[CS/halflife] schokken terwijl fps wel ok is.

Pagina: 1
Acties:

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor als ik hl/cs speel.
Om de anderhalve seconde ofzo schokt het beeld ff, terwijl framerate op zo'n 30/40 zit, moet dus genoeg zijn.
Ook lijkt het alsof halflife te snel draait, CS lijkt daar geen last van te hebben :?

2e probleem: Als ik counterstrike laat zoeken naar servers, met de zelfde filters als dat ik in 98 deed, dan vind ie in 1e instantie zo'n 1500 servers, dan is ie ff 2 seconde bezig ofzo, en staan er helemaal geen servers in de lijst, terwijl in win98 na een minuutje een lijst vol servers had :?

Systeeminfo:
Celeron 433@488
160 meg ram
voodoo3 2000
winXP prof NL

Lijkt me dat dit genoeg moet zijn om een beetje normaal te kunnen spelen, maar zonder servers, en met schokken speelt niet echt lekker.
Ik vertrouw op jullie :)
Leef je uit zou ik zeggen :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
klinkt als een geheugen probleempje, maar daar kan het niet echt aan liggen zow te zien :?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05
hmm raar geval,
mischien iets van videodrivers :? (lijkt me niet, maar ok)
welke gebruik je?

verder lijken me je specs wel in orde

Verwijderd

kill alle background processen. je pc is eigenlijk onvoldoende goeroe om XP te draaien. je videodrivers voor XP zijn gammel en brak en leveren best vaak ellende op. het geheugen zou voor 98 voldonde zijn met CS maar met XP zou ik dat even niet te zeker weten. je kan proberen je QoS dinges uit je netwerk instelling te rammelen. je moet rebooten (dat wen je nog wel af met XP :) ) als je dat doet. het verhelpt waarschijnlijk je geschok wel.

met servers vinden...
is dat in gamespy of in HL zelf?
öptie 1: zet je filters goed.
optie 2: gebruik gamespy.

suc6

• Oakley
  • Laatst online: 17-08 17:14
Moet je ff een partitie vrij maken. Deze ff lekker formateren. Dan Half-life hier op installeren met Counterstrike en al je extra skins enzo. Wanneer je HL erop hebt staan ff die partitie defraggen en dan loopt ie als een zonnetje :)

Verwijderd

misschien lag ?

• Crash
Op maandag 04 maart 2002 20:52 schreef DaRalph het volgende:
misschien lag ?
zat ik ookal aan te denken,
maar lijkt me stug
zoiets zou je zelf meteen door moeten hebben

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Lag is het niet, heb ff zelfs wat gehost, en dan schokt ie ook, dus dat is het niet.
Zal ff proberen defraggen enzo, of dat helpt.
Geheugen heb ik zo'n 80 meg vrij als ik ga spelen, en processor belasting zit in windows op 25/30%, lijkt me ook niet teveel om nog CS bij te spelen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 20:47 schreef KnetterGek het volgende:
kill alle background processen. je pc is eigenlijk onvoldoende goeroe om XP te draaien. je videodrivers voor XP zijn gammel en brak en leveren best vaak ellende op. het geheugen zou voor 98 voldonde zijn met CS maar met XP zou ik dat even niet te zeker weten. je kan proberen je QoS dinges uit je netwerk instelling te rammelen. je moet rebooten (dat wen je nog wel af met XP :) ) als je dat doet. het verhelpt waarschijnlijk je geschok wel.
Hoe haal ik die eruit dan, ben geen winXP guru zoals sommigen hier :)
Maar lijkt me dat dat niet helpt omdat het offline ook schokt ;(

Xbox

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb dat probleeem in XP wel en in 2000 niet ;)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Je hebt gewoon in windows nog een proggie lopen wat dat geschok veroorzaakt. Had ik eerst ook... du meter was bij mij de boosdoener :P

En dat van die list is waarschijnlijk omdat je filters aangezet hebt.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

je probleem van de haperingen tijdens het spelen ligt (als ik het heb tenmisnte) in 99% van de gevallen aan de server...te weinig bandbreedte in most cases...Als er dan servers zijn waarbij je het nog hebt, dan moet het bij de videokaart liggen, mn neef heeft jouw probleem ook gehad...ik heb hem van een 8mb videokaart naar een GeForce2MX400 laten overstappen en hij kan nou goed CSen...(naja, wat hardware betreft :+)

over die servers die je dan neit meer hebt:
Connect via console!!

