Toon posts:

Bochtje maken in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik een bochtje in photoshop heb het al aan een aantal mensen gevraagd die met photoshop werken maar ze wisten het allemaal niet

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:03

Behind_You

Kijk altijd achter je

Wat voor een bochtje??

Een bocht van 1 lijn of meer zoals de hoeken van dit forum??

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nu een lijn een voor beeld heb ik hier
http://www.saiyanxl.org/~destiny/test/bovenbalk.gif
En die balk moet door lopen en dan in een bochtje naar beneden dus de balk moet ik afbuigen.

Verwijderd

Bochtje in een lijn kun je doen met het inkt/vulpen icoontje (ben ff de naam van de tool kwijt).

1. trek een lijn
2. klik op zo'n punt, je ziet dat er wat uitschuift, tweak daar wat mee tot dat de lijn de gewenste is
3. selectie maken, stroken/fillen en je hebt een lijntje :)

Zo zal het ongeveer zijn, weet niet helemaal zeker, ben eik te lui om PS op te starten :)

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het niet voor elkaar om een bochtje te maken het moet toch mogelijk zijn om een balk te tekenen en deze te laten afbuigen naar beneden??

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 04 maart 2002 20:23 schreef Maurice16 het volgende:
Krijg het niet voor elkaar om een bochtje te maken het moet toch mogelijk zijn om een balk te tekenen en deze te laten afbuigen naar beneden??
Doed, lees dat boek eens dat je bij Photoshop hebt gekregen. Daar staat het in namelijk. En heb je dat even niet bij de hand, dan doe je F1.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik gekeken maar kan niks vinden over het buigen van een balkje

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 04 maart 2002 20:26 schreef Maurice16 het volgende:
Daar heb ik gekeken maar kan niks vinden over het buigen van een balkje
Photoshop is geen 3d-modeller waarbij je alles zo maar even kunt vervormen tot een figuur die 100% naar je zin is.

De pen-tool is genoemd en ik wijs je nog even op de eliptical marquee en daar moet het mee lukken. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die eliptical marquee gebrukt en een deel geselcteerd maar dan kan ik er nog niks meer wat ik kan dit deel niet verwijderen of veranderen van kleur zonder dat de rest mee veranderd of ook gedelete word.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 04 maart 2002 20:38 schreef Maurice16 het volgende:
ik heb die eliptical marquee gebrukt en een deel geselcteerd maar dan kan ik er nog niks meer wat ik kan dit deel niet verwijderen of veranderen van kleur zonder dat de rest mee veranderd of ook gedelete word.
Dan heb je dat boek dus toch niet helemaal doorgelezen. Gewoon voorin beginnen, en de basics doornemen. Dan eens kijken wat je allemaal met je select-tools kunt doen, en werp daarna ook eens een blik op de layers-sectie.
Tenslotte zoek je op hoe de pen-tool werkt en wat je allemaal met paths kunt doen. Lukt het je dan nog niet, dan is er nog altijd de search hier of Google. En probeer dan ook eens wat andere steekwoorden te gebruiken wanneer je het niet meteen kunt vinden.

* Pelle out

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 04 maart 2002 20:09 schreef Maurice16 het volgende:
Hoe maak ik een bochtje in photoshop heb het al aan een aantal mensen gevraagd die met photoshop werken maar ze wisten het allemaal niet
oei, dan hebben ze het waarschijlijk alleen geinstalleerd staan en doen ze er verder niets mee ;)

Zoek ook eens met de GoT-search; is namelijk een topic wat maandelijks voorbij komt.

En verder is het niet moeilijk om even de woordjes 'tutorial' en 'photoshop' in een zoekmachine te plempen waarna er geheid een tutorial-site bijzit die dat onderwerp behandeld.
heej, hoor ik daar het woord fotosoep vallen ;)

nog een hint: http://www.findtutorials.com/

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

zie ik pelle hier nu 3 statement posts maken? Solliciteert pelle naar de functie van mod ofzo? is pelle's icq kapot? heeft hij geen email zodat hij een modje kan waarschuwen?
lekker toontje in je posts, pelle! erg professioneel! klasse!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
flyer:
zie ik pelle hier nu 3 statement posts maken? Solliciteert pelle naar de functie van mod ofzo? is pelle's icq kapot? heeft hij geen email zodat hij een modje kan waarschuwen?
Hé joh hou je een beetje rustig ok? Pelle heeft namelijk volkomen gelijk. Als je te lui bent om het Photoshop boek te lezen, ga dan tenminste wat online tutorials zoeken.

Informatie genoeg op internet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

zie ik pelle hier nu 3 statement posts maken?
Nee, 1 statement. Maar blijkbaar was het niet duidelijk genoeg zodat ik het 3 keer moest zeggen.
Solliciteert pelle naar de functie van mod ofzo?
Nee. Als je goed hebt opgelet de laatste dagen dan weet je dat hier 1 HGA, 2 HGM's en 3 litemods rondlopen. No need for een nieuw modje hier.
is pelle's icq kapot?
Nee.
Tom = Occupied
OzBoz = N/A
willem169 = Busy
De rest offline of invisible. Dan ga ik daar niemand voor storen.
heeft hij geen email zodat hij een modje kan waarschuwen?
Niet nodig, want daar hebben we SU voor. Misschien slim om daar eerst even te gaan kijken voor je begint te blèren: [topic=429505/1/25]
Ok, bedankt voor je nuttige bijdrage!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.