Toon posts:

[CM] coole lego casemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze kwam ik tegen toen ik wat aan het opzoeken was over modden, aangezien ik over een paar dagen een kast krijg om op te oefenen :)

vond hem wel koel, deze gozer heeft een kast gemaakt van platen van Lego :D

sjek it uit:
http://adamandjamie.com/caseMod/LegoCase2.asp

Afbeeldingslocatie: http://adamandjamie.com/caseMod/images/LegoCase2-TopLarge.jpg

:)

Verwijderd

haha wel geinig maar ik zelf zou dat niet zo snel doen :)

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16

Neomess

neomess.nl

zeer cool, en je ken dr nu ook verder op gaan legoën (heeft je kleine broertje/zusje ook weer s wat anders te doen als je eigen pc slopen)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Cool! best origineel

Volgens mij heb ik ook nog wat bakken duplo staan boven, moet het ook wel mee lukken :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Leuk: deze ook wel: Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.wagenaar02/DSC00004.jpg

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

xshredx

hehe, deze vind ik wel grappig. Hoewel een beetje simpel: het is een gewone case met daarrond enkele van deze lego-platen, i.p.v. een volledige lego case.
Maar leuk gedaan.

Verwijderd

haha, is wel grappig

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 18:25
Geinig, alleen jammer dat ie de platen gewoon op ze case heeft gelijmt en niet echt van lego gebouwd.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

haha LoL, kga mijn legostukjes ook ff opzoeken en een MOD maken :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• -DEVON-
  • Laatst online: 23-03 10:04
lache, kan je dus al je randapperatuur eraan vastklikken, raak je ook niks meer kwijt :D lol

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Mmm, die is al een paar keer eerder langsgekomen....
(maar hij blijft grappig, iedere keer als ik hem zie krijg ik het idee om zelf ook weer te gaan bouwen)

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 16:45 schreef Phuck het volgende:
Leuk: deze ook wel: [afbeelding]
die raampjes daar aan de zijkant doen het hem he :o

:D

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
ik was van de week begonnen aan een technisch lego case, DAS pas moeilijk, ik had wel een houder plaat gemaakt die de gaten van mn moederbord opvult(ipv schroefjes) en nu zou ik het dus plat/rechtop kunnen doen alleen het is zo saai alleen dus ben ik maar mee gestopt ;)

Verwijderd

COOL! Altijd al een fan geweest van lego nu kun je je eigen watercooling glijbaan van lego maken en nog veel meer andere stoere dingen, stoer! ! ! :D

Verwijderd

LOL *D

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Die laatste is echt VET!!
LEGO RULEZ :D

Verwijderd

met lego kun je alles maken ... :D

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:48 schreef GGS_VR6 het volgende:
haha LoL, kga mijn legostukjes ook ff opzoeken en een MOD maken :)
ke! keep the topic alive met je eigen lego mods :D ik heb nog een bak van 2 bij 1 meter 20 cm hoog vol met lego :D kom and get some hiero in Beilen/Drenthe/Nederland/Aarde/Zonnestelsel 2A/ bij de derde melkweg rechtsaf en dan de tweede ster links/ universum :D

Verwijderd

Slick modje. tijd om die ouwe legobak maar weeres op te zoeken, en weer lekker ouderwets bouwen, of anders ff mn neefje aan t werk zetten >:)

Verwijderd

l33t man! dat wil ik ook :P

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Vet voor in legoland >:)

Afbeeldingslocatie: http://adamandjamie.com/caseMod/images/LegoInside.jpg

:9

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Scheelt je trouwens een hoop gedremel als je een blowhole of een window wilt maken :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Moet je ook een fan van lego maken, motortje in t midden, van die platte stukje eraanvast en dan z'n vierkant eromheen :D

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 20:14 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Moet je ook een fan van lego maken, motortje in t midden, van die platte stukje eraanvast en dan z'n vierkant eromheen :D
Lol die gaat een lawaai maken :P en dan moet je de mannetjes er met de kop insteken ofzo? :)

B.T.W. leuk idee om een mannetje te painten en een tweakers badge op z'n 'trui' te plakken :)

Verwijderd

Simpel en doeltreffend. Wat kan ik er verder over zeggen? Het zou wel echt vet zijn om je hele case van lego te maken. Het is alleen zo onpraktisch.

