Toon posts:

geen prompt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb met een win98 diskette een op een hd fdisk en format laten lopen en sys c: gedaan. So far so good. Echter, ik krijg geen c:\ prompt na de post. Alleen maar een knipperende cursor.

Als ik win2000 wil installeren en het systeem herstart zichzelf tijdens de install, wordt de hd ook niet gevonden.

floopy primary, cd-rom secundary, ide-o tertair. verwisselen geen soelaas. mainboard is MSI K7T Pro2 266 met ibm 60GB 60GXP.

wie helpt, het is dringend!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je je partitie wel active gemaakt?
Probeer anders nog eens een format c: /s uit te voeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
de hd staat active omdat er maar 1 partitie is en de /s heeft geen zin aangezien er nog nooit iets op heeft gestaan. heeft iemand anders misschien een ideetje?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

/ s is hetzelfde als sys c:
is trouwens alleen nodig om van te kunnen booten.
Is niet nodig om windows te installeren.
Heeft dat moederbord geen ata100/66 controller waar je HD op zit?
Zo ja wordt deze wel geinstalleerd door tijdens de setup op F6 te drukken en vervolgens de drivers te installeren.
Ik lees net dat windows eerst wel files copied en pas bij reboot de hd niet kan vinden. Lijkt me zo te zien een ata 66/100 probleem.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een heel nieuw bord: K7T 266 Pro2. deze heeft geen extra raid controller en de hd zit dus op de primary ide aansluiting.

ik heb dit al eens gehad met een bh6 van abit, maar ik weet de oplossing niet meer.

de HD wordt herkent tijdens de post en fdisk gaat zonder problemen. Ook formatteren vanaf de bootdlop is geen probleem. Ik krijg alleen geen prompt...

help me pleazzz

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Fdisk /mbr zou misschien de oplossing kunnen geven ?
En staat ie wel echt active ? kijk nog eens met fdisk.
Staan jummper wel goed, master, slave.
Bios boot volgorde ook goed ?
Meer zouk zo ff niet, kunnen verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de command fdisk /mbr gewoon vanaf de win98 bootflop doen?

de boot volgore staat goed en hij is active, ik heb het nagekeken.

Verwijderd

Topicstarter
fdisk /mbr did the trick!

hie kan dit nu bij een nieuwe schijf??

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op dinsdag 05 maart 2002 09:38 schreef PaCKo het volgende:
fdisk /mbr did the trick!

hie kan dit nu bij een nieuwe schijf??
Kijk heb je weer wat geleerd, meestal komt dat doordat je een fout hebt gehad tijdens het installeren, of een reset tewijl hij nog aan het schrijven is.
Pagina: 1