[ADSL modem ] 10.0.0.138 werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb een ADSL modem die getweaked is. Op zich geen problemen daarmee.
Omdat ik Cistron aangevraagt heb is m'n modem 2 weken uit geweest.
Vanaf vandaag zou ik weer op het net kunnen via Cistron dus heb ik de modem weer prik gegeven.
Nouis het probleem dat ik met geen mogelijkheid in m'n modem kan komen, terwijl dit hiervoor wel ging. (ook nadat KPN m'n lijn afsloot.)
Als ik via telnet probeer binnen te komen krijg ik de volgende melding...kan geen verbinding met de host maken,op poort 23.
Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host... :?

Nou branden de volgende lampjes in m;n modem PWR en SYNC.
Moet niet eigenlijk LAN ook branden :?

Wat de kabel betreft die is goed want dezelfde kabel gebruik ik nu via m'n kabel modem.

Ik heb de search al gebruikt maar daar kom ik niet verder mee :'(

iRacing Profile Flickr

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Druk de stekker eens aan in dat modem.
LAN moet branden.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Stekker zit er gewoon in :?
Maar ik krijg nog steeds geen LAN lampje aan.

Als ik 10.0.0.138 invoer in m'n webbouwser dan gaat LAN en LINE TX om en om knipperen.

iRacing Profile Flickr

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
en de ledjes op oa je netwerkkaart?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Die barnden gewoon. Net zoals het ledje achterop het modem waar de kabel ingaat.

Wat er wel gebeurt is dat als ik 10.0.0.138 invoer in m'n browser de melding komt dat de pagina niet beschikbaar is.
Als ik dan op OKE indruk blijft het scherm wit en windows blijft zoeken (aan de pijl te zien)
Op dat moment gaan de LAN en de LINE TX om en om aan tot de melding weer tevoorschijn komt dat de pagina niet beschikbaar is.

Wat ik me afvraag is of dit iets te maken heeft met CISTRON. :?
Zou ik gewoon nog een paar dagen moeten wachten of moet het gewoon doen.
Ik heb trouwens dit allemaal ook vanuit m'n laptop met Win 98 geprobeert maar kreeg de zelfde melding.

Wat ik wel in beide PC's krijg is een AUTO CONFIGURATIE IP (169.254. enz enz) met SUBNET GATEWAY 255.255.0.0

Ik heb al geprobeert om deze IP te pingen en dat gaat goed , 10.0.0.138 gaat dus niet

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

PC tijdelijk instellen op 10.0.0.10; rebooten en weer proberen.

Als je de pc rechtstreeks aansluit, moet je denk ik een cross-cable gebruiken.

Suc6

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, hehe, kan d'r eindelijk inkomen. Bedankt.

Alleen ik kan niet internette als ik de instellingen goe ingesteld heb.
Waar zou het dan aan liggen???

Ik dacht dat als je de SYNC lamp aanzag je gewoon online kon :?

Ik kreeg trouwens toen ik de modem aan het instellen was niet de melding MODEM DOWN. Iets wat ik wel kreeg toen KPN me afgesloten had.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik neem aan dat je de instellingen hebt aangepast, zoals hier beschreven is: http://www.cistron.nl/node.php?id=175

Effe modem uit, tot 10 tellen en aanzetten; line sync moet gaan branden na verloop van tijd.

PC(/kabels) weer instellen zoals voorheen.

Inbel account maken, zie: http://www.cistron.nl/node.php?id=41

Suc6

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:01 schreef seninha het volgende:
Wat ik wel in beide PC's krijg is een AUTO CONFIGURATIE IP (169.254. enz enz) met SUBNET GATEWAY 255.255.0.0

Ik heb al geprobeert om deze IP te pingen en dat gaat goed , 10.0.0.138 gaat dus niet
Klinkt toch niet zo moeilijk (of ik moet er goed naast zitten). Het IP-adres van de netwerkkaart die op het modem is aangesloten (GEEN cross-kabel gebruiken) dient je handmatig in te stellen op 10.0.0.150 (of iets anders in die range). Alleen dan kan je naar 10.0.0.138. Als je dan het configuratiescherm kan zien, kan je pas verder en de std gateway en dergelijk instellen. Maar als je niet eens op 10.0.0.138 komt, kom je het internet niet op.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Hoe en waar moet ik dan het IP adres invoeren van m'n netwerkkaart :?

En wat de inbelverbinding betreft, ik had via de telefoon dooegekregen van een helpdeskmedewerker dat dat niet nodig was :? Volgens hem kon ik gewoon zo op het net, zoals bij een kabelverbinding.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 09:10 schreef seninha het volgende:
Hoe en waar moet ik dan het IP adres invoeren van m'n netwerkkaart :?

En wat de inbelverbinding betreft, ik had via de telefoon dooegekregen van een helpdeskmedewerker dat dat niet nodig was :? Volgens hem kon ik gewoon zo op het net, zoals bij een kabelverbinding.
Als je mij kunt vertellen welke windows je hebt, dan kan ik je vertellen waar je het in moet vullen :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik draai Win XP Pro *D

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

bij windows 2000/XP/(ME dacht ik ook):
- rechtermuisklik op netwerk omgeving --> eigenschappen
- (heb je 1 of meer netwerkkaarten?) - bij 1 netwerkkaart, rechtermuisklik op je lan verbinding en dan eigenschappen, bij 2 of meer netwerkkaarten, rechtermuisklik op je primaire kaart, waar je dus mee op internet gaat, en dan naar eigenschappen.
- dan naar tcp/ip
- eigenschappen
- een ip adres opgeven.
- op ok drukken...en klaar!

bij windows 98/95:
- rechtermuisklik op netwerkomgeving --> eigenschappen
- tcp/ip
- eigenschappen
- een ip adres opgeven
- rebooten

(ik zit nu op school:Z en typ dit uit mijn hoofd...dus als het niet exact hetzelfde is mijn excuses daar voor 8-)

(ip = 10.0.0.15X X=0 of 1 of 2 of 3 ofzo...ligt eraan welke pc je bent.

sbnetmask = 255.255.255.0 <---als je die moet opgeven)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

anders moet je je modem compleet resetten...