Verwijderd

lego rulez :9~ zo echt vet man ik ga dit ook weer doen.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 20:20 schreef muaddib het volgende:
Simpel en doeltreffend. Wat kan ik er verder over zeggen? Het zou wel echt vet zijn om je hele case van lego te maken. Het is alleen zo onpraktisch.
tis gewoon vet wat je allemaal kunt met die dingen uit de lego tijd.. ( is dit soms een nieuwe bladzijde topic? of de volgende :)
edit:
IEMAND WAS ME VOOR :P
)

• aP_
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan, maar het koste nogal wat lego! We hadden 3 van die grote tonnen en ik heb ze allemaal nodig gehad. Een probleem was echter wel dat niets geaard was. Je kon gewoon overal een schok van krijgen >:). De blokjes zaten op den duur ook niet zo goed meer. Hij zag er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Voorkant:
        Fan (naar binnen blazend)
   _______|¯¯¯|_________
3> |______|      |
   |         ______|
   |¯¯¯¯¯|   |     |
   |  2  |¯¯¯¯¯¯¯|  1  |
   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
         4^
1= voeding
2= HDD 2gig
3= CD-ROM
4= Moederbord op de bodem

(lekker onduidelijk heh :P)

Het moederbord lag gewoon op de bodem. Met hokjes voor de hdd en cd-rom er boven zwevend. De bovenkant was afgewerkt met lego platen en een gat overgelaten voor een 80mm fan.

De gaten openlaten voor de poorten wilde nog wel, maar voor de pci sloten enz, was bagger werk. Omdat ze in de hele lengte open moesten blijven. Anders moet je elke keer wanneer je een andere kaart ering zet je kast weer aanpassen. Op den duur begon de bovenkant in te zakken, dus heb ik maar een kast gekocht.... Was wel leuk om gedaan te hebben :)

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Echte nostalgie, ik weet het nog zo goed. Ik ben ook maar 16...

Herinerren jullie je die vrachtwagen met pneumatische draaibare arm nog? Het was een hele grote stoere zwarte! De allermooiste!

Stop daar legomindstorms en programmeer heb om op kleurcode je cd's te pakken. (niet uitvoerbaar |:( )

• aP_

aP_

Op maandag 04 maart 2002 20:26 schreef muaddib het volgende:

Herinerren jullie je die vrachtwagen met pneumatische draaibare arm nog? Het was een hele grote stoere zwarte! De allermooiste!
JAH!!!! Die heeft mijn broer eens voor zijn verjaardag gekregen :).. lol... Dat ding ziet er echt gaaf uit... Er zaten volgens mij iets van 3 schuifknopjes aan. Daarmee kon je met combinaties de arm op verschillende manieren bewegen... maar ik mocht er nooit aankomen :'(

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Op maandag 04 maart 2002 20:26 schreef muaddib het volgende:
Echte nostalgie, ik weet het nog zo goed. Ik ben ook maar 16...

Stop daar legomindstorms en programmeer heb om op kleurcode je cd's te pakken. (niet uitvoerbaar |:( )
Die heb ik ook gehad en gemaakt, dat was een prachtig ding, krijg er spontaan ;( van in de ogen...

Ik weet nog de eerste keer dat ik 'm maakte, 12 uur aan gewerkt op kerstdag en het ding deed het niet..., volledig opnieuw gemaakt 2de kerstdag, en toe ging ie wel.

Blij dat ik was :D , ah the memories, LEGO RULES

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 20:30 schreef aP_ het volgende:

[..]

JAH!!!! Die heeft mijn broer eens voor zijn verjaardag gekregen :).. lol... Dat ding ziet er echt gaaf uit... maar ik mocht er nooit aankomen :'(
Je mag een nu vast wel lenen. Haal alles uit het stof en bouw 'em! Het mooist was dat ie een stuk of 3 schakelaars had waarmee je de draaiing en de verschillende buigingen van de arm mee kon bepalen. Zucht.... :)

Verwijderd

Aaaah! ik heb de handleiding gevonden! Er zat voorin ook een motor met echt bewegende cilinders. De pneumatische kracht werd door een motortje opgewekt en bij de kraan zat een bakje voor een bestuurder. De kraan had 3 pneumatische cilindertjes. Er waren vier schakelaars: 1 om te draaien. 2 om de arm te buigen en een om het bakje open en dicht te doen.

