MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Verwijderd
Ziet er naar uit dat de heasink neit goed is bevesigd op de core. Wat je kan doen is daar ff naar kijken. haal de heatsink van de core af en verwijder met bijv. wat nagellakremover de restjes vna de core. daarna wat koelpasta erop(op core en heatsink) en weer terugplaatsen en zorgen dat de pinnen waarmee de heatsink waarschijnlijk vast zit goed zitten. Succes
Mijn broer heeft een Asus V6600 pure en volgensmij is de warmte ook 63c...
Heb ook asus 6600 dlx. en die van mij wordt ook altijd tussen de 65 en 70, soms nog wel hoger.
Dit is normaal volgens asus...........snap het ook niet, maar zo lang hij het goed doet prima toch
Dit is normaal volgens asus...........snap het ook niet, maar zo lang hij het goed doet prima toch
30x sf175s + gw5000-dt op oost
Mijn GF 6800 werd in het begin ook 63 graden.
Momenteel word ie ong. 50 graden.
Wat ik gedaan heb is:
Heatsink eraf gehaald, Artic Silver Compound erop gesmeerd en hoppa...
Momenteel word ie ong. 50 graden.
Wat ik gedaan heb is:
Heatsink eraf gehaald, Artic Silver Compound erop gesmeerd en hoppa...
Whatever.
m'n v6800 loopt @145 core en @340 memory, (hoger niet stabiel) met de standaard koeling werd ie 71 graden 
na full load testen steeg ie tot 76 en ben ik maar gestopt...
heb de standaard coolermaser vamme duron gepakt en het volgende gedaan:
- een hoek er af gezaagd, anders paste de
kaart niet int slot
- glad gevijld
- middelste koelribben eruit gesloopt
- weer bij gevijld
- clip van standaard koeing ertussen gezet
- arctic silver ertussen
- draadjes van de coolermasterfan verbonden
met de originele connector (rood met
rood, zwart met zwart, geel met blauw)
en nu nog maar 50 graadjes na 3Dmark 10x
Moooohhhh
na full load testen steeg ie tot 76 en ben ik maar gestopt...
heb de standaard coolermaser vamme duron gepakt en het volgende gedaan:
- een hoek er af gezaagd, anders paste de
kaart niet int slot
- glad gevijld
- middelste koelribben eruit gesloopt
- weer bij gevijld
- clip van standaard koeing ertussen gezet
- arctic silver ertussen
- draadjes van de coolermasterfan verbonden
met de originele connector (rood met
rood, zwart met zwart, geel met blauw)
en nu nog maar 50 graadjes na 3Dmark 10x
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Die van mij loopt met standaard waarden op 66 graden celcius..
(na 1 x 3D mark 2000 gaat ie naar 71 graden)
Geez, in m'n T-Bird 800 wordt ie toch wel wat warmer dan in m'n P2... (zou dat komen omdat m'n AGP bus nu op 133 Mhz zou draaien ?? Als bord heb ik een Abit KT7 raid)
(na 1 x 3D mark 2000 gaat ie naar 71 graden)
Geez, in m'n T-Bird 800 wordt ie toch wel wat warmer dan in m'n P2... (zou dat komen omdat m'n AGP bus nu op 133 Mhz zou draaien ?? Als bord heb ik een Abit KT7 raid)
ik heb ook zoiets met dezelfde kaart, heb em overgeklokt, 150/200 geloof ik.
trouwens, tegen de tijd dat ie stuk gaat zijn er kaarten die 5x sneller zijn
trouwens, tegen de tijd dat ie stuk gaat zijn er kaarten die 5x sneller zijn
ik heb ook v6600 deluxe, core op 130 mem op 195mhz. Bij normaal gebruik temp ca. 63 graden, wat stijgt naar ca. 70 graden na 1x 3DMARK2000 (quake 3 idem).
Ik heb echter geen problemen met deze settings.
Ik heb echter geen problemen met deze settings.
P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"
Pfff, ok, ik ben al gerust gesteld. Misschien als is hem wat ga tweaken, even wat pasta ertusse spuiten..
thanx
thanx
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Wat ook schijnt te helpen is een blowhole maken en die op je Geforce laten blazen!!
Whatever.
een blowhole............????
Wat is dat...gat in de kast en daar een fan in plaatsen??
Wat is dat...gat in de kast en daar een fan in plaatsen??
30x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Maak je kast eens dicht!!!! Een openstaande kast koelt vaak minder goed dan een gesloten omdat er dan helemaal geen lucht stroom door de kast gaat. Een gesloten kast met een goede cooler aan de achter-boven-zijde die de warme lucht eruit zuigt en liefst ook nog een cooler aan de voor-onder-zijde die koele lucht in de kast blaast werkt goed. In een openstaande kast blijft de warme lucht uiteindelijk gewoon rond de componenten hangen!!!!!!!!!!!!!!!!;)
Verwijderd
AL DIE GEFORCES WORDEN HARSTIKKE WARM DE MIJNE OOK!!! echt klote is dat. je moet alles al supergoed gaan koelen wil het goed werken
Mijne is ook meestal 60-65 graden (v6600 deluxe), maar smartdoctor geeft geen waarschuwing bij die temperatuur, dus het zal wel goed zijn.
Errmmm.... niet alle GF worden erg warm hoor. Mijn Hercules GF 2 GTS 64MB is 40 graden. Misschien ligt het aan het merk (Asus tov Hercules) maar ik denk toch dat'ie zeker koeler zou moeten zijn.
Overigens, kaartjes die pas echt heet worden zijn VooDoo Banshee's. Mijne was idle als 85 graden.
Overigens, kaartjes die pas echt heet worden zijn VooDoo Banshee's. Mijne was idle als 85 graden.
Toevallig gisteren mijn leadtek geforce256 SDR ook ff behandeld, heatsink eraf de zooi die voor lijm moet doorgaan eraf gekrabt, heatsink en geforce zover mogelijk gevlakt, artic silver aangebracht en weer in elkaar gezet.
Geforce werd voorheen zo'n 75 graden op 133/180 nu staat ie op 136/180 en heb ik hem nog niet hoger gezien dan 53 graadjes.
Dus het is echt wel de moeite waard geweest
Geforce werd voorheen zo'n 75 graden op 133/180 nu staat ie op 136/180 en heb ik hem nog niet hoger gezien dan 53 graadjes.
Dus het is echt wel de moeite waard geweest
Updating..............
Deze topic gaat voer Geforce1 en niet Geforce2. Aangezien de Geforce2 een halvering in stroomverbruik heeft, is het nogal logisch dat 'ie richting 40 gaat. 63 lijkt me wel normaal voor de Geforce1Op zondag 11 februari 2001 13:07 schreef SJR het volgende:
Errmmm.... niet alle GF worden erg warm hoor. Mijn Hercules GF 2 GTS 64MB is 40 graden. Misschien ligt het aan het merk (Asus tov Hercules) maar ik denk toch dat'ie zeker koeler zou moeten zijn.
Overigens is de antieke Ati Rage wel een mooitje, deze werd gewoon 85 graden
Pagina: 1