Toon posts:

Abit KT7 / KT7-100 / KT7-100 RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ahum,

Een vraagje. Ik heb vorige week bij Xenon webstore o.a. een Abit KT7-100 plank besteld, die men daar naast de KT7 en de KT7-100RAID in het assortiment hebben. Echter, op de website van Abit wordt alleen informatie gegeven over de KT7 en de KT7-100RAID.. ofwel, niet over de KT7-100 (zonder RAID). Aangezien ik geen RAID nodig heb in mijn ThuisPC heb ik de versie zonder RAID genomen. Nu begin ik eigenlijk toch wel te twijfelen of dat wel een UDMA100 plank is, en geen UDMA66? Iemand een idee?

(oh: de platkabels voor een UDMA100 zijn gelijk aan die van een UDMA66 toch?)

Miko

Verwijderd

De kabels zijn precies gelijk.
Misschien wordt met die KT7-100 een gewone KT7 bedoeld met een aparte pci-udma100 controller.
Want er zijn maar 2 versies van de KT7:
1) 2x udma66 in de chipset en verder nix
2) 2x udma66 in de chipset en 2x udma100 als raid controller

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
dit is idd vreemd ja. Op de Raid-versie zit een aparte chip voor de Raid controller en ATA-100 ondersteuning.

Als je een plaatje hebt, kun je kijken of die chip er ook echt op zit bij die van jou.
Onderaan het mobo links van de geheugen banken zou er een grote chip moeten zitten, ongeveer net zo groot als de North-bridge-chip. Zit die er niet, dan moet er wel een losse controller bij geleverd moeten worden. Is ook niet zo moeilijk, want Abit maakt zelf de zgn Hot Rod ATA 100 controllers.

Verwijderd

wat doet doet team duron?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen plaatje van het plankje, en ook nog geen exemplaar. Ik wacht nog op de zending van Xenon, iets wat best 2 weken zou kunnen duren. Ik ben benieuwd.

M.