Dat waren nog eens tijden, dat we daarmee weken bezig konden zijn. :)

• aP_

aP_

Op maandag 04 maart 2002 20:33 schreef muaddib het volgende:

[..]

Je mag een nu vast wel lenen. Haal alles uit het stof en bouw 'em! Het mooist was dat ie een stuk of 3 schakelaars had waarmee je de draaiing en de verschillende buigingen van de arm mee kon bepalen. Zucht.... :)
offtopic:
Daar voel ik me nu toch net iets te oud voor... :)... Niet iets voor jou? Aangezien je véél (kuch kuch) jonger bent :P...

Hij staat nu nog bij ons op zolder... Ik heb het net nog gevraagd.. mijn broer vind het nog steeds niet goed.. :(
Op maandag 04 maart 2002 20:38 schreef muaddib het volgende:
Aaaah! ik heb de handleiding gevonden!
heb je een url ??? :9~

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga ook een lego mod maken van een oude 386. Binnenkort meer hierover *D

Verwijderd

kvin ze wel cool...hoef je ook veel monder te dremelen ja haalt gewoon een steentje weg haha!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 20:38 schreef aP_ het volgende:

[..]

offtopic:
Daar voel ik me nu toch net iets te oud voor... :)... Niet iets voor jou? Aangezien je véél (kuch kuch) jonger bent :P...

Hij staat nu nog bij ons op zolder... Ik heb het net nog gevraagd.. mijn broer vind het nog steeds niet goed.. :(

heb je een url ??? :9~

[..]
offtopic:
Ik ga idd van het weekend wel weer aan de gang!
de url is: www.boekenkast.map/lego/technics/8868.doc

Nee, ff serieus ik ga er wel even naar zoeken.

Dit was het.

edit:
Op de officiele legosite doen ze of ie niet bestaat. Het is echt 8868!

• msteggink
  • Laatst online: 20-08 05:51
Lego rulez... Lego is voor alle leeftijden.. als je je PC ermee opsiert is het beter ;)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Felyrion

goodgoan!

hahaha, voor als je nog niet uit je kindertijd kunt kruipen...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Jeanious
  • Laatst online: 02-01-2023
Supercool allemaal.

BTW die raampjes zijn waarschijnlijk voor de koeling:P

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

ja daar zijn ze zeker voor neem ik aan ook de deurtjes he :7

• aP_

aP_

a
Op maandag 04 maart 2002 21:30 schreef muaddib het volgende:

[..]

edit:
Op de officiele legosite doen ze of ie niet bestaat. Het is echt 8868!
[offtopic]
Ik heb de doos er ff bijgepakt.... Jah! het is echt 8868 :). Ik heb de voorkant van zo'n boekje ingescand, maar die kan ik nu niet uppen vanwege de brakke @home verbinding :(. Ik zal 'm zo snel mogelijk posten :)
[offtopic]

Volgens mij kun je er nog best leuke dingen mee bouwen!. Er zit een motortje in die aangesloten is op een pneumatisch pompje. Daarmee zou je dus bijv de openingen voor de casefans open kunnen zetten :) Die truck bevat ook genoeg grote wielen dat je een rijdende case kunt maken :) lol...

edit:

Dit is um!!!!

Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/technic8868klein.jpg

Verwijderd

zou je opzich best kunnen doen :)
ja min jeugt komt helemaal terug :7
Heb eigenlijk best wel zin om zo mod te maken van lego :z

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
LOL die heb ik ook (Die auto dan he...)

En zo een vette zwarte en een waarmee je codes kom inlezen enzo...

Verwijderd

Yesss die heb ik ook. Met die cilinders kan je echt leuke dingen doen. Ze zijn nml best sterk.

Ik heb er vroeger weleens een schaarlift meegemaakt die nog best wat kon optillen. *D

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op maandag 04 maart 2002 23:00 schreef GloriX het volgende:
Yesss die heb ik ook. Met die cilinders kan je echt leuke dingen doen. Ze zijn nml best sterk.

Ik heb er vroeger weleens een schaarlift meegemaakt die nog best wat kon optillen. *D
Schaarlift? :? Was dat?

iRacing Profiel

• aP_

aP_

Op maandag 04 maart 2002 23:12 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Schaarlift? :? Was dat?
Lang leve google:
http://images.google.com/images?q=schaarlift&hl=nl&sa=N&tab=wi

Afbeeldingslocatie: http://www.up-lift.nl/hoogwerkers/schaarlift.gif

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op maandag 04 maart 2002 23:15 schreef aP_ het volgende:

[..]

