Computer blijft langzaam???

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een
AMD ATHLON XP 1800+
ECS K7VTA3 moederbord
Geforce 2 MX
52x cd rom speler
Maxtor 20,4gb 7200rpm
128MB DDR SDRAM

Maar toch blijft hij langzaam. Met MOHAA schokt hij zelfs nog wel eens met de allerlaagste instellingen. Wat kan mijn snelheid zo mollen?

Verwijderd

Heb je xp er op staan?? zo ja dan moet je ff de trail versie van Tweak-xp downloaden daarmee kan je het geheugen vrij maken. Waar door programma`s weer sneller draaien.
|:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ja :? Wat heb jezelf allemaal al geprobeerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heb je nog andere progs draaien? Welk OS draai je? Hoeveel geheugen is er nog vrij?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Voor xp is 128 veeeels te weing, ik heb win2k en die heeft 192 ram nodig uit zichzelf en xp lijkt in veel opzicht op 2k dus daarom moet je er echt meer in gooien. Ik had eerst ook 128 erin zitten maar toen pakte win2k er 126 van nu ik er 640 erin heb zitte pakt win2k er meteen 192 van, dus ik zou er meer ram in smijten. En de videokaart is nu ook weer niet jipeeee maar moet toch wel redelijk op 1024 moeten draaien

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik draai windows XP Prof

En hij geeft bij task manager dit aan.
Physical Memory (K)
Total 130548
Available 30944 (wat steeds verandert maar hij blijft in de 30000)
System Cache 63644 (wat ook steeds verandert maar in de 63000 blijft staan)

Verwijderd

2 dingen:

- TE weinig geheugen, ik zou minimaal aaan 256 denken!

- GF 2MX, is een beperking in jou sys. maar mohaa moet het nog goed doen(niet alles op hoogst)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je processor zal de bottleneck niet zijn, ik denk ook het geheugen. Is er soms veel hardeschijf activiteit? Dan swapt hij en wordt takkelangzaam. Prik er nog maar 128 MB bij.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op maandag 04 maart 2002 18:47 schreef Sjorsl het volgende:
2 dingen:

- TE weinig geheugen, ik zou minimaal aaan 256 denken!

- GF 2MX, is een beperking in jou sys. maar mohaa moet het nog goed doen(niet alles op hoogst)
Idd, 128 gaat echt niet in zo'n systeem, ook die gf2mx ver***** het aardig voor je...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zet voorlopig iig je virtueel geheugen even op een minimum, het liefst op een aparte HDD die gedefragmenteerd is. Op die manier hoeft 'ie minder vaak het swapfile te wijzigen.

Maar 't zal weinig schelen voor je spel denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
In mijn systeem (zie sig, onderanderen een pIII 866mhz) zat een TNT2, mohaa liep klote, nu heb ik er een kyroII ingezet en werk alles supperlekker! alles op zijn hoogst, alles aan, helemaal de max eruit halen dus...

draait als een trein :D

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb er 512 in zitten (DDR) en dat gaat echt super met XP! (1700+, Soltech 35DRV2, 60gb Maxtor @ 7200 rpm, 32mb/vga kaart Winfast GF 200 MX, 52x LG CD-rom en nog wat meuk).

Hij is in 40 seconden opgestart (ook aangemeld), in het begin waren dat er enkel 30 maar nu zit er weer een boel zooi op dus is het weer wat trager.

Maar weer ff on-topic zeker te weinig geheugen, al ken ik wel iemand met 128 mb/ram (DDR) en XP en dat gaat nog wel maar volgens mijn niet helemaal zoals met moet, maar als je een langzamere computer gewend bent dan merk je dat verschil niet zo.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1