Is het mogelijk om zonder Novell toch een NDS

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
te hebben

Ik heb hier namelijk 3 nt servers en ik wil daar een soort nds op draaien want van actieve directory wordt ik ook niet echt warm,

Nu is mijn vraag kan dit en is het dan ook mogelijk om contextless login toe te passen (of kan dat ook met alleen active directory )

(Beetje vaagjes uitegelegd sorry)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik denk dat Novell niet blij is, als je NDS aan de gang krijgt zonder Netware server...

maaruh, wat is er mis met active directory?
ik vind AD echt een hemel!
sinds wij over zijn gegaan op AD hebben we de netware 5 server ook weg kunnen doen.. (eindelijk!!!!!!!!!!!)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Jes man, stop alles in je AD... (zei je NT servers??)

Met Win2000 Pro werkstations... smullen...

"Context login? Nooit van gehoord..." (Users toch ook niet?)

/edit: volgens mij luidt het antwoord op je vraag nee, maar zowel NDS als AD zijn gebaseerd op X.500, misschien kun je daar wat mee

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 04 maart 2002 19:54 schreef Dirk-Jan het volgende:
ik denk dat Novell niet blij is, als je NDS aan de gang krijgt zonder Netware server...

maaruh, wat is er mis met active directory?
ik vind AD echt een hemel!
sinds wij over zijn gegaan op AD hebben we de netware 5 server ook weg kunnen doen.. (eindelijk!!!!!!!!!!!)
sterker nog NDS (edirectory 8.6.1) is zelfs te draaien ZONDER netware server...

hier ligt novell dus niet wakker van :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik dacht dat het niet kon, wil bovenstaande zich eens nader verklaren?

• Zwelgje
Op maandag 04 maart 2002 20:08 schreef Vinnio het volgende:
Ik dacht dat het niet kon, wil bovenstaande zich eens nader verklaren?
dat dachten er wel meer...

check anders de site van novell (www.novell.com/edirectory)

kheb zelfs nog een linux versie hier liggen (demo weliswaar maar toch)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 22:56
Op maandag 04 maart 2002 20:03 schreef zwelgje het volgende:

[..]

Zeker samen met Zen 3.x en DirXml een ruime verbetering voor W2K en AD. :)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• raymonvdm
Ik dacht al dat het kon in ieder geval thanks voor de reacties maar ken die edirectory ook op nt4 ?

Ik denk namelijk van wel...

• Zwelgje
Op maandag 04 maart 2002 20:50 schreef raymonvdm het volgende:
Ik dacht al dat het kon in ieder geval thanks voor de reacties maar ken die edirectory ook op nt4 ?

Ik denk namelijk van wel...
ja hoor, dat kan..

(overigens uit je eerste post zat je aan AD te denken? met nt4 gaat je dat niet lukken, voor AD moet je windows 2000 draaien)

• raymonvdm
Hier nog even een verduidelijking van het fenomeen contextless login..

Dit gebruiken wij op school Hiermee is het namelijk mogelijk om door het invullen van een letter in je nwclient login je hele naam aan te laten vullen mits je genoeg caracters geeft

geef je bijvoorbeeld alleen de A

Dan vraagt ie of je wil inloggen met Admin , Arie of andere namen bekent met een a vil je in ad dan is de kans groot dat ie hem aanvilt tot admin en dan hoef je alleen je password in te vullen en dus niet je hele context is vooral handig als je de advanced button gehided heb voor moeilijke leerlingen alleen nadeel er is nogal makkelijk aan de gebruikersnamen te komen.

Maar het werkt wel lekker makkelijk.

• Zwelgje
Op maandag 04 maart 2002 20:54 schreef raymonvdm het volgende:
Hier nog even een verduidelijking van het fenomeen contextless login..

Dit gebruiken wij op school Hiermee is het namelijk mogelijk om door het invullen van een letter in je nwclient login je hele naam aan te laten vullen mits je genoeg caracters geeft

geef je bijvoorbeeld alleen de A

Dan vraagt ie of je wil inloggen met Admin , Arie of andere namen bekent met een a vil je in ad dan is de kans groot dat ie hem aanvilt tot admin en dan hoef je alleen je password in te vullen en dus niet je hele context is vooral handig als je de advanced button gehided heb voor moeilijke leerlingen alleen nadeel er is nogal makkelijk aan de gebruikersnamen te komen.

Maar het werkt wel lekker makkelijk.
alles wat makkelijk werkt is over het algemeen extreem onveilig,

kom regelmatig op sessie's/seminars van novell/microsoft, ze laten je de mooiste dingen zien, alleen als je vraagt naar security......oeps, nee meneer het product maakt gebruik van dynamische poortjes dus je moet je hele firewall open zetten anders werkt het niet... ja daaaaag!! :)

• raymonvdm
Is dit niet alleen voor INTERN DUS NIET NAAR BUITEN TOE ???

Verwijderd

eh.. hij bedoelt gewoon inline autocomplete... maar dan in je login scherm. zolang ie niet zelf de passwords erbij onthoudt gaat t wel goed. koters kunnen nu ook al verzinnen dat ADMIN zo heet bovendien zijn er docenten zat die gewoon hun pass vrijgeven aan leerlingen. per klas... |:(

ray, als je met edirectory gaat spelen hou me dan even wakker want het hoofd van SP1 wil dolgraag dat ik ook een nt5 bak neergooi met edir erop... misschien kunnen we even SAMEN WERKEN? :)

you know who...
en ik zit naast jeroen.

• raymonvdm
Op maandag 04 maart 2002 20:03 schreef zwelgje het volgende:

[..]

Zelfs Versie 8.51 kan het !!!

• raymonvdm
He knetter

ik heb edir geplakt op win2000 het is best grappig ik kan alleen geen contextless login geberuiken omdat ik geen catalog dredger heb met edirectory maar dan toch maar die novell bak . nu alleen nog ff een copietje account manager for nt4 en 2000 en dan moet het werken weet alleen nog niet ofdat ik het ook echt ga uitvoeren thuis...
Pagina: 1