Lang leve google:
http://images.google.com/images?q=schaarlift&hl=nl&sa=N&tab=wi

[afbeelding]
Ohw, ik d8 dat hij het over de cilinders van de "motor" had, ipv dat pneumatische cilindertje. :)

iRacing Profiel

Verwijderd

wat je allemaal niet met lego kan doen he :)

• diertje
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Op maandag 04 maart 2002 21:17 schreef Chemical_X het volgende:
kvin ze wel cool...hoef je ook veel monder te dremelen ja haalt gewoon een steentje weg haha!
maar als je nou ergens in het midden een gat moet hebben moet je wel de halve case eerst afbreken :P

Ik, geheel anders

Verwijderd

Ik ben nu bezig met een mooie houder voor mijn LCD te maken (van lego). Het is in principe al klaar, moet alleen ff verlengkabeltje voor mijn 5V hebben :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:46 schreef aP_ het volgende:
a
[..]

[offtopic]
Ik heb de doos er ff bijgepakt.... Jah! het is echt 8868 :). Ik heb de voorkant van zo'n boekje ingescand, maar die kan ik nu niet uppen vanwege de brakke @home verbinding :(. Ik zal 'm zo snel mogelijk posten :)
[offtopic]

Volgens mij kun je er nog best leuke dingen mee bouwen!. Er zit een motortje in die aangesloten is op een pneumatisch pompje. Daarmee zou je dus bijv de openingen voor de casefans open kunnen zetten :) Die truck bevat ook genoeg grote wielen dat je een rijdende case kunt maken :) lol...

edit:

Dit is um!!!!

[afbeelding]

Dat is um zeker, het vreemde is alleen dat ik hem me herriner als een groot, zwaar en vooral stoer ding, maar nu is hij ietsie kleiner?!!? Maar goed, dit weekend ga ik aan de gang!

Je kan idd met dat gemotoriseerde druksysteem leuke dingen maken. Het irritante was altijd dat je eerst moet pompen voor je iets met die dingen kon doen, maar de 8868 was dus een revolutie! Ik ga weer eens aan de gang!

Verwijderd

Je kan met die pneumatiek ook wel koeling maken. Pompje via een lange as in een bak water (zo hoeft de motor het water niet in) en dan water door die buisjes.slangetjes pompen. Slangetje heen & weer rijgen tussen 2 technic balkjes die 10 of meer nopjes uit elkar staan en je hebt een radiatortje van LEGO !

Je kan ook grote deuren in je case maken met wat scharniertjes (deel van de 'muur' draait open) en dan kan je die delen ook makkelijk uit je case halen en er veranderingen in aanbrengen. Dan hoef je niet je hele case te slopen. Ik heb wel veel meer ideeën denk ik, ik ben een redelijk fanatieke LEGO-bouwer met een chronisch tekort aan LEGO :)

Als je hulp nodig hebt: mail me maar ofzo, wieweet kan ik wat voor je betekenen.

Verwijderd

woh en ik ga een case maken voor mijn laptop!! sloop ik mijn laptop open en frot alles daar in >:) :Y)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 19:37 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

ke! keep the topic alive met je eigen lego mods :D ik heb nog een bak van 2 bij 1 meter 20 cm hoog vol met lego :D kom and get some hiero in Beilen/Drenthe/Nederland/Aarde/Zonnestelsel 2A/ bij de derde melkweg rechtsaf en dan de tweede ster links/ universum :D
Hmm net iets te ver, ik zit hier in Méricourt/Nord-pas de Calais/Frankrijk/....enz

Maar had ik dichterbij gewoond, dan stond ik al bij jou op de stop (met enkele biertjes) en konden we een lego bong maken :D

Me, myself & I

Verwijderd

Er was eeen maandje of wat geleden een echte LEGO RAGE !
[topic=472174/1/25]
[topic=460527/1/25]
[topic=444068/1/25]
[topic=215229/1/25]
[topic=255345/1/25]
[topic=461878/1/25]
Niet heel orgineel meer :P

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 22:46 schreef aP_ het volgende:
a
[..]

[offtopic]
[offtopic]

edit:

Dit is um!!!!

[afbeelding]

Die heb ik op dit moment als moument aan m'n Lego tijd op m'n slaapkamer! :D

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1