Op dinsdag 05 maart 2002 13:04 schreef merijn128 het volgende:
Nu er toch een topic over staat heb ik ook een vraagje over de uitgang van de DC10:
wanneer gaat er een uit signaal weg ??
is dat als je het activeerd (zie ook wel de Asus V7700 deluxe) of is dat altijd.
Er gaat video door de TV-out als je in playback mode gaat (dus als je video afspeelt op dat ding). Daarnaast heeft de kaart een optie (dit is dus een driveroptie!) om in passthrough-mode te gaan, dat betekent dat de video van de svideo/composite-in rechtstreeks naar de svideo/composite-out gaan, maar dat moet de driver A) ondersteunen en

die optie moet je dus ook hebben aanstaan.
Onder linux en onder win98 was dit een driveroptie. Ik weet niet hoe dit onder winXP's driver zit (geen ervaring mee).
Ik heb ook gehoord van iemand dat je dan eerst de beelden moet renderen in studio7, maar dat slaat (vind ik) nergens op, want dan kan je dus niet filmpjes die gemaakt zijn met premiera (of die je toevallig op je pc hebt staan--> divx) naar je tv sturen.
Oftewel, heeft de DC10 een continue uitgang, of moet je die activeren ??????????
Dat ligt aan de windows software. Onder linux is dit mogelijk, het ligt dus zeker niet aan de kaart, maar aan de driver of de software (ik gok dat het aan StudioDC10plus ligt). Maar divx-decodering én JPEG-encodering op redelijke kwaliteit
in realtime kost VEEL CPU-kracht, de vraag is of je dan niet veel beter af bent met een TV-out op je videokaart. (alhoewel de kwaliteit van de TV-out op de DC10+ weer extreem goed is

)