[Delphi] Restart/Herstart probleem van APP.

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51
Best wel lastig om op te lossen denk ik.
Ik heb een programmatje, met daarin een UPDATE functie. Hij download een versie van internet af, en moet hem dan herstarten.

Het probleem is: Hij sluit m'n application wel af, maar herstart em dan niet meer. Een sample app van het component doet dat wel. Een bijkomstig probleem is, is dat hij na het sluiten van m'n APP, de .EXE op 0 bytes zet, en het daarbij laat. Dan moet ik dus het programma (de oudere versie) dus opnieuw compilen van Delphi.

Hieronder de URL naar het component + info:
http://www.tmssoftware.com/wupdate.htm

Hoe kan mijn probleem zich voordoen/op te lossen zijn?
PS. ik gebruik Delphi 5, en de FTP functie van het component. Zoals ik al zei, hij download perfect, alleen het herstarten is een ramp.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het werkt in de sample app wel? Kijk wat het verschil is met wat jij in je eigen app. doet en pas het aan.

Krijg je het echt niet aan de gang? Vraag dan eens aan diegene die dat object gemaakt heeft wat het probleem kan zijn.

Heb je de source van dat object? Dan zou je zelf eens in de source kunnen kijken, wat er aan de hand zou kunnen zijn...

lukt het dan nog niet.. post dan hier wat er mis gaat, en wat je al geprobeerd hebt, en dan helpen we je hier (nou ja.. ik in ieder geval.. :) ) verder..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Cheater
hmmmm kben niet zo'n prof, en kan bovendien niet in source kijken. Daar schiet ik dus niets mee op.

Verwijderd

Ik denk dat je al een heel eind kunt komen als je jouw update-code regel voor regel vergelijkt met die van de sample app. Hoef je geen expert voor te zijn :). Copy-paste de hele zooi desnoods en verander alleen het adres vanwaar je downloadt, kijk of het dan werkt. Je zegt dat het downloaden wel goed gaat, dus het is vast iets heel kleins :).

Misschien kun je ook eens kijken naar een alternatief op http://www.torry.net/webupdate.htm, ze hebben een hele rits componenten beschikbaar voor dit soort dingen waar het misschien wel mee werkt. Ik heb geen enkele getest (ik houd er niet van als applicaties zichzelf updaten, heb liever dat ik zelf een update download wanneer het programma mij vertelt dat er een nieuwe versie is), maar wat mij zo snel in het oog sprigt (gratis+source) is: Net Update v.0.9.1.

• Cheater
Dat component van mij heb ik ook van Torry's webpage.
Ze hebben wel goeie 'stuff'.

Maar hij verneukt wel m'n .EXE , en dat lijkt me niet iets kleins.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik weet wel wat voor het herstarten van je app. Stel het is genaamd a.exe. Als je nou ook in je dir een programma b.exe maakt, en dan doe je het volgende: eerst start je b.exe en tegelijkertijd (vlak erna) sluit je a.exe. Het enige wat b.exe moet doen, is kijken of er al een instance bestaat van a.exe (met FindWindow) en dit zet je in een while loop net zolang tot er geen Instance meer bestaat. Vervolgens start je a.exe weer. Waarschijnlijk beetje lang en vaag verhaal dit, maar ik zal het grafisch weergeven:
code:
1
2
3
4
5
a.exe -> Start b.exe
a.exe -> Sluit zichzelf
b.exe -> Wacht totdat a.exe is afgesloten
b.exe -> Start a.exe
b.exe -> Sluit zichzelf

• Cheater
Dan krijg ik dus al 2 exe's... geen andere oplossing?

Hij LIJKT soms te herstarten, maar dan is NOG STEEDS m'n exe verneukt.

Iemand die denkt DAT probleem te kennen?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Tsja ik weet dat het een tussenoplossing is maar kan ook zo geen beter bedenken...

• Cheater
Ik denk dat ik al de oplossing van het probleem heb gevonden

ik heb em nu ingepakt in .CAB en gezegd dat het bestand compressed is (compressed=1) en het werkt nu uitstekend.

Hij moet em wel 2x downloaden ??????? Eehhhh. iets weirds aan de hand, maar ik heb nog maar 1 keer getest
Pagina: 1