dan moet je wel IP addressen hebben...
check eens:
www.strikezone.nl
www.strikerz.net
www.gamecity.nl
www.gamepiont.net
www.darkseed.net

:)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Ik had niet goed naar je specs gekeken, met dat systeem is neit te CSen, sorry m8

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
offtopic:
Iemand wat geld over voor nieuwe pc ;(

Of een site hoe ik een celeron kan unlocken?
Geloof dat proc wel hoger kan, maar heb geen pci divider :(

Als pc niet snel genoeg is, waarom geeft ie via console (als ik zelf game host) wel gewoon een framerate aan waarmee normaal te spelen is?
Lijkt me niet dat ie te langzaam gaat omdat het spel in z'n geheel te snel draait, en die schokken lijken te komen doordat ie weer op normale snelheid wil gaan draaien :s

Als ik zo beredeneer, zou ik moeten zorgen dat HL/CS niet meer zo snel draait :?

Xbox

• Crash
Op dinsdag 05 maart 2002 15:31 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ik had niet goed naar je specs gekeken, met dat systeem is neit te CSen, sorry m8
bullshit
met dat systeem valt wel degelijk te CSen
een maat van mij speelde voorheen ook op een AMD 450Mhz, 128MB RAM, Voodoo 3 16MB
dus dat kan best

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Leuk dat iemand me gelijk geeft :)
Maar al met al geen oplossing :'(
Is een zeldzaam gevalletje denk ik

Xbox

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

ik heb ook een voodoo 3 2000 en win2k, ik had dat ook wel eens, bij mij was het dan een proggie wat was vast gelopen bij het afsluiten. Bijvoorbeeld winamp, sloot ik winamp af om cs te gaan spelen, bleef hij hangen ofzo (zag ik bij taakbeheer) en trok dan 99 % cpu. Dan gewoon ff proces beeindigen en ik kon weer normaal csen. Hoop dat je er wat aan hebt :)

Under Construction

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Helaas,
heb geen progjes ofzo aanstaan als ik poging doe, daar zal het niet aan liggen.
Denk aan driverprobleem ofzo, maar zou niet weten welke drivers ik zou moeten proberen ;( zijn er zoveel, en allemaal hobbywerk.
Toevallig iemand die goede weet?

Xbox

• Crash
nieuwste videodrivers/geluidsdrivers etc. es installen,
en kijken wat er gebeurt
mischien ook es de nieuwste HL patch opnieuw eroverheen draaien

baat het niet, dan schaadt het niet :7

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 15:31 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
hoezo man ik draai:
PIII-500
256 Megs
GF2-MX/200 @ 260/190

800*600@75 Hz @ 45 fps *D
tgaat erom dat je dat kruisje over een of andere texture beweegt joh!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:04 schreef Crash-Override het volgende:
nieuwste videodrivers/geluidsdrivers etc. es installen,
en kijken wat er gebeurt
mischien ook es de nieuwste HL patch opnieuw eroverheen draaien

baat het niet, dan schaadt het niet :7
Das dus de pest, voor voodoo-kaarten kan ik wil drivers vinden, maar das allemaal hobbywerk, geen id of het een beetje goed is enzo, daarom vroeg ik al advies, heb er zelf nu de "amigamerIin-winxp-21" drivers inzitten, maar die schijnen dus niet goed te zijn.

De nieuwste HL patch krijg je toch gewoon als ik de updater draai?

Geluidsdrivers, ook al zoiets. Ik heb er noodgedwongen een SB 16 isa inzitten, omdat ik geen pci sloten meer vrij heb voor sb128. Voor deze kaart zijn dus alleen de standaard WinXP drivers te vinden ;( Kan proberen of onboard sound beter werkt, das volgens mij een SiS gevalletje, zal eens kijken of daar drivers voor zijn dan.

Xbox

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Misschien ligt het aan de V-sync?

