Toon posts:

k7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu een msi k7t pro met daarop een promise ata 100 xt2 ide controler, en dat werkt prima. Nu wil ik mun mobo vervangen door een ecs k7s5a maar als ik dan ga booten pakt de promise ide controler mun hdd niet meer. zet ik alles terug op munmsi plank doet hij het gelijk :'( ?????

help me!!!

Verwijderd

ik denk dat je in het bios van de ECS moet instellen dat hij van de U100 controller moet booten.

Verwijderd

Topicstarter
wat heb ik aan booten als hij mun hdd's niet eens pakt

Verwijderd

je kan toch wel in het bios komen :?

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:52
waarom zón kaartje erin als het mobo ook al udma 100 ondersteund?? of is dat zón raid geval?

grtz jopie

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel in de bios komen en ik heb die controler omdat ik anders niet alle hdd kan aansluiten.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Al geprobeerd om in je mb bios aan te geven dat je van SCSI moet booten??

Humor moet je serieus nemen

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Welk irq gebruikt je onboard ide controller en welke irq je promise kaart???

Humor moet je serieus nemen

• gekkejopie
bios van de k7s5a is klote kheb hem zelf ook je kan er niet veel in instellen..... :(

grtz jopie

• gekkejopie
misschien een idee... alle boot devices uit zetten en try other boot devices aanzetten in de bios

Verwijderd

Topicstarter
wat zitten jullie nou te zeuren over dat geboot?
bij hoeft helemaal niet te booten hij moet mun hdd vinden dan dat doet hij niet.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 05 maart 2002 11:06 schreef Mortally het volgende:
wat zitten jullie nou te zeuren over dat geboot?
bij hoeft helemaal niet te booten hij moet mun hdd vinden dan dat doet hij niet.
Ehm misschien omdat dit: "maar als ik dan ga booten pakt de promise ide controler mun hdd niet meer"
In de vraagstelling staat ? :z

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het verkeerd gevraag.
maar het probleem is gewoon dat hij mun hdd niet pakt. en op mun msi wel.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Ander PCI slot proberen? En probeer de onboard controllers eens uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
in een ander pci heb ik al geprobeert
kheb net ook ff een nieuwe bios voor de controler geflasht.
de bios van mun mobo is nieuwe genoeg dus dat kan het niet zijn.

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 05 maart 2002 11:22 schreef Mortally het volgende:
in een ander pci heb ik al geprobeert
kheb net ook ff een nieuwe bios voor de controler geflasht.
de bios van mun mobo is nieuwe genoeg dus dat kan het niet zijn.
heb je andere kaarten erin zitten? Alles eruit halen, alleen VGA en die conroller erin, dan in een vrij PCI slot doen die niet geshared is met het een of ander, dan zelf een IRQ eraan toewijzen en kijken of ie het dan doet. Doet ie het dan nog niet dan kan je het denk ik vergeten.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Heb je echt de nieuwste bios? Er is namelijk 2 maart een nieuwe uit gekomen..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En er is alweer een nieuwe bios -> 27-02-2002
Ik denk dat het je bios is, want er waren probs bekend met controllers.

Verwijderd

Nou, je treft t want ik heb het mainboard en die promise dus ook. Ik had dus ook dat probleem en het ligt eraan dat je in je bios een aparte irq setting moet doen voor je promise kaart. Controleer de slot van die kaart, bijv. nummer 3 en voeg daar een irq aan toe. Ik weet ff niet welke irq ik heb gebruikt maar je moet maar effe kijken. Daarnaast kun je ook even alle kaarten behalve je vga en promise eruit halen en je promise kaart even in ieder slot steken, dat helpt ook. Ik zou voor oplossing 1 gaan, heb ik ook gedaan!
succes verder!

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 05 maart 2002 11:51 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:
Nou, je treft t want ik heb het mainboard en die promise dus ook. Ik had dus ook dat probleem en het ligt eraan dat je in je bios een aparte irq setting moet doen voor je promise kaart. Controleer de slot van die kaart, bijv. nummer 3 en voeg daar een irq aan toe. Ik weet ff niet welke irq ik heb gebruikt maar je moet maar effe kijken. Daarnaast kun je ook even alle kaarten behalve je vga en promise eruit halen en je promise kaart even in ieder slot steken, dat helpt ook. Ik zou voor oplossing 1 gaan, heb ik ook gedaan!
succes verder!
Dus gewoon wat ik ook al zei. :)

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde mobo als jij. Ik heb er verder geen problems mee en hij draait als een trein. Bij mij ging alles direct goe. Maar ik ken ook bij iemand die het zelfde mobo als mij heeft die heeft het terug gestuurd omdat iee dat probleem had dus als het echt niet lukt gewoon terugsturen. (8>

Verwijderd

Nadat ik m geplaatst had zag ik toen pas jouw reactie staan.
Enne je bent een echte tweaker om daar gelijk op terug te komen....
Toch is dit de enige oplossing die juist is, dus hij zal dit gewoon zo moeten doen...

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 05 maart 2002 11:57 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:
Nadat ik m geplaatst had zag ik toen pas jouw reactie staan.
Enne je bent een echte tweaker om daar gelijk op terug te komen....
Toch is dit de enige oplossing die juist is, dus hij zal dit gewoon zo moeten doen...
Thanks. :)

Enne, geen probleem hoor.

Verwijderd

ik ken met promise-ECS-probleem...na een biosflash moet ik altijd eerst een keer booten zonder de raidkaart en mijn bios weer aanpassen..daarna de raidkaart erin en dan werkt het prima...

Verwijderd

Topicstarter
·°|(V)ayDay|° ik zal jou oplossing eens proberen.
maar kheb zelf al wat gevonden, namelijk de controler vind zelf wel cd-rom spelers?? ja raar ja en geen hdd's.
maar opzich maakt dat niet zoveel uit want dan hang ik gewoon de cd-rom spelers aan de controler maar als de oplossing van ·°|(V)ayDay|° werkt dan zou het helemaal mooi zijn.

thanks ;)
Pagina: 1