Als je een server hebt, en gebruikt, zul je die af en toe eens moeten upgraden/patchen om dat soort wormen en virussen tegen te houden.. dat doe je toch wel mag ik hopen??
NIMDA is alweer "oud".. en toen NIMDA echt een issue was, had MS hier alweer een poosje een patch voor... als iedereen die patch had geinstalleerd, had NIMDA niks voorgesteld.
Btw.. dit is niet echt advanced.. je had waarschijnlijk beter in Windows Operated Systems of Software Algemeen kunnen posten...
NIMDA is alweer "oud".. en toen NIMDA echt een issue was, had MS hier alweer een poosje een patch voor... als iedereen die patch had geinstalleerd, had NIMDA niks voorgesteld.
Btw.. dit is niet echt advanced.. je had waarschijnlijk beter in Windows Operated Systems of Software Algemeen kunnen posten...
edit:
of in virussen en veiligheid
of in virussen en veiligheid
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
No flame intended .. maar zoals jij over NIMDA praat .. brrr
Nimda is echt niet alleen voor IIS hoor .. kan ook op een andere manier op je servers komen.
Ik zou om te beginnen maar eens tig MB aan patches bij microsoft.com downloaden als ik jou was.
Move > NT
Nimda is echt niet alleen voor IIS hoor .. kan ook op een andere manier op je servers komen.
Ik zou om te beginnen maar eens tig MB aan patches bij microsoft.com downloaden als ik jou was.
Move > NT
Verwijderd
gewoon patchen (zowel win2k als exchange patches) en een virusscanner draaien op je mailserver en je clients.
natuurlijk wel een virusscanner die samenwerkt met exchange... (mcafee heeft er 1; ik ben ff de naam kwijt :); antigen is ook goed )
natuurlijk wel een virusscanner die samenwerkt met exchange... (mcafee heeft er 1; ik ben ff de naam kwijt :); antigen is ook goed )