Ik zeg ook maar wat, maar wat ik wel weet is als ik sommige spellen speel met V-sync aan, dat dan op momenten dat de framerate hoog is, het beeld juist erg gaat schokken. Als ik deze uit zet is er niks aan het handje.

www.nintendocasemods.com

• Crash
zit dat dan ook al op een voodoo kaart?
dacht dat alleen 3d3/opengl kaarten die optie hadden
(onder windows dan he ;) )

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

hl draait idd een stuk sneller dan CS

online is hl weer op de zelfde snelheid als cs

maar dat hij schokt om de 1,5 sec is een kwaal dat door het geheugen komt. Plant er 256meg bij zou zou ik zeggen, of haal die 32mb eruit, want dat schiet niet op

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Helpt het als ik er geheugen uit haal? :?
Heb het wel ooit eerder gehoord, meer vind het nogal vaag.

Zal morgen die sites eens afgaan enzo, ga nu maffen, rotschool :(

Xbox

Verwijderd

MIjn cs schokte ook een tijdje.

Bleek aan de nvidia deto's te liggen

Na de Asus drivers weer geinstalleerd te hbben werkte alles weer fijn.

Verwijderd

Geluidsdrivers, ook al zoiets. Ik heb er noodgedwongen een SB 16 isa inzitten, omdat ik geen pci sloten meer vrij heb voor sb128. Voor deze kaart zijn dus alleen de standaard WinXP drivers te vinden Kan proberen of onboard sound beter werkt, das volgens mij een SiS gevalletje, zal eens kijken of daar drivers voor zijn dan.
bingo, dat had je wel eerder mogen vertellen.
ik heb hier aan het einde van de gang...
/me kijkt om zich heen
THUIS aan het andere end van de gang m'n pa z'n PC staan. das een ouwe 500 mhz athlon van me, met een tnt2 erin en een ISA soundblaster 16 ASP.
de enige drivers voor 2k/xp zijn de windows "where do you want to suck today" dingen, en die stotototototererererenenenenen een beetje.
niet alleen het geluid, de hele pc gaat er krep van lopen.

probeer het eens zonder die geluidskaart.
desnoods haal je hem er helemaal uit.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ey, da klinkt goed.
Zal strakjes als ik thuis ben dat geval er eens uithalen, zal dan ook eens kijken of onboard sound beter werkt, maar eerst daar maar eens drivers voor zoeken :)

Xbox

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Damned, dat helpt dus niet ;(
Heb zonder geluidskaart geprobeerd, en met onboard sound, maar het blijft precies dezelfde baggerzooi :'(

Jammer maar helaas, zal me er denk ik bij neer moeten leggen dat win98 niet de kast in kan...

Xbox

Verwijderd

[oops]

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:59

johnwoo

3S-GTE

Ik speel maar zelden CS (en half-life al helemaal niet), maar deze symptomen herken ik wel.. Ik heb er af en toe ook last van in UT. M'n framerate is dan prima in orde (70+ fps), maar toch schokt het een beetje, ook zo om de anderhalf/twee seconden. Dit is alleen maar in multiplayer games. Volgens mij ligt het aan een van de volgende dingen:
- achtergrondproces wat aandacht vraagt
- netcode die niet helemaal in orde is
- input (keyboard/muis) die niet helemaal lekker wordt afgehandeld
Gelukkig heb ik er niet zo vaak last van, maar als het weer eens zover is is het wel erg irritant :o Meestal gaat het na een minuut of 10/15 vanzelf weer weg... :?

Systeem:
PIII-800, 512MB, Radeon8500 (maar met mn oude GF2 had ik het ook), SB128PCI
Lijkt me stug dat het aan m'n hardware ligt maarja.. Meer mensen die het ook onder UT hebben?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik denk dat ik het wel weet. Ik heb er namelijk ook last van. Moet je voor de lol maar eens kijken in je tasklist. Als je daar kijkt is de kans zeer groot dat je ziet dat schvhost (of wat die naam ook was, in iedergeval het proggie wat er een stuk of 4 keer instaat.) tot in sommige gevallen 50% van je recourses opvreet. Al zeg je end process heb je ineens nergens last meer van. Dit komt zover ik gehoord heb alleen maar voor bij systeemen die al een tijdje xp erop hebben staan. Tijd voor een verse Xp installatie.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Crash
Op woensdag 06 maart 2002 18:28 schreef SpeedAddict het volgende:
Damned, dat helpt dus niet ;(
Heb zonder geluidskaart geprobeerd, en met onboard sound, maar het blijft precies dezelfde baggerzooi :'(

