tv-out - kleuren niet goed + draait door

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01
Ik heb TV out op mijn videokaart en heb hem op een tv aangesloten. Maar de kleuren knipperen. Soms doet hij het een paar minuten goed, dan weer even zwart-wit. Wat is dat? Ook draait het beeld door. Van boven naar beneden.

Wat kan dit allemaal zijn?

Alvast bedankt

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46
Heb er geen verstand/ervaring mee, maar maybe handig voor de mensen die die wel hebben:
1. Welk merk/type.
2. wat voor aansluiting/kabel gebruikt
3. eventueel welke software (bijv tvtool bij nvidia kaarten)

Suc6

• the-hell
mmm, oke

Hercules 3d prophet 2 titanium
verloop van S-vhs naar tulp en dan een kabel van 10 meter tulp kabel.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op maandag 04 maart 2002 16:38 schreef Erik999 het volgende:
Ik heb TV out op mijn videokaart en heb hem op een tv aangesloten. Maar de kleuren knipperen. Soms doet hij het een paar minuten goed, dan weer even zwart-wit. Wat is dat? Ook draait het beeld door. Van boven naar beneden.

Alvast bedankt
Klinkt als Macrovision... Zit hij in je videorecorder en vanaf daar naar je TV ?

Concrete Loop Watercooling

• the-hell
nee. hij zit voorin de tv

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Staat ie wel op PAL? Is de kabel niet te lang? (probeer een andere kabel) :?

• the-hell
Hij staat op PAL. ik zal hem ff dichtbij zetten

• Johnny
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarschijnlijk heeft je TV niet genoeg hertz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Probeer hem anders eens op ntsc te gooien. Ik had hetzelfde probleem met tvcc in PAL, tot ik ntsc probeerde, en dat deed het goed om een of andere vage reden.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• the-hell
als ik hem gewoon met een svhs kabel op 2 meter heb is hij helemaal goed. Alleen geen kleur maar dat ligt aan de tv denk ik. Welke manier is het beste om hem op 8 meter te hebben? De afstand video -> tv :?

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:38 schreef Erik999 het volgende:
....Ook draait het beeld door. Van boven naar beneden.

Dit duid duidelijk op een te lange kabel of verlies op de kabel. De spanning van de Sync pulsen (rastersyncpulsen) die voor de opbouw van het beeld zorgt is te laag waardoor het beeld dus gaat 'lopen'. Oplossing : ofwel een versterkertje ertussen plaatsen, ofwel pc dichterbij zetten, ofwel zo'n draadloos zend/ontvang systeem.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En aangezien de kleur samenhangt met de sync ben je die dan ook kwijt. Misschien helpt een betere kabel.
Pagina: 1