffen. De meeste koolwaterstoffen zijn weer prima te vervoeren in metalen cans, die weer niet tegen zuren en basen kunnen......
nou. Dat wou ik ff weten :)

Verwijderd

ok maar welke koelt nou beter dan, die blackice2 of blackice extreme, ik weet nl. niet of die vermogensafgife is berekent met of zonder fans. Als het zonder fans zou zijn dan zou het best kunnen dat die blackice2 wel eens meer hitte kan afstaan.

anyone?
Pagina: 1