Jammer maar helaas, zal me er denk ik bij neer moeten leggen dat win98 niet de kast in kan...
heb je die drivers er ook helemaal uitgegooid?
je weet maar nooit ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:57 schreef Red_Cell het volgende:
Ik denk dat ik het wel weet. Ik heb er namelijk ook last van. Moet je voor de lol maar eens kijken in je tasklist. Als je daar kijkt is de kans zeer groot dat je ziet dat schvhost (of wat die naam ook was, in iedergeval het proggie wat er een stuk of 4 keer instaat.) tot in sommige gevallen 50% van je recourses opvreet. Al zeg je end process heb je ineens nergens last meer van. Dit komt zover ik gehoord heb alleen maar voor bij systeemen die al een tijdje xp erop hebben staan. Tijd voor een verse Xp installatie.
XP staat er pas week of 2 op, dus daar ligt het niet aan. en dat svhost (oid) staat er idd meerdere keren in. Heb al eens eerder geprobeerd 1 van die dingen af te sluiten, maar dat vond windows niet leuk :( Automatische reboot in 60 sec ofzo. Welke van die dinegn kan ik uit zetten, screenie komt zo, ff naar XP toe :)

edit:

Arrived in winXP, screenie shot and uploaded :)

Afbeeldingslocatie: http://www27.brinkster.com/paniceagle/task.jpg

veel host gevalletjes dus, wat kan er van weg????, maybe nog meer uit die lijst wat er uit kan zonder probs? WinVroc en msn kunnen uit, verder nog dingen?

Xbox

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik zal morgen wel ff een screen maken. Ik moet namelijk eerst opnieuw starten. Ik heb hem namelijk voor vandaag er al uit gegooit... >:) Van die reboot's heb ik geen last gehad. Ik vermoed dat jij ze er allemaal uit gegooit heb. Die moet alleen die gene die onder de tabel CPU hoge getallen scoort (10+) eruit gooien. (ps System Idle Process dus is de uitzondering ;) )

Tot morgen :)

edit:

Ik zie net je edit. Zo te zien heb jij dat probleem wat ik heb dus niet. Je system idle process is boven de 90%. Voldoende dus. Ik ben bang dat het probleem ergens anders in zit. Mischien een idee om een soort van Perfomance meter (zoiets als het volgende tabblad na processes) eens te draaien zodat je ff kan kijken hoe je bronnen, cpu etc. gebruikt worden tijdens dat je CS start.)
Zover deze edit

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op dinsdag 05 maart 2002 17:43 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

bullshit
met dat systeem valt wel degelijk te CSen
een maat van mij speelde voorheen ook op een AMD 450Mhz, 128MB RAM, Voodoo 3 16MB
dus dat kan best
Ik geloof niet dat iemnad een beetje niveau neer kan zetten met zo'n systeem, tuurlijk kun je er mee spelen |:( maar ik bedoelde meer van dat het dan niet leuk meer is, IMHO NOFI

• Crash
Op donderdag 07 maart 2002 13:06 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemnad een beetje niveau neer kan zetten met zo'n systeem, tuurlijk kun je er mee spelen |:( maar ik bedoelde meer van dat het dan niet leuk meer is, IMHO NOFI
ok, wat jij wilt
maar waarom zou dat dan niet kunnen?
gewoon in 800*600*32 loopt dat goed hoor
gewoon alle background processen uitschakelen

ik zal je nog beter vertellen:
die gozer speelde zelfs via een ISDN lijntje :D
en hij's best goed
(heeft nu wel een nieuwe compu :P )
IMHO & NFI

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik kan er opzich best mee spelen in windows98.
640*480 etc, maar ik kan er goed mee overweg, alleen jammer dat XP nu tegenstribbeld.

Als ik over paar maanden weer wat geld heb toch eens een andere pc kopen :)

Xbox

Pagina: 1