Toon posts:

temp sensor abit be6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg in mijn bios tempjes door van 60 graden celcius (je leest het goed celcius geen fahrenheit)nu denk ik dat het een interne sensor is van me slot 1 p3 600mhz die op/in de core zit. nu heb ik een andere sensor die ik nog had liggen aan de achterkant geplakt zeg maar dus niet aan de kant waar de koeler zit maar aan de andere kant. dan krijg ik tempjes van 35 graden door dat klinkt al beter maar of het nou ook nog accuraat is in de zin van hij is echt maar 35 graden erbuiten. de sensor zit op een ijzeren plaatje dat ijzeren plaatje zit weer op het plastic. Nu zit ik dus met het dillemma zit die sensor nou goed, is die 60 graden nou goed of moet ik die 35 vertrouwen???

Verwijderd

Achter het plastic is vrij zinloos, je meet dan eerder de temperatuur in je kast. Je kunt hem dan beter op je haetsink, zodicht mogelijk in de buurt van de processor-core plakken. Geeft in ieder geval wat realistischer waardes.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo'n kenner maar 60 graden lijkt me wel veel voor een niet overgeklokte proc.

Verwijderd

Het lijkt mij dat als die sensor echt op je core zit je processor niet meer 100 procent met je fan (koelribs) in aanraking kom dus heb je geen volledig rendement .

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb ook probs gehad met die sensor bij mij gaffie 70 graden aan. toen ik ging overklokke naar 850 mhz (celly566) en dus voltage omhoog deed was de 'bug' weg en zag ik gewoon 35 graden

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 21:31

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb mijn temp sensortje bijna bovenop mijn processor (P3-500@550) geplakt en hij geeft momenteel 49 graden aan (koetje draait mee ofcourze) maar tijdens de warmere dagen wassie hard op weg naar de 60 graden.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Die 60 graden bij een INterne Core Thermal Diode meting is goed!!!

http://HardwareXpo.hypermart.net

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 22:29
Ik heb hier een be6II met een slot1 pIII-600. Deze wordt standaard al tegen de 60 graden.

Als ik 'm naar 800 overclock wordt ie 68 tot 70 graden, zijn de pIII met een 256 kb cache hiertegen bestand,
Intel zegt dat ie max 80 graden mag worden.

Hoeveel graden lager zal me pasta op de proc dan opleveren

greetz

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor mensen soms praten over dat hun proc maar 40 graden wordt waar hebben zij hun sensor dan zitten? op de core soms? aan de achterkant (niet aan de fan kant dus)?

Verwijderd

Ik wil hier even op terug komen, ivm vele misverstanden.

Intel warschuwt dat ze niet hoger da 80 graden mogen worden VIA een EXTRENE meting!(Dat is zo'n beetje ingeburgerd)

Dat bij de een de vraag wordt gesteld, kan de processor en de Cache hier wel tegen, is weer bij de INTERNE THERMAL CORE DIODE meting, dus dat zit dan wel goed...

Voor alle gemak, lijkt het me, dat we(om misverstanden van Newbies o.a.) te voorkomen, hier duidelijk praten over INTERN en EXTERN, anders wordt het een zooitje.

Duidelijk is, dat een INTERNE meting zo'n 40 tot 45 graden hoger ligt dan externe, en dan is er nog verschil hoe die fabrikant dat heeft opgeslagen in zijn BIOS.

Nogmaals, steek je hand eens in een oude potkachel, of houd ze er voor...dat is grofweg de vergelijkig die opgaat voor dit systeem. En dan is het ook nog afhankelijk hoe de Winbond HardwareMonitoring Chip, het circuit met componeneten via het mobo, uieindelijk de BIOS ons via het scherm bereikt.

http://HardwareXpo.hyper.net

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik nog steeds op zoek naar waar die EXterne sensor dan moet zitten op de proc tegen de core aan ofzo?

Verwijderd

Schroef de heatsink van je proc. Smeer op de core een flinke laag koelprut. Plak dan de sensor in het midden v/d koelprut. Heatsink erop, goed aandraaien en klaar.
Wat ook kan is die sensor gewoon weer terug in de doos doen en vertrouwen op de temp die aangegeven wordt in je BIOS of in de HWdoctor.
Mijn p2 350 draait lekker tussen de 26 en 45 graden op mijn BE6-2. Eerst temp zonder, andere met koe. O ja, 350@500Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar eens zo'n golden orb voor slot 1 ga aanschaffen, naar wat ik gehoord heb wel goed ding toch?!?!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Klopt, ik meet via een interne sensor en die wordt tegen de 70 graden. (700@933). Het rare is dat als ik 980 pak, de proc. volgens de sensor nog maar 60 graden wordt :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik heb een Alpha P3125S. Dat scheelde me meteen 15 graden. Maakt wel een beetje geluid. Ach..

Verwijderd

Topicstarter
wel een beetje prijzig denk je niet vindt 69 gulden al duur voor een koeler maar het moet maar ffies he :)

Verwijderd

Sincere, ik begrijp niet waar je je druk om maakt, dit bord heeft gewoon een InterneCore meting via de CPU, dan heeft hij geen externe sensor meer nodig...

En de optionele sensor kun je er los bij kopen, waarom?

Informeer voor de zeker heid bij Abit.

Op mij site staat een stuk speciaal omdat Abit een van de 1e was met dat systeem...

http://member.tripodasia.com.sg/HardwareXpoSingapore (Abit 1 van de eerste met core meting....)

Verwijderd

Topicstarter
wat was ongeveer precies de maximale temp van zo'n interne temp zodat ik weet tot hoever ik kan overklokken zie je

Verwijderd

Sincere, neem maar van mij aan dat het goed zit, anders had de HardWareMonitoring al gepiept en je mobo uitgezet....

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik nu wel jah dat die 60 graden goed is maar ik wil weten hoe hoog mag het max worden die INterne meting omdat ik de zaak wil overklokken snap je heb hem nu mijn 600 @ 748 draaien en dan wordt hij al bijna 70 graden.

Verwijderd

extern gemeten geeft Intel als specs op dat 80 graden het maximum is....

Dus reken bij die Interne meting het verschil 80+40=120 graden....

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Weet iemand waar de 3e temp. sensor zit op een BP6?

Ik krijg ook rare waardes aan...cpu's 2x37* (kast open) en die 3e is 47* !?

Verwijderd

Heft Abit zo'n slechte helpdesk, of FAQ's.... ;)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 21:31

Bergie

Lekker belangrijk...

Abit heeft een uitstekende service. Ik heb eens een mailtje naar ze gestuurd waar ik zo'n temp. sensor kon kopen die bij het mobo geleverd wordt (ik was 'em kwijt!). Na 5 min. kreeg ik een mailtje terug voor mijn adres, de volgende dag laggie in huis. Helemaal gratiz, das niet duur dacht ik!

Yamaha MT-09

Pagina: 1