Toon posts:

Secret internet pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een programma geschreven (met basic) dat
van een simpele txt file via diverse sleutels er wartaal van bouwd. En een programma voor decode.

Nu wil ik een browser bouwen met dit geimplementeerd
zodat ik diverse info op internet kan zetten die alleen
door mensen met die browser te lezen is.

Iemand een idee?

p.s. het coderen en decoderen gaat alleen in qbasic (heb hier wel de exe's van) maar als ik dit in een andere programeer taal moet verwerken ben ik de eerst komende 3 jaar zoet. :(

Verwijderd

Ik zou zoiets bouwen als een add-in voor bestaande browsers, niet dat ik dit kan overigens. Dit lijkt mij toch een stuk makkelijker te programmeren, dan een eigen browser.
(Zeker in Q-Basic ;) )

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:44

WiXX

Kijk uit malloot een...

Een vriend van mij had een site gebouwd waarbij je als je op de geheime site wou komen, je eerst shift-alt in moest houden en dan op precies een plaats in de site moest klikken. Misschien is dit handiger en makkelijker.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 18:57 schreef TheHive het volgende:
p.s. het coderen en decoderen gaat alleen in qbasic (heb hier wel de exe's van) maar als ik dit in een andere programeer taal moet verwerken ben ik de eerst komende 3 jaar zoet. :(
woooooohhhhhhhh qbasic, wist niet dat dat nog bestond :+.

Het is trouwens best wel makkelijk om qbsic te porten naar VB. Kwestie van copy-paste en dan alle rode regels omschrijven. Want waarom zou je in godesnaam nog met zo'n oude taal werken :?.

Verwijderd

Topicstarter
Als add-in is ook wel de bedoeling, het probleem is alleen
hoe krijg ik die .exe die ik heb van qbasic, omdat het anders te complex is. In een andere programeer taal / browser ingebouwd zodat deze .exe de txt files van internet automatisch decodeerd in die nieuw gemaakte browser.

Visual basic en delphi hebben wel eigen "browsers" maar ik heb geen idee hoe ik die exe daar in moet bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
En de reden is dat ik het in qbasic gedaan heb omdat het script lang is echt heel lang, paar honderd regels met alleen maar codes. En dit met qbasic via een ander programma makelijk gegenereerd kan worden.

We zijn tenslotte van nature lui <:)
Had geen zin om al die regels zelf te moeten verzinnen
en dan stuk voor stuk in te programmeren.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 19:05 schreef WiXX het volgende:
Een vriend van mij had een site gebouwd waarbij je als je op de geheime site wou komen, je eerst shift-alt in moest houden en dan op precies een plaats in de site moest klikken. Misschien is dit handiger en makkelijker.
te veel films gekeken zeker :P

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Op maandag 04 maart 2002 18:57 schreef TheHive het volgende:
Ik heb reeds een programma geschreven (met basic) dat
van een simpele txt file via diverse sleutels er wartaal van bouwd. En een programma voor decode.

Nu wil ik een browser bouwen met dit geimplementeerd
zodat ik diverse info op internet kan zetten die alleen
door mensen met die browser te lezen is.

Iemand een idee?

Basic is nou niet echt de taal om dit mee te gaan doen he :D
Ik kan alleen spreken over C++/Delphi/etc, maar daar kun je object gewijs een browser in aanbrengen, en als je vantevoren de data door je procedures heen parsed lijkt me dat een oplossing voor je programma.
Maar als je dan toch die kant in wil zou ik het inderdaad als COMponent maken, zodat je het in IE kunt installeren.

Maar waarom zo moeilijk doen eigenlijk met geheime pagina's?
Probeer anders met PHP/ASP en wachtwoord verificatie iets te maken, dat loont veel meer de moeite en is minder omslachtig.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Na een eerdere reactie van mij heb ik nog eens nagedacht, en als je nou de code een beetje aanpast, waardoor je een bestand kan decoderen vanaf de commandprompt bijv. : "decode encrypted.txt" en de gedecodeerde file daarna tijdelijk op laat slaan, dan kun je dat bestand door de desbetreffende browser laten openen. Dit is volgens mij niet echt moeilijk om te programmeren, zou mij in Delphi wel moeten lukken denk ik.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Dit lijkt mij het makkelijkst te doen door niet een browser aan te passen (dit moet doorgaans per browser en platform anders) of een eigen browser te maken (dat kost je gigantisch veel werk) maar door een simpele HTTP proxyserver te bouwen, die alle requests doorgeeft aan de betreffende sites (of nog makkelijker, een volgende proxyserver) en alleen de pagina's op een bepaald domein of met een zeker content type te decoderen.

In de RFC's is genoeg informatie opgenomen om een fatsoenlijke HTTP proxy te schrijven. Als je een beetje creatief doet, kun je je tot de meeste eenvoudige features beperken.

