Toon posts:

[redhat7.2]Hoe start je KDE in graf. schil

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als beginnend linux gebruiker vindt ik het al heel wat dat ik de grafische schil kan starten met het commando XFree86. Maar dan!?
Het enige wat ik krijg is een grijs scherm met een X wat mijn muis voorstelt.
Hoe krijg ik daar nu KDE in?

Ik had al de tip gekregen van Beelzebubu:
exec startkde in ~/.xinitrc (/home/(ik)/.xinitrc) te zetten. Als dit bestand er niet is dan zelf aanmaken. Dit heb ik vervolgens gedaan, maar als ik dan op mijn gebruikersnaam inlog geeft XFree86 de foutmelding kan /var/log/XFree86.0.log niet vinden, terwijl deze gewoon op de vermelde plaats aanwezig is. Log ik in als root dan krijg ik weer het grijze scherm. (Waarschijnlijk moet je voor de root ook ergens een .xinitrc file plaatsen?)

Wie is zo vriendelijk mij te helpen om KDE aan de praat te krijgen?

Ik gebruik Red Hat 7.2 met XFree86 4.1.0-3
PII 333, 196 mb, 2mb videoram, S3 Trio64V+ chipset. XFree86 geconfigureerd met vesa driver.

zie ook thread: [topic=424010/1/25]

<edit>
thread link ingevoegd
</edit>

Bij voorbaat dank.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Redhat heeft toch een programma wat switchdesk heet. Misschien dat je het daarmee kunt veranderen

Haal anders /var/log/XFree86.0.log eens weg.

Switchdesk zul je wel kunnen starten met
code:
1
 export DISPLAY=0:0

en daarna in de command line switchdesk intikken

Post ook de precieze foutmelding eens

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar KDE start niet op dus ik denk niet dat het switchdesk werkt.

Verwijderd

[topic=424010]

Ga daar maar lekker verder. Als iedereen nieuwe topics gaat openen voor problemen die samenhangen, dan raakt het overzicht helemaal weg ;)

Je zult nu dus even moeten kopieren en plakken naar het andere topic.

Topictitels kunnen gewoon gewijzigd worden door moderators als je er om vraagt. Daarnaast hoeft een titel niet perse gewijzigd te worden als je met een probleem zit dat gerelateerd is aan of een voortvloeisel uit ( |:( hmzz, een voorvloeisel is altijd een gerelateerd probleem |:( . Sorry ik praatte even tegen mezelf ;) ) een ander probleem.

Ik zal bij deze je andere topic de naam van dit topic geven ;)

Dit topic is gesloten.