Toon posts:

video out van dc10?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een kaart van pinnacle de dc10.
k zie nu dat er video in en out op zit s-vhs en composiet
kan ik deze ook gebruiken als tv-out zodat ik bijv divx enzo op de tv kan krijgen? iemand ervaring hiermee?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Volgens mij niet, de kaart is specifiek voorzien van een chipset met een eigen hardwarematige AVI codec.
De codec zelf is wel te downloaden zodat je je films daar naar toe kan converteren om vervolgens via de software van die kaart af te spelen, maar dat wil je niet.

Overigens bestaan er ook geen drivers voor WinNT/2000/XP

Voor een 100 euro haal je al een geforce2 met tv-out of koop gewoon een trust televiewer.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook al tv out op me gewone pc maar dacht dan ga ik hem gebruiken voor me divx servertje

Verwijderd

AVI codec? Gaaf, ik leer dagelijks wat nieuws... Er zit zeker ook een stekelvarken op ofzo? :P

Als programmeur van die kaart ( ;) ) zeg ik: het kan, maar het is moeilijk. Er zit een MJPEG codec op die kaart. In ons linuxproject hebben wij geen directe raw video output functie op de drivers, omdat dat waarschijnlijk hardwarematig gezien onmogelijk is (not sure, volgens sommige ontwikkelaars kan het namelijk wel, maar volens mij i.i.g. niet).

Anyway, wat je dus moet doen is de divx hercoderen naar mjpeg (dit heeft NIKS te maken met AVI, quicktime/movtar mjpeg werkt net zo goed als je de juiste player hebt). Wij hebben bijvoorbeeld in de mjpegtools (http://mjpeg.sf.net/) een divx decoder die rechtstreeks naar..... de TV-out van de DC10+ kan spelen. Echter, dit vereist dus tegelijkertijd divx decodering en mjpeg encodering, oftewel je hebt een beoorlijke CPU nodig (mijn P-II 400 kan VCD resolutie in principe aan als ik de kwaliteit niet al te hoog zet...)

Onder windows is deze functie uberhaupt niet mogelijk omdat zowel driver als player veel te beperkt in hun functionaliteit zijn (helaas).

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Sorry :)
MJPEG, ik wist het wel (vanwege die losse codec) maar de bestanden zijn gewoon als AVI genoemd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 07:57 schreef Sinclair het volgende:
Sorry :)
MJPEG, ik wist het wel (vanwege die losse codec) maar de bestanden zijn gewoon als AVI genoemd.
:P

Die fout wordt wel vaker gemaakt, maargoed, het is dus echt een MJPEG kaart ;) Als er MacOS drivers voor die kaart waren dan zou men onder MacOS die kaart waarschijnlijk quicktime-codec noemen ;)

Verwijderd

Nu er toch een topic over staat heb ik ook een vraagje over de uitgang van de DC10:
wanneer gaat er een uit signaal weg ??
is dat als je het activeerd (zie ook wel de Asus V7700 deluxe) of is dat altijd. Ik heb ook gehoord van iemand dat je dan eerst de beelden moet renderen in studio7, maar dat slaat (vind ik) nergens op, want dan kan je dus niet filmpjes die gemaakt zijn met premiera (of die je toevallig op je pc hebt staan--> divx) naar je tv sturen.
Oftewel, heeft de DC10 een continue uitgang, of moet je die activeren ??????????

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 04 maart 2002 18:48 schreef steve-a17 het volgende:
kan ik deze ook gebruiken als tv-out zodat ik bijv divx enzo op de tv kan krijgen? iemand ervaring hiermee?
Linux+MJPEGtools. Met Windows kan het volgens mij niet.

• SiHiDa
Op dinsdag 05 maart 2002 13:04 schreef merijn128 het volgende:
Nu er toch een topic over staat heb ik ook een vraagje over de uitgang van de DC10:
is dat als je het activeerd (zie ook wel de Asus V7700 deluxe) of is dat altijd. Ik heb ook gehoord van iemand dat je dan eerst de beelden moet renderen in studio7, maar dat slaat (vind ik) nergens op, want dan kan je dus niet filmpjes die gemaakt zijn met premiera (of die je toevallig op je pc hebt staan--> divx) naar je tv sturen.
Oftewel, heeft de DC10 een continue uitgang, of moet je die activeren ??????????
Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar ik krijg altijd een testbeeld als ik de computer aanzet. Volgens mij moet je gewoon het goede video-format kiezen waarmee Studio 7 kan omgaan en maakt het niet uit waarmee je het maakt.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:04 schreef merijn128 het volgende:
is dat als je het activeerd (zie ook wel de Asus V7700 deluxe) of is dat altijd.
Er gaat video door de TV-out als je in playback mode gaat (dus als je video afspeelt op dat ding). Daarnaast heeft de kaart een optie (dit is dus een driveroptie!) om in passthrough-mode te gaan, dat betekent dat de video van de svideo/composite-in rechtstreeks naar de svideo/composite-out gaan, maar dat moet de driver A) ondersteunen en B) die optie moet je dus ook hebben aanstaan.

