Maak van je Liteon 16102c een 24102b. Ik weet niet of het inderdaad werkt, maar lees dit: http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3923
Verwijderd
looks cool, het lijkt er op dat ze nu dat ze strax het zelfde met de 24102s kunnen, want die is afgeleid van de 32x liteon netzoals de 16102c afgeleid is van de 24x
Zijn er al mensen die het geprobeerd hebben?
Ik heb ook een 16102C
Ik heb ook een 16102C
Verwijderd
is ook mogelijk hoor er is al een gekraakte firmware op het web aanwezig om hem te modificeren naar een 32x branderOp dinsdag 05 maart 2002 15:08 schreef MASH_MAN het volgende:
looks cool, het lijkt er op dat ze nu dat ze strax het zelfde met de 24102s kunnen, want die is afgeleid van de 32x liteon netzoals de 16102c afgeleid is van de 24x
kijk zelf maar in de cdfreakz forum
Heeft iemand die firmware 
Op de locatie waar het eigenlijk hoort te staan is het weg!
Op de locatie waar het eigenlijk hoort te staan is het weg!
Verwijderd
je kan de firmware ook zelf hex-editten maar wel op eigen risico gewoon de 32x firmware downloaden, uitpakken en in de eerste string de 32x veranderen naar 24x en de firmware versie ook ff aan passen naar de versie die je zelf hebt maar je MOET wel de 24103S schrijver hebben anders werkt het natuurlijk niet maar je kan hiervoor meer op de cdfreakz forum lezen
Ik kan het niet voor mekaar krijgen hoor 
Ik wil ook 24 speed!
Heeft niemand meer die firmware voor de 16102C ---> 24102B?
Emailen mag ook, dan zet ik hem wel online voor GoT.
Ik wil ook 24 speed!
Heeft niemand meer die firmware voor de 16102C ---> 24102B?
Emailen mag ook, dan zet ik hem wel online voor GoT.
Ik heb hem gekregen van huppeldepup
Bedankt nog 
hier kun je hem downloaden als je het ook wil proberen. Ik heb het gedaan het het werkt perfect! Net een cd-tje gebrand op 24 speed
Als deze firmware van hierboven erop staat heb je een oude firmware, je kunt nu gewoon de nieuwste firmware van de website van Lite-on downloaden en die eroverheen gooien, dan heb je ook de nieuwste firmware
hier kun je hem downloaden als je het ook wil proberen. Ik heb het gedaan het het werkt perfect! Net een cd-tje gebrand op 24 speed
Als deze firmware van hierboven erop staat heb je een oude firmware, je kunt nu gewoon de nieuwste firmware van de website van Lite-on downloaden en die eroverheen gooien, dan heb je ook de nieuwste firmware
Zit een beetje in een dubio, want ik wil niet me brander naar de kloten helpen....
Ja zoals ik hier boven uitleg. Je moet dus WEL een lite-on 16102C hebben en niet een 16102B of nog wat anders. En dan werkt het perfect. Op cdrfreakz zijn er wel meer die het geprobeert hebben.Op maandag 18 maart 2002 18:46 schreef M_DaRK het volgende:
dus dit werkt gewoon?
Zit een beetje in een dubio, want ik wil niet me brander naar de kloten helpen....
Het is ook mogelijk met een 24103s naar een 32103s of zoiets.
Volgens deze link moet het kunnen om hem @ 16x te zettenOp maandag 18 maart 2002 20:15 schreef veldmuis het volgende:
kan het ook nog met een slome 12x?
zou nix erg zijn
LTR-12101B: Not upgradable, sanyo chipsetOp maandag 18 maart 2002 20:27 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
Volgens deze link moet het kunnen om hem @ 16x te zetten
Ik heb mijn 16102C op bovenstaande manier gepatched en het werkt inderdaad perfectOp maandag 18 maart 2002 17:55 schreef KillerB het volgende:
Ik heb hem gekregen van huppeldepupBedankt nog
Zojuist met Nero een 694MB data cd gebrand.
Total time: 4:16
Wat ik nog toe wil voegen zijn mijn bevindingen bij het patchen van de firmware:
1) Na het flashen met 16c5s07.exe bleef het lampje van de drive na rebooten rood branden.
2) Vervolgens direct 5s57.EXE (bios van 24102B) gedraaid.
3) De PC wilde vervolgens niet automatisch rebooten, dus heb ik dat maar via start - afsluiten gedaan.
