Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Als ik me goed herrinner staat er op de HP site zelf hoe je je printer schoon moet maken en dan halen ze ook de behuizing en dergelijken eraf
als die kap eraf is kun je vandaar uit evt wel weer verder
ik zoek ff naar de url
http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj690c&LC=printers&Tfile=bpd03543
als die kap eraf is kun je vandaar uit evt wel weer verder
ik zoek ff naar de url
http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj690c&LC=printers&Tfile=bpd03543
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Ik heb dit ook gezien, en misschien iets te vroeg dit topic geplaatst maar het is leuk om te weten dat het misschien slim is om dit een keer te doen om je printer weer helemaal schoon te maken. Je wilt niet weten hoeveel stof en zooi erin ophoopt!
Verwijderd
Hmm, mijn HP 690C heb ik ondertussen maar opgegeven; print lelijk, langzaam, soms helemaal niet en onder een teringherrie. Komt nog bij dat die cartridges stervensduur zijn. Bovendien zijn die drivers een ware nachtmerrie. Morgen ga ik dus fijn een Canon S500
kopen ...
Verwijderd
Volgens mij was het zo:
- Klep open, stekker eruit, papierbak eruit.
- Dan zitten er aan de binnenkant rechts klemmetjes, waarmee de kabel naar de aan/uit-knop vastzit. Deze haal je los.
- Dan zit er rechts in de papierbak een klemmetje, waarmee het rechterdeel van het front vastzit. Ook onderaan de printer zitten twee van die klemmetjes. Deze moet je naar je toe trekken om het frontje met de aan/uit-knop los te halen.
- Haal de 2 torx-schroeven in de papierbak los.
- Aan de onderkant van de printer zitten aan de randen lipjes die achter het metaal haken. Deze duw je naar buiten.
- De onderkant hangt nu overal los, m.u.v. de achterkant. Deze lipjes kun je of van binnenuit loshalen, of je haalt eerst het stuk aan de achterkant bij de aansluitingen eraf.
- Onderaan de printer zit een lipje om de papierstop er in zijn geheel uit te halen. Haal deze stop eruit.
- Nu kun je de kap eraf tillen.
Ik weet niet meer zeker of het precies zo was, maar het komt er wel in de buurt.
- Klep open, stekker eruit, papierbak eruit.
- Dan zitten er aan de binnenkant rechts klemmetjes, waarmee de kabel naar de aan/uit-knop vastzit. Deze haal je los.
- Dan zit er rechts in de papierbak een klemmetje, waarmee het rechterdeel van het front vastzit. Ook onderaan de printer zitten twee van die klemmetjes. Deze moet je naar je toe trekken om het frontje met de aan/uit-knop los te halen.
- Haal de 2 torx-schroeven in de papierbak los.
- Aan de onderkant van de printer zitten aan de randen lipjes die achter het metaal haken. Deze duw je naar buiten.
- De onderkant hangt nu overal los, m.u.v. de achterkant. Deze lipjes kun je of van binnenuit loshalen, of je haalt eerst het stuk aan de achterkant bij de aansluitingen eraf.
- Onderaan de printer zit een lipje om de papierstop er in zijn geheel uit te halen. Haal deze stop eruit.
- Nu kun je de kap eraf tillen.
Ik weet niet meer zeker of het precies zo was, maar het komt er wel in de buurt.
maakt hij een knakkend/knallend geluid of iets dergelijks??? dan is namelijk waarschijnlijk de calibratiestrip vuil, dit is een strip die helemaal van links naar rechts in de printer loopt, ongeveer 5mm breed en doorzichtig met erg dunne verticale lijntjes erop.
maak deze VOORZICHTIG schoon met een beetje vochtig wattenstaafje, dan heb je kans dat het probleem opgelost is... (dit probleem komt btw vaker voor bij dit type printer)
(deze strip is btw te zien als je de gwone klep open maakt
)
maak deze VOORZICHTIG schoon met een beetje vochtig wattenstaafje, dan heb je kans dat het probleem opgelost is... (dit probleem komt btw vaker voor bij dit type printer)
(deze strip is btw te zien als je de gwone klep open maakt
If it ain't broke, fix it till it is...
Dat knakken/knallende geluid komt doordat je printerkop dan de zijkant van je printer raakt tijdens het printen. Komt omdat hij dan simpelweg niet meer 'ziet' waar hij aan het printen is.Op maandag 04 maart 2002 19:54 schreef -LoOneY- het volgende:
maakt hij een knakkend/knallend geluid of iets dergelijks??? dan is namelijk waarschijnlijk de calibratiestrip vuil, dit is een strip die helemaal van links naar rechts in de printer loopt, ongeveer 5mm breed en doorzichtig met erg dunne verticale lijntjes erop.
(deze strip is btw te zien als je de gwone klep open maakt)
Jammer genoeg is hij bij verder heen en maakt hij een knakkend/knallend geluid als hij ergens op 1/4 deel van het papier zit met printen. Vind ik toch wat minder...
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Het is gelukt, bedankt voor de tips, oeps! dat mag niet volgens de FAQ... 
Maar de printer doet het weer, ik heb inderdaar die strip moeten schoonmaken en wat betreft dat geluid: paar druppels olie bij het stappenmotertje naar binnen gooien!
Hij zoeft weer lekker vlot heen en weer en er zat me toch een berg stof in! Pff nie normaal. Maar hij gaat morgen weer naar de basisschool waar ik hem even van hem om hem te fixen.
Wel grappig trouwens al je hem laat printen zonder kap enzo.
Maar de printer doet het weer, ik heb inderdaar die strip moeten schoonmaken en wat betreft dat geluid: paar druppels olie bij het stappenmotertje naar binnen gooien!
Hij zoeft weer lekker vlot heen en weer en er zat me toch een berg stof in! Pff nie normaal. Maar hij gaat morgen weer naar de basisschool waar ik hem even van hem om hem te fixen.
Wel grappig trouwens al je hem laat printen zonder kap enzo.
Pagina: 1