Toon posts:

[adsl] code 650, maar wel alles perfect ingesteld!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort m'n adsl modem binnen etc. alles netjes comform het boekje aangesloten (al eerder bij een kennis uitgevoerd: eitje dus) modem ingesteld, pc ingesteld, alles werkt. ingebeld. error code 650. ik krijg na "verifing username and pass" geen reply. TIg keer kpn gebeld, alle settings nagelopen, niets helpt.

ping op 10.0.0.138 werkt
ping op 10.0.0.150 werkt
ms vpn ingesteld
2 recher lampjes branden netjes
user en pass correct ingevuld, zelfs met een test
account kom ik niet verder
heb precies zelfde error op m'n eigen pc onder winxp.

Herkent iemand dit? en wtf kan ik er aan doen? (behalve wachten tot kpn een oplossing denkt te vinden)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

629 of 650
Foutmelding Engels
"You have been disconnected from the computer you dialed. Double-click the connection to try again."

"The computer you're dialing in to does not respond to a network request. Check your server type setting in the properties of the connection. If this problem persist, check with your network administrator."
Fout omschrijving
Er kan geen verbinding worden gemaakt met het modem.
Mogelijke oplossing(en)
controleer bekabeling van het Mxstream-modem.
zet modem uit en aan.
controleer de instelling van de Mxstream inbelverbinding, staat er bij 'Hostnaam of IP-adres': 10.0.0.138 pc1 ? pc moet in kleine letters worden getypt en tussen 138 en pc1 moet een spatie staan. Tussen pc en 1 mag geen spatie staan.
controleer in geval van een Mxstream-ethernet-modem de instellingen van de netwerkkaart (IP-adres 10.0.0.150 en subnetmask 255.255.255.0).
controleer controlelampje buitenlijn ADSL Line Sync.

Verwijderd

Topicstarter
Check

Alles conform het boekje. alles wat hier staat heb ik gecontroleerd en nog 2x met kpn medewerkers nagelopen.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
ik heb ook wel eens gehoord dat je pc1 kan proberen weg te halen als het niet werkt.

dont know for sure :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 18:50 schreef Peltier het volgende:
ping op 10.0.0.138 werkt
ping op 10.0.0.150 werkt
ms vpn ingesteld
Ik heb bij een probleem ook wel eens een ander account geprobeerd, maar dat werkte helemaal niet. Onze conclussie was dat er toch een soort koppeling is tussen de fysieke aansluitng (wijkcentrale?) en je account. Het klikt raar, maar nadat het probleem was opgelost, konden we het ook alleen maar aan de praat krijgen met het account dat thuishoorde bij die fysieke aansluiting. Raar, maar waar :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
doe het eens volgens de guides op de site van xs4all... ik kan me iets herinneren over dat er een fout in de handleiding van mxstream stond.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:54 schreef Tampie2000 het volgende:
doe het eens volgens de guides op de site van xs4all... ik kan me iets herinneren over dat er een fout in de handleiding van mxstream stond.
Klopt, maar dat is toch al even opgelost :?

Maar goed, daar hoort deze tekst bij:

"In de gebruiksaanwijzing staat bij TCP/IP instellingen, subnet mask 255.0.0.0. Is dit juist?
In eerdere versies van de gebruiksaanwijzing kan inderdaad het verkeerde subnet mask zijn opgenomen. Onze excuses hiervoor. Het juiste subnet mask moet zijn: 255.255.255.0. "

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Tsja, wat OOK kan: Je account is nog niet helemaal afgerond. Ik kreeg mijn modem (jaja met brief dat ik GELIJK kon inetten) ruim 4 weken voordat ik eindelijk verbinding had. Misschien is het handig je account-status aan te vragen, als je dit nog niet had gedaan...

edit:
Bij KPN gaan ze je anders blindelings helpen, uiteraard zonder resultaat... ps. Weet je je ip-adres al? Die kreeg ik per brief, ik kon toen WEL gelijk inetten...

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
laat me raden, je hebt isdn........

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:38
Dit heb ik ook gehad toen ik net adsl kreeg. Ik had het netjes geinstalleerd (na wat moeite) en vervolgens deed internet het. Toen ging ik naar een vriend toe om het daar te installeren (hij had het ook ontvangen) en toen kwam ik weer thuis en toen wilde ik inbellen en kreeg ik ook de 650 code. Volgende dag nog steeds, ik met planet bellen, kreeg allemaal van die standaard oplossingen die niets hielpen. Uiteindelijk 's avonds deed hij het spontaan weer, voor een half uurtje. Weer met planet gebeld, die wisten het ook niet meer en toen mocht ik met KPN gaan bellen. Vervolgens met KPN gebeld, die wisten het ook niet zo goed, en uiteindelijk dinsdagavond hing ik weer met iemand van KPN aan de lijn, en probeerde ik nog eens in te bellen en deed hij het spontaan weer. De man van KPN vertelde mij toen dat het wel is voorkomt dat, als je net aangesloten bent, ze jou nog niet goed hebben geconfigureert hebben in de centrale en dat het een kwestie is van 'een kabeltje erin stoppen' en dan doet hij het weer.

Sindsdien doet hij het perfect en nooit problemen gehad.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Op maandag 04 maart 2002 18:50 schreef Peltier het volgende:
Sinds kort m'n adsl modem binnen etc. alles netjes comform het boekje aangesloten (al eerder bij een kennis uitgevoerd: eitje dus) modem ingesteld, pc ingesteld, alles werkt. ingebeld. error code 650. ik krijg na "verifing username and pass" geen reply. TIg keer kpn gebeld, alle settings nagelopen, niets helpt.

ping op 10.0.0.138 werkt
ping op 10.0.0.150 werkt
ms vpn ingesteld
heb precies zelfde error op m'n eigen pc onder winxp.

Herkent iemand dit? en wtf kan ik er aan doen? (behalve wachten tot kpn een oplossing denkt te vinden)
Lijkt mij een probleem bij KPN, dit komt wel vaker voor.
Is geloof ik een probleem in de wijkcentrale (zoals hier ook al is vermeld). Normaal zou Kpn hier wel een oplossing voor kunnen verzinnen.

Wat harder zeuren bij die gasten :? ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
beetje laat maar heb de oplossing al vrij lang. ik had via versatel een abbo. naja dat is nooit officieel geregeld bij demon, heb daar ooit wat aangevraagd zeg maar. maargoed, versatel had dus een reservering op mijn lijn in de server, in canvas. daarom werkte mijn lijn niet. oplossen ervan duurde nog eens mooi 2 weken. maargoed.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Inderdaad beetje laat ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.