Goed tweakers, ik heb 3 computertje tot mn beschikking waar ik linux op geinstalleerd heb, en 1 windows computer.
Ik zal eerst ff de hardware kort uitleggen
comp1:
486, 33 mhz
16 mb ram
200 mb hd
2 X 10 mbit ISA
Comp2:
p1, 166 mhz
32 mb ram
2,1 gb hd + 6,4 gb
1 x 10 mbit PCI
Comp3:
p2, 266 mhz
384 mb ram
20 + 40 gb hd
1 x 100 mbit PCI
Nu wil ik graag veel leuke dingen met die dingen doen
, ik wil een firewall, een samba deamon(om een aantal zaken vanaf windows ook te kunnen benaderen, bv 20 gb schijf met mp3s, en evt een windows domain te maken), apache, dns, proxy, nfs, etc.
verder wil ik ook graag gewoon eens kunnen KDE-en en C++ en java programmeren op de bakjes.
Nu is mijn vraag, welke zou ik wat kunnen laten doen? hebben jullie leuke tips?(is het bijvoorbeeld handig om 1 te laten serven en firewallen, of niet?, en is het handig om er 1 bv de grote hd te geven en daar alle shares op te zetten, enz.)
(PS. het verplaatsen van hardware naar de een en de andere computer is geen probleem
)
Ik zal eerst ff de hardware kort uitleggen
comp1:
486, 33 mhz
16 mb ram
200 mb hd
2 X 10 mbit ISA
Comp2:
p1, 166 mhz
32 mb ram
2,1 gb hd + 6,4 gb
1 x 10 mbit PCI
Comp3:
p2, 266 mhz
384 mb ram
20 + 40 gb hd
1 x 100 mbit PCI
Nu wil ik graag veel leuke dingen met die dingen doen
verder wil ik ook graag gewoon eens kunnen KDE-en en C++ en java programmeren op de bakjes.
Nu is mijn vraag, welke zou ik wat kunnen laten doen? hebben jullie leuke tips?(is het bijvoorbeeld handig om 1 te laten serven en firewallen, of niet?, en is het handig om er 1 bv de grote hd te geven en daar alle shares op te zetten, enz.)
(PS. het verplaatsen van hardware naar de een en de andere computer is geen probleem