Toon posts:

Router vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, binnenkort komt er Chello kabelinternet binnen bij mn ouders. Nu hebben ze twee PC's, en willen ze daarop onafhankelijk van elkaar internetten. De makkelijkste oplossing is natuurlijk om dat via een router te delen. Nu heb ik een mooie gevonden, deze http://www.w-linx.com.tw/products/multifunction/soho_mate.htm Type MB-401S

Dingetje functioneert ook als printserver. Op zich best makkelijk, ware het niet dat ik uit het technische verhaal niet echt wijs wordt. Iemand enig idee of dit een goed ding is, en of je er wel Chello internet mee kan delen?

Suggesties voor andere routers (nee ik hoef geen cisco router:+) zijn welkom natuurlijk!

edit:

typo

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een oude 386 met twee netwerkkaarten en freesco doet het prima, kan je ook voor andere doeleinden gebruiken, dan alleen router en printerserver, bijvoorbeeld een ftp, of je eigen website hosten (hmm, chello? nee te weinig upload)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ding zal niet werken aangezien chello kijkt naar het mac-adres van je netwerkkaart, deze zal je dus over moeten brengen naar de router. Router die dit wel kan is een draytek vigor 2200e of een andere met mac-aders faking.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Suggesties voor andere routers (nee ik hoef geen cisco router:+) zijn welkom natuurlijk!
ok dan, haal een p100 of snelle 486 ofzo en zet er freesco op, dat werkt van floppy (zoek maar op freesco, zat info daarover)

of koop een iets betere pc en zet er win2000/XP op en dan een mooi proxy programma'tje erop (winproxy ofzo), kan je er ook nog een http/ftp server van maken altijd leuk :)

ervaring met 'echte' routers heb ik niet, maar het lijkt mij nix omdat je er naar mijn smaak niet genoeg aan kan instellen en klooien :)
Op maandag 04 maart 2002 16:41 schreef erkens het volgende:
een oude 386 met twee netwerkkaarten en freesco doet het prima, kan je ook voor andere doeleinden gebruiken, dan alleen router en printerserver, bijvoorbeeld een ftp, of je eigen website hosten (hmm, chello? nee te weinig upload)
met freesco kan je alleen i-net doorgeven, niet daarnaast nog een ftp draaien hoor, het wordt dan een dedicated router zeg maar

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 04 maart 2002 16:37 schreef elguapo het volgende:
Ok, binnenkort komt er Chello kabelinternet binnen bij mn ouders. Nu hebben ze twee PC's, en willen ze daarop onafhankelijk van elkaar internetten. De makkelijkste oplossing is natuurlijk om dat via een router te delen. Nu heb ik een mooie gevonden, deze http://www.w-linx.com.tw/products/multifunction/soho_mate.htm Type MB-401S

Dingetje functioneert ook als printserver. Op zich best makkelijk, ware het niet dat ik uit het technische verhaal niet echt wijs wordt. Iemand enig idee of dit een goed ding is, en of je er wel Chello internet mee kan delen?

Linksys BEFSR41! Werkt top. Je kunt dan ook je MAC-adres faken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen oude 386 staan :)

Voor mn ouders is het veel makkelijker om gewoon een router neer te zetten. Het geld boeit niet zo heel erg, en ik heb ook geen idee wat mn ouders met een webserver moeten. Die willen gewoon internetten, thats all.

Wat ik hoorde, is dat chello idd locked op een macadres, maar dat is te veranderen met een telefoontje. Zoals dat regelmatig gaat:
"Hallo met chello"
"Hallo, ik heb een abbo bij jullie, en een nieuwe PC, en nu doet mn internet het niet meer"
"Heeft u nog wel dezelfde netwerkkaart?"
"Nee sorry, die heb ik in mn oude pc laten zitten, ik heb ee nieuwe gekocht"
Ow, ok, dan veranderen we dat ff"
Dat die nieuwe PC eigenlijk een router is weet chello ook niet! >:)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 04 maart 2002 16:47 schreef elguapo het volgende:

Voor mn ouders is het veel makkelijker om gewoon een router neer te zetten. Het geld boeit niet zo heel erg, en ik heb ook geen idee wat mn ouders met een webserver moeten. Die willen gewoon internetten, thats all.

Wat ik hoorde, is dat chello idd locked op een macadres, maar dat is te veranderen met een telefoontje. Zoals dat regelmatig gaat:
[..]

Dat die nieuwe PC eigenlijk een router is weet chello ook niet! >:)
als ze het vendor ID opzoeken, en het blijkt van van een SMC, Linksys, EdiMAX or whatever te zijn, weten ze ook wel genoeg hoor! ;)

(ps, vaak zorgen ze er wel voor dat iig je router een ip adres kan krijgen. de rest meot je zelf uitzoeken)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 04 maart 2002 16:47 schreef elguapo het volgende:
een paar tientjes en je hebt er een :) gewoon ff kijken bij ebay ofzo

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik kan je de Zyxel Prestige 314 aanraden, werkt al sinds ik 'm heb foutloos (hersteld vanzelf als kabel uitvalt), heb 'm alleen 1 x geflashed voor een nieuwe firmware. Ik gebruik 'm met Chello, maar heb nooit het MAC adres hoeven veranderen. Dit kan overigens wel (door de netwerkkaart aan een poort te hangen, en dan