Dit is nog steeds veel werk, maar het mooie is dat het proxy-deel zeer goed herbruikbaar is. Ik zou er echter niet aan beginnen, tenzij dit project heel belangrijk voor je is.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:58

me1299

$ondertitel

Het handigste is dan misschien om gewoon met ActiveX te werken. Dan heb je geen aparte browser meer nodig.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Dan kan je beter een login systeem maken, of een simpele HTACCESS!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

erhmm... ik wil niet lullig doen, maar waarom compile je dat basic progje niet gewoon en BackTick (exec, (``)) je dat met php en een parameter? Als je daar dan de output van captured naar een variabele ben je toch klaar? :)

Stop uploading passwords to Github!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 08:09
Ik zou het als volgt aanpakken :
Je maakt een Visual Basic programmaatje dat een webpagina kan ophalen (niet zo moeilijk met gebruik van winsock enzo, daar kan ik zelfs een voorbeeldprogrammaatje van geven)
Je bewaard de bekomen (geencrypteerde) tekst en je stuurt die naar de exe die je gemaakt hebt (decodeer.exe mytext.txt)
Je zorgt dat jou decodeer.exe een decodedtext.html bijvoorbeeld maakt.
Die kan je dan door visual basic laten openen in de default browser. Daarna sluit je het visual basic programma automatisch af.
Om het nog automatischer te laten werken, kan je bijvoorbeeld zelf een associatie maken van myhttp:// naar het visual basic programmatje.
Dus als je in je standaard browser typt :
[url="myhttp://www.myhost.com/myfile.html"]myhttp://www.myhost.com/myfile.html[/url]
Dan start je browser het visual basic programma, dat de file http://www.myhost.com/myfile.html ophaalt, decodeerd en opnieuw opent in je browser.
Als je dan zorgt dat al je hyperlinks ook verwijzen naar myhttp:// dan kan je zelfs hyperlinks enzo behouden.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Je kan in VB zelfs de Explorer control gebruiken , die leest HTML pagina's . En dan via XMLHTTP oid van het net af plukken :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• efan
  • Niet online
Een vriend van mij had een site gebouwd waarbij je als je op de geheime site wou komen, je eerst shift-alt in moest houden en dan op precies een plaats in de site moest klikken. Misschien kan dit handiger en makkelijker.
is dat mogelijkdan? zoja, weet iemand hoe dit te realiseren is? zou op zich wel gaaf zijn zo'n soort van "the net" site :)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Dat kun je toch gewoon met een scriptje doen? Java ofzo?

Maargoed... daarom reageerde ik niet... ;)

Je kunt toch ook de M$ Encryption API's gebruiken ipv. zelf te schrijven? :?

Tis toch wel te kraken! >:)

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:14
Op dinsdag 05 maart 2002 15:00 schreef ido het volgende:
[...]
is dat mogelijkdan? zoja, weet iemand hoe dit te realiseren is? zou op zich wel gaaf zijn zo'n soort van "the net" site :)
Met een java-appletje met afbeelding als op de achtergrond en die bij een mouseClicked event kijkt of de ctrl+alt toets ingedrukt?

Makkelijker is met javascript (als je daarmee de ctrl en alt toets mee kan opvangen). Gewoon een transparent gifje met een onclick en in een ifje location.href.

Natuurlijk is dit een beveiliging van null 8-)

Een betere beveiliging is door authenticatie van je webserver te gebruiken, eventueel in combinatie met SSL.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• efan
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 15:29 schreef Infinitive het volgende:

[..]

Met een java-appletje met afbeelding als op de achtergrond en die bij een mouseClicked event kijkt of de ctrl+alt toets ingedrukt?

Makkelijker is met javascript (als je daarmee de ctrl en alt toets mee kan opvangen). Gewoon een transparent gifje met een onclick en in een ifje location.href.

Natuurlijk is dit een beveiliging van null 8-)

Een betere beveiliging is door authenticatie van je webserver te gebruiken, eventueel in combinatie met SSL.
zou je ook kunnen laten zien hoe die source eruit moet zien mischien (die van dat javascriptje)?

• efan
  • Niet online
niemand die weet hoe dit moet? lijkt me namelijk echt gaaf gewoon :)

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Op dinsdag 12 maart 2002 13:41 schreef ido het volgende:
niemand die weet hoe dit moet? lijkt me namelijk echt gaaf gewoon :)
Open je eigen topic in W&G, klinkt trouwens als een scriptrequest, dus voorzichtig vragen.

Aan de topicstarter:
QBasic is voor DOS, heeft standaard totaal geen functies om TCP/IP verbindingen op te zetten, maakt executables door de code + een interpreter bij elkaar in te bakken, is langzaam en is nou niet bepaald wat je een moderne programmeertaal noemt (o.a. om bovenstaande redenen).

Koel dat je zo'n encryptie proggel hebt geschreven, maar om een browser te fixen is onbegonnen werk in QBasic, een 32bit plug-in bouwen kan zowiezo niet. Voor dat soort spul zal je toch echt VisualStudio of Borland C++Builder moeten gebruiken.

Begin gewoon eens in C als je het browser idee door wil zetten, kan je ook meteen in sockets programmeren. ;)

Verwijderd

Op Tuesday 12 March 2002 16:18 schreef Ericston het volgende:

[..]

Aan de topicstarter:
QBasic is voor DOS, heeft standaard totaal geen functies om TCP/IP verbindingen op te zetten, maakt executables door de code + een interpreter bij elkaar in te bakken, is langzaam en is nou niet bepaald wat je een moderne programmeertaal noemt (o.a. om bovenstaande redenen).

Koel dat je zo'n encryptie proggel hebt geschreven, maar om een browser te fixen is onbegonnen werk in QBasic, een 32bit plug-in bouwen kan zowiezo niet. Voor dat soort spul zal je toch echt VisualStudio of Borland C++Builder moeten gebruiken.

Begin gewoon eens in C als je het browser idee door wil zetten, kan je ook meteen in sockets programmeren. ;)
Maar als je VB exe's gewoon de output op de stdout schrijven oid kun je ze natuurlijk wel gewoon aanroepen vanuit een ander C++ progsel, is je VB werk in ieder geval niet voor niets!
Pagina: 1