L2 Cache latency

Pagina: 1
Acties:

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 11:53
Is het beter om een lage L2 cache latency te hebben of een hoge?

En wat is het effect? (hoog en laag)

thx

Razorh

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
lage is beter, je comp wordt er behoorlijk sneller van als je dit naar benede haalt. maar met de coppermines kun je dit niet meer veranderen :(

Verwijderd

Mijn computer word er anders 0% sneller van :(!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Idd, maakt niet veel uit (of niks zelfs) ...

PC Specs

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 22:29
Met een coppermine kan je l2-latency wel veranderen.
Een be6-II geeft deze optie wel. Als je je geheugen cas2-2-2 zet, cache latency op 1 en queue dept op 8 vanaf de ongunstigste waarden zet----------->
Sandra memory benchmark gaat dan van 137 en 130 MB/s naar 327 en 332 MB/sec.
Dan ben je ook alleen memory cache en chipset aan het testen... Dit alles op 133 MHz

Hier is een tooltje van de fantastische H-oda: wpcredit, je kan je bios settings die je soms niet in je bios kan zetten veranderen.. Bijna het enige wat er fout kan gaan is dat je comp vast loopt.. DIT IS ALLEEN VOOR MENSEN DIE WETEN WAT DE SETTINGS BETEKENEN, maar hier tweakers weten de meeste dit wel. De settings zijn tijdelijk, na rebooten staat alles weer volgens bios:
<A href=http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html target=new>hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html</A>
De bx chipset zit standaard WPCREDIT, de andere moet je appart downloaden

Benchmark yourself............ succes

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb nooit zoveel verschil kunnen ontdekken tussen de verschillende l2-cache instellingen. Het enige merkbare verschil was tussen wél l2cache en géén l2cache (en dat tikt dan ook meteen flink aan!)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als je geen verschil merkt dan is je latency niet verandert. ik kan in men bios (be6-2) men l2 latency wel veranderen maar hij verandert het niet echt want met wcpuid zie ik dattie nog steeds op 2 staat (celly566) maar dat proggie van hiebove ga ik nu ff proberen

Verwijderd

werkt dat proggie van Oda ook op een ZX-chipset? dies toch hetzelfde als de BX, alleen met minder max.RAM en 1 minder busmaster lijn.
en kan ik bij mn celly 366@616 de l2 latency nog omlaag krijgen of hoef ik het niet eens te proberen.

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 22:29
Het WPCRedit detecteerd je chipset. Dus gewoon effe proberen, anders Moet je de andere filetjes effe downloaden....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Er is ooit iemand geweest die 6 prog's (2 games en 4 office dingen) heeft getest met l2 latency 1-15 en zijn conclusie was dat ieder proggie een andere optimale l2 latency had (varieerend van 2 tot 14) en dat het maximale verschil (beste/slechtste) 1% was..
Lijkt me dus niet de moeite om je tijd aan te verspillen.
(Ik zou jullie graag de link geven maar die is helaas dood)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1