Ik zoek een lijst met spellen die HELEMAAL niet werken met Windows Xp.....
Vind dit handig omdat ik zo in ieder geval weet wat ik niet moet kopen....
Elk nieuw spel werkt sowieso.Op maandag 04 maart 2002 17:17 schreef Shaggy het volgende:
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Onzin. je moet het spel patchen naar versie 4.44 ofzo en dan werkt ie. Out-of-the-box doet hij het inderdaad niet.Op maandag 04 maart 2002 17:26 schreef Muppet het volgende:
NFS4 doet het dus nietniet geschikt voor NT krijg je dan
NFS5 werkt ook perfect onder XP, je moet gimme.dll verwijderen (hier zijn 1001 topics over geweest, zoek maar) en dan doet ie het. Alleen de multiplayer dan niet, helaas. GTA2 werkt ook gewoon, maar ook hier moet je het eerst patchen naar de nieuwste versie.Op maandag 04 maart 2002 17:28 schreef Topje het volgende:
nfs5 doet het ook niet en gta2 ook niet.
nfs 5 doet het wel enigszins in compatibiliteitsmodus, maar niet vloeiend.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Elke dos spel doet het NIET ????Op maandag 04 maart 2002 17:22 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Elk nieuw spel werkt sowieso.
Elk DOS-spel werkt sowieso niet.
Echt oude spellen kunnen soms kuren vertonen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Uhm just curious. Welke?Op maandag 04 maart 2002 17:41 schreef Captain Pervert het volgende:
En in tegenstelling tot wat IceStorm meldt, zijn er wel degelijk DOSgames die het doen, maar het is inderdaad wel zo dat je het merendeel kunt vergeten.
Verwijderd
IK speel hier ook DOS games hoor heb nog veel van mij 286 en 386 tijd spellen er opstaan ...Op maandag 04 maart 2002 18:28 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Uhm just curious. Welke?
DOS-games runnen op een OS zonder DOS lijkt mij crappy
(vandaar ook dat ik het zei).
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Aan die site heb je geen reet want oudere spellen als bijv. the 7th guest staan er niet op, ik adviseer toch vmwareOp maandag 04 maart 2002 18:33 schreef FunkyMonk het volgende:
www.ntcompatible.com en als je de search had gebruikt had je het waarschijnlijk kunnen vinden
Verwijderd
Ok kan je gelijk in hebben maar met die site komt hij een heeeel stuk verder toch?Op maandag 04 maart 2002 18:34 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Aan die site heb je geen reet want oudere spellen als bijv. the 7th guest staan er niet op, ik adviseer toch vmware
Dat wou ik net ook zeggen ja.Op maandag 04 maart 2002 18:28 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Elke dos spel doet het NIET ????
Vreemd dan waarom hier wel dan ,
Stunts , redbaron, PAcman en outrun en ga zo maar ff door die doen het gewoon .
🌞🍃
Probeer stunts maar als je die heb ..Op maandag 04 maart 2002 18:37 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Dat wou ik net ook zeggen ja.
Maar toen testte ik het even, en het werkte idd niet. Maarja, misschien had ik net een brak spel?
Komt omdat in xp een spel niet meer zomaar de poorten aan kan spreken, misschien in de comp. modus maar denk ut nie.Op maandag 04 maart 2002 18:39 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Probeer stunts maar als je die heb ..
Maar ik heb een vraagje nu we toch bezig zijn hoe kan ik zien welke porten mijn SB Live gebruikt ..
want daar kom ik niet achter ...
Want dan kan ik DUKE3D en zo ook weer gaan spelen ..
Die loop nu vast omdat ik geen goede sound kaart kan vinden
Das nep-dosOp maandag 04 maart 2002 18:34 schreef Blackhole het volgende:
[afbeelding]
Ja oke maar het werkt wel ..Op maandag 04 maart 2002 19:24 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Das nep-dos
Hmm ok, toch maar eens wat harder proberen dan.
De console van XP heeft niet veel meer met het originele DOS te maken... en veel hardware heeft geen legacy ondersteuning meer in XPOp maandag 04 maart 2002 19:46 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Ja oke maar het werkt wel ..
Red Alert 1 doet het prima zolang je hem maar in Win95 compatibiliteitsmodus in 640 * 480 speelt....Op maandag 04 maart 2002 17:41 schreef Captain Pervert het volgende:
bladiebladiebla.......
Spellen die het ook out-of-the-box niet doen: Red Alert 1 en Driver.
bladiebladiebla........
Good, bad, I'm the guy with the gun!
ik heb hier 1x Windows XP, met 1x een perfect draaiende NFS5 in multiplayer...Op maandag 04 maart 2002 17:41 schreef Captain Pervert het volgende:
Bladiebla
NFS5 werkt ook perfect onder XP, je moet gimme.dll verwijderen (hier zijn 1001 topics over geweest, zoek maar) en dan doet ie het. Alleen de multiplayer dan niet, helaas.
Duuuuhs. Als je info geeft, geef dan correcte.
Nog een heleboel bladiebla.
Verwijderd
Verwijderd
lees jij wel eens topics of zoek jij wel eens..Op maandag 04 maart 2002 19:57 schreef speed24 het volgende:
[..]
Transport Tycoon (DLX) is niet meer te spelen onder XP
ook geen problemen mee. gewoon installen en patchen en klaar hij draaid (wel ff sound drivers downen want die van XP werken niet lekker met de Unreal engine)Op woensdag 06 maart 2002 01:20 schreef loekos het volgende:
Unreal tournament werkt ook niet lekker onder xp
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Huh? En dat ene topic dan over TTDeluxe dattie met een patch wel werkt?Op maandag 04 maart 2002 19:57 schreef speed24 het volgende:
Transport Tycoon (DLX) is niet meer te spelen onder XP
Ligt aan jou, doet prima hierOp woensdag 06 maart 2002 01:20 schreef loekos het volgende:
Unreal tournament werkt ook niet lekker onder xp
hij doet het wel maar met vreemde kuren en hij draait gewoon niet meer zo feilloos als onder win98 se.
ik denk dat een heleboel oudere spellen het nog wel doen maar gewoon niet optimaal meer.
THPS2 patch win2k/winxp: http://members.home.nl/saekerhett/PATCH.COMOp woensdag 06 maart 2002 04:33 schreef Nosfer@tu het volgende:
voeg C&C1 Redalert 1 en Tonyhawk pro skater 2 ook maar toe
THPS2 enigsinds in de comp mode, maar draait niet lekker
Verwijderd
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook zijn dat m'n video/geluids kaart/muis/moederbord/geheugen in combinatie met xp gewoon niet lekker werkt met unreal tournament.Op woensdag 06 maart 2002 08:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ligt aan jou, doet prima hier
??? Dan ligt het toch ook aan jou???Op woensdag 06 maart 2002 15:10 schreef loekos het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat m'n video/geluids kaart/muis/moederbord/geheugen in combinatie met xp gewoon niet lekker werkt met unreal tournament.
misschien heb jij er spullen inzitten die er wel goed mee werken.
Dus niet gelijk zo van het ligt aan jouw graag![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq