DVD herkent mijn eigen gebrande cds niet

Pagina: 1
Acties:

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 16:08
heb hier een heel vaag probleem. Data-cd's die ik hier brand zijn niet te
lezen (blijft doorspinnen en na een tijdje een foutmelding) op mijn DVD-Rom
speler. Gek genoeg zijn de data cd's wel op elke andere cdrom op andere
computers perfect te lezen. Toen de brander nog in mijn andere pc zat kon ik
data cd's normaal afspelen op mijn dvd-rom. Verschillende soorten media
gebruikt. Iemand een flauw idee wat ik er aan kan doen?

Sec Master: Plextor 4/8/32a
Sec Slave: Pioneer 16x DVD-rom
Media: tdk, no-names, arita.

Verwijderd

aan de dvd speler :?

• kavorka
Op maandag 04 maart 2002 17:43 schreef roys het volgende:
aan de dvd speler :?
De dvd-speler herkent wel alle andere cd's die bv. op andere computers zijn gebrand. Het gaat alleen om cd's die ikzelf brand (dvd + brander zitten in 1 computer), die zijn niet te lezen in mijn dvd. Wel in alle andere cd/dvd-roms..

vaag ja!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dan ligt het vrijwel zeker aan het feit dat jouw brander niet 100% compatible schijfjes brandt. Dat ze dan toevallig in andere DVD/CD spelers wel goed werken is mooi meegenomen ;)

Ik heb dit eens vaker gehad met een Pinnacle 2 speed SCSI recorder. De plaatjes die hiermee gefikt werden deden het in alle spelers en schrijvers die ik tegenkwam, maar niet in AOpen drives. Maar alle andere CD-R's (uit andere branders) deden het wel in die AOpen drives. Raar maar waar, wie is de schuldige? De brander of de AOpen spelers?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kavorka
Op maandag 04 maart 2002 18:22 schreef limoentje het volgende:
dan ligt het vrijwel zeker aan het feit dat jouw brander niet 100% compatible schijfjes brandt. Dat ze dan toevallig in andere DVD/CD spelers wel goed werken is mooi meegenomen ;)
Maar toen de brander in me andere pc zat, las de dvd-rom ze wel. Nu de brander en dvd-rom in 1 pc zitten, lukt het opeens niet meer.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

huh? da's wel heel erg vreemd! Je zou zeggen: IDE/SCSI drivers, ASPI layers etc. maar: dat heeft in principe niets met de gebruikte media te maken want het speelt zich niet af op het niveau van de media (de laser) maar van de controller.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 21:05
De lens kan toch na een tijdje vies worden ofzo? misschien is dat gebeurd en leest/brand ie nu niet meer zo goed.
Had je ook altijd bij slechte kwaliteit stereo`s/discmans.

Je hebt van die lenscleaner setjes die je volgens mij overal kunt krjgen. Weet niet of het helpt, maar je kan het proberen, bij brander en dvd.

suc6
Pagina: 1