Onder linux en onder win98 was dit een driveroptie. Ik weet niet hoe dit onder winXP's driver zit (geen ervaring mee).
Ik heb ook gehoord van iemand dat je dan eerst de beelden moet renderen in studio7, maar dat slaat (vind ik) nergens op, want dan kan je dus niet filmpjes die gemaakt zijn met premiera (of die je toevallig op je pc hebt staan--> divx) naar je tv sturen.
Dat ligt aan de windows software. Onder linux is dit mogelijk, het ligt dus zeker niet aan de kaart, maar aan de driver of de software (ik gok dat het aan StudioDC10plus ligt). Maar divx-decodering én JPEG-encodering op redelijke kwaliteit in realtime kost VEEL CPU-kracht, de vraag is of je dan niet veel beter af bent met een TV-out op je videokaart. (alhoewel de kwaliteit van de TV-out op de DC10+ weer extreem goed is :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 23:02 schreef beelzebubu het volgende:
AVI codec? Gaaf, ik leer dagelijks wat nieuws... Er zit zeker ook een stekelvarken op ofzo? :P

Als programmeur van die kaart ( ;) ) zeg ik: het kan, maar het is moeilijk. Er zit een MJPEG codec op die kaart. In ons linuxproject hebben wij geen directe raw video output functie op de drivers, omdat dat waarschijnlijk hardwarematig gezien onmogelijk is (not sure, volgens sommige ontwikkelaars kan het namelijk wel, maar volens mij i.i.g. niet).

Anyway, wat je dus moet doen is de divx hercoderen naar mjpeg (dit heeft NIKS te maken met AVI, quicktime/movtar mjpeg werkt net zo goed als je de juiste player hebt). Wij hebben bijvoorbeeld in de mjpegtools (http://mjpeg.sf.net/) een divx decoder die rechtstreeks naar..... de TV-out van de DC10+ kan spelen. Echter, dit vereist dus tegelijkertijd divx decodering en mjpeg encodering, oftewel je hebt een beoorlijke CPU nodig (mijn P-II 400 kan VCD resolutie in principe aan als ik de kwaliteit niet al te hoog zet...)

Onder windows is deze functie uberhaupt niet mogelijk omdat zowel driver als player veel te beperkt in hun functionaliteit zijn (helaas).
het werkt dus alleen onder linux?

Verwijderd

[off-topic]

Zijn er (al) drivers voor deze kaart voor Xp??

[/off--topic]

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:11 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Er gaat video door de TV-out als je in playback mode gaat (dus als je video afspeelt op dat ding). Daarnaast heeft de kaart een optie (dit is dus een driveroptie!) om in passthrough-mode te gaan, dat betekent dat de video van de svideo/composite-in rechtstreeks naar de svideo/composite-out gaan, maar dat moet de driver A) ondersteunen en B) die optie moet je dus ook hebben aanstaan.

Onder linux en onder win98 was dit een driveroptie. Ik weet niet hoe dit onder winXP's driver zit (geen ervaring mee).
[..]

Dat ligt aan de windows software. Onder linux is dit mogelijk, het ligt dus zeker niet aan de kaart, maar aan de driver of de software (ik gok dat het aan StudioDC10plus ligt). Maar divx-decodering én JPEG-encodering op redelijke kwaliteit in realtime kost VEEL CPU-kracht, de vraag is of je dan niet veel beter af bent met een TV-out op je videokaart. (alhoewel de kwaliteit van de TV-out op de DC10+ weer extreem goed is :) )
aha,
maar euh, ik heb nu de Geforce2 deluxe, (dus al een tv-out), maar ook een DC10+, en hoe moet je dan die filmpjes naar de uitgang sturen, als je niet realtime kan afspelen ??
Ik werk niet met studio7, maar met premiera, en daar is geen optie die zegt: stuur video naar DC10+. Ik kan hem wel renderen naar avi. En als ik die avi dan open in media player wil ik dus een uitgangssignaal hebben.
Kan dat nou

/offtopic
zijn er plug-ins voor premiera (Dc10+ dus), zodat ik kan renderen via mijn DC10+ ??
/offtopic

• SiHiDa
Op dinsdag 05 maart 2002 20:20 schreef merijn128 het volgende:

[..]

aha,
maar euh, ik heb nu de Geforce2 deluxe, (dus al een tv-out), maar ook een DC10+, en hoe moet je dan die filmpjes naar de uitgang sturen, als je niet realtime kan afspelen ??
Ik werk niet met studio7, maar met premiera, en daar is geen optie die zegt: stuur video naar DC10+. Ik kan hem wel renderen naar avi. En als ik die avi dan open in media player wil ik dus een uitgangssignaal hebben.
Kan dat nou

/offtopic
zijn er plug-ins voor premiera (Dc10+ dus), zodat ik kan renderen via mijn DC10+ ??
/offtopic
Alleen via de TV-out op je GeForce 2, niet via de DC10+ uitgang.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 04 maart 2002 18:48 schreef steve-a17 het volgende:
Nope ..... gaat niet werken ....

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 20:02 schreef steve-a17 het volgende:

[..]

het werkt dus alleen onder linux?
playback werkt ook onder windows, maar alleen rendered playback. realtime encoded stream playback werkt alleen onder linux.
Op dinsdag 05 maart 2002 20:04 schreef Shaggy het volgende:
[off-topic]

Zijn er (al) drivers voor deze kaart voor Xp??

[/off--topic]
ja, maar over de stabiliteit e.d. van die dingen he ik geen al te goede berichten gehoord...
Op dinsdag 05 maart 2002 20:20 schreef merijn128 het volgende:
aha,
dat kan dus niet
Kan dat nou
Nee. Daarvoor mist windows de structuur en juiste media-architectuur.
/offtopic
/offtopic
Voor zover ik weet niet. Bovendien "render" je niet, maar "speel je af" via de DC10+. Renderen via die kaart moet volgens sommigen technisch gezien mogelijk zijn maar ik heb er nooit praktische implementaties in drivers van gezien. Ik ben iets pessimistischer en denk dat het simpelweg niet kan met die kaart...
Pagina: 1