S3 Virge DX/GX + Matrox G200 Multimonitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Diz-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 05:42
Ik heb in mijn PC een Matrox Millenium G200 en een S3 Virge DX/GX. Onder windows 98 werkt dit perfect, alleen onder windows 2000 krijg ik het niet aan de praat. Hij geeft een deze error in hardware scherm :
"This device cannot start. (Code 10)"

Ik vroeg me af waaraan dat kon liggen, onder windows 98 gaat het gewoon goed. alleen in windows 2000 niet. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

w2k heeft geen support voor de S3 dingen in dual view. Zijn al topics zat over..

Ff zoeken en de FAQ lezen..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Diz-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 05:42
Leuke is dat er dus nergens goed vermeld staat hoe je nu toch de S3 op secondary display kan gooien, want ik wil hem niet als Primary!! >:)

Stonden ook dingen zoals bios tooltjes, weet iemand aar misschien iets over?

vond trouwens dit op een site :
"Here's what Steve Deng from Microsoft told me on the issue: 'Win2k doesn't support this card as secondary adapter because this s3 device needs to access vga registers and call int10. These behaviors conflict with the primary video adapter. Although there might be ways to hack the problem, Win2k doesn't implement those approaches"

:'( niemand suggesties?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

in je bios pci (je s3 hoogstwaarschijnlijk) als primary instellen.

in win2k kun je vervolgens je agp kaart primary instellen en je s3 als secondary

werkt bij mij prima op m'n dual amd zowel onder win2k als xp pro

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)