4) Na reboot was het lampje weer netjes uit, stond er bij device manager dat het nu een 24102B is (geworden). Succesvol een CD'tje gefikt @24 speed.
5) De data succesvol gelezen vanaf de 24102B en van m'n Toshiba SD-M1402 DVD drive
Ik vind het echt een heel bijzonder moment dat ik m'n cd-rw drive heb "overgeklokt"
Tag User In
Of je gaat meteen naar deze site (en klinkt daar op de "T" van Next) en download "16C5S57.zip" (en "24BUS52.zip" als je terug wilt).
Ik het ook maar meteen gedaan
Ik het ook maar meteen gedaan
Hebben deze twee branders dan precies hetzelfde loopwerk van binnen?
Had ik ookOp vrijdag 03 mei 2002 12:58 schreef marcelleander het volgende:
Hoe ben je aan die bios gekomen??Bij mij blijft het rode lampje namelijk ook branden.
Is het niet zo dat oorspronkelijk voor 24x brander bedoelde hardware is afgekeurd (te lage kwaliteit) en daarom is verkocht op 16 speed, waar ze wel goed op functioneren?
Als je ze dus update naar 24x heb je dan dus vaker slechte cd's. Heeft iemand hier een mening/ervaring/uitleg/ondersteunend antwoord over?
Als je ze dus update naar 24x heb je dan dus vaker slechte cd's. Heeft iemand hier een mening/ervaring/uitleg/ondersteunend antwoord over?
Kijk, wat liteon waarschijnlijk gedaan heeft is het volgende, ze hebben eerst natuurlijk, ik begin bij 12x, de 12x uitgebracht. Toen versie a, toen b, en toen kwam de 16x uit. 12x lijn uit de productie genomen. Vervolgens was er nog wel vraag naar 12x. Dus ze produceren 16x en gooien een beperkende firmware op. Zodat hij 12x speed is. Dus nieuwe firmware en het is 16x. Bij 16x hetzelfde. a,b,c. C is gewoon 24x met andere firmware. Dus andere firmware en klaar. Daarom kan het maar je moet over het algemeen dus een c versie hebben en de goede firmware.
edit\
voordat iemand me voor is, ik weet trouwens niet meer of overal een a,b en c versie van uitgekomen is...
edit\
edit\
voordat iemand me voor is, ik weet trouwens niet meer of overal een a,b en c versie van uitgekomen is...
edit\
komt er ook nog 24 -> 32 ????
dat zou lekker zijn :'9
maar beschikt die omgeflashte 16 nu ook opver het safedisk 2 kopieer systeem enzow? wat de 16 standaart zelf niet kan
maar beschikt die omgeflashte 16 nu ook opver het safedisk 2 kopieer systeem enzow? wat de 16 standaart zelf niet kan
Waar kan je de specs vinden van wat de 16102c wel en niet kan?
Ik heb nu al rond de 25 cd's gebrand op 24x speed en nog geen enkel probleem gehadOp zondag 05 mei 2002 21:35 schreef ernstblaauw het volgende:
Is het niet zo dat oorspronkelijk voor 24x brander bedoelde hardware is afgekeurd (te lage kwaliteit) en daarom is verkocht op 16 speed, waar ze wel goed op functioneren?
Tag User In
Is er alOp maandag 06 mei 2002 10:00 schreef g00fy het volgende:
komt er ook nog 24 -> 32 ????
zoek het forum van www.cdfreaks.com maar na.
Ik wel meerOp dinsdag 07 mei 2002 15:57 schreef Wiggie het volgende:
[..]
Ik heb nu al rond de 25 cd's gebrand op 24x speed en nog geen enkel probleem gehad
Het hoort er misschien niet helemaal bij, maar mijn LTR-32125W heb ik nu met succes ge-oc-ed naar een LTR-48125W. Bijzonder aagenaam al zeg ik het zelf voor 99 euro...
hey kan je me die firmware van die 48x even mailen??
email adres: rogek@dds.nl
ik heb zonet er speciaal een 32x voor gekocht..
was toch aan vervanging toe, vond mijn 20x ricoh te traag
Greetz & Thanx Roger
email adres: rogek@dds.nl
ik heb zonet er speciaal een 32x voor gekocht..
was toch aan vervanging toe, vond mijn 20x ricoh te traag
Greetz & Thanx Roger
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Pagina: 1