Dit doe je door het modem uit te zetten en minstens 10 seconden het reset knoppie in te houden, vervolgens aan te zetten en dan (omdat het anders bij sommige firmwares niet goed gaat) nog 10 seconden het knoppie ingedrukt houden...

Dan heb je 'm algemeen gereset, en kun je 'm dus ook weer onder 10.0.0.138 benaderen.

10.0.0.10 wist ik helemaal niet, is dat pas ontdekt of zo :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

belangrijk: Denk aan het invullen van je DNS servers, ook onder de eigenschappen van TCP/IP anders ben je wel online, maar kun je niet surfen, wel MSN/ICQ en andere shit, maar surfen is er niet bij anders!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou is het zo dat m'n ADSL modem getweaked is. 8-)

Ik wil natuurlijk de modem als router blijven gebruiken.
Moet ik dan de inbelgegevns in m'n modem invoeren of moet ik gewoon op elke pc een nieuwe inbel aanmaken???

En wat die IP adres betreft , moet ik die altijd daar op houden of kan ik gewoon alles op automatisch zetten. Want op dit moment kan ik wel dus in m'n modem komen maar als ik het terug zet (auto ip) dan kom ik er gewoon niet in.
Wat resette betreft , dat had ik al geprobeerd.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Je moet nu gewoon het modem laten inbellen, dus bij phonebook jouw gegevens invoeren (zoals staat beschreven op weethet.nl bijvoorbeeld)

Nu werkt je modem als "servertje" en kun je met je computers die je via je hub/router hebt aangesloten op het modem gewoon via je LAN internetten, het modem zorgt er dan voor dat er verbinding met internet is.

Je moet opletten dat bij connections de MX verbinding op UP staat, dan heeft de modem ingebeld op je provider.

Een beetje warrige uitleg misschien, maar ik ben nu niet thuis en kan dus niet op die pagina van het modem komen.......succes ermee

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou blijft mjn vraag nou of ik mn IP op auto moet laten of iets moet invullen :?
Want als ik op auto zet krijg ik zo'n vage IP adres , en kan ook niet meer in de modem komen.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 12:59 schreef seninha het volgende:
Nou blijft mjn vraag nou of ik mn IP op auto moet laten of iets moet invullen :?
Want als ik op auto zet krijg ik zo'n vage IP adres , en kan ook niet meer in de modem komen.
Als het ip-adres van je computer zelf wilt bepalen, dan moet je DHCP uitzetten!

Je kunt nu bij routing instellen welke computers je wilt verbinden met het modem......

Tip: kijk even in het help bestand, daar staat alles haarfijn uitgelegd

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik heb ook zo'n dergelijk probleem en zit alleen nog met de melding modem is down... Ik heb de instellingen meerdere keren gecontroleerd en die zijn 100 % goed Maar dat WARNING MODEM IS DOWN ! vind ik niet leuk:(

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb trouwens m'n modem volgens de FAQ bij cistron ingesteld.
Maar als ik de modem wil laten inbellen dan moet ik in PHONEBOOK een nieuwe entry maken met als optie PPP.
Deze moet ik dan weer configureren met m'n pasword en inlognaam.
Nou is m'n vraag of ik de entry die door Cistron wordt opgegeven ook in PHONEBOOK moet blijven of moet ik er maar een in hebben.
De entry van cistron is de volgende:
NAME Cistron
VPI 0
VCI 35
TYPE bridge
USAGE configured

en als ik de entry gebruik die bij de tweak hoort, moet er dit staan:

NAME msx
VPI 8
VCI 48
TYPE PPP
USAGE configured

Welke moet ik nou aan houden :? :?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Draai dat scriptje eens wat ik je gestuurd had :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb het scripje al gedraaid.
Maar nou vraag ik me af of ik per PC een inbelverbinding moet maken of dat ik gewoon een nieuwe entry moet aangeven in m'n phonebook :?

Ik kan dus nog steeds niet verbinden . :(

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

het is of/of:

of een nieuwe entry in je phonebook en die van MXS eruit gooien.

of geen entry in je phonebook, WEL ppp (dus op de oude manier) en dan met VPN inbellen op Cistron. Dan kun je maar met één computer tegelijk op internet mits je er een servertje tussen hebt staan of internet connection sharer draait.

Ik denk dat je in die entry in je phonebook gewoon de instellingen van Cistron aan moet houden, wat die zijn weet ik niet.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Oke, maar als ik de entry van Cistron neem moet ik by TYPE voor Bridge kiezen (weet niet wat dat inhoud en hoe het dan werkt)
En als ik de entry gebruik die je moet gebruiken om de modem te laten inbellen , dan moet ik bij TYPE voor PPP kiezen. Daar kan ik dan m'n inbelgegevens invullen.
Zou ik dan gewoon de entry van Cistron kunnen veranderen en als TYPE PPP aangeven :?
Dan kan ik gewoon meerdere PC blijven gebruiken zonder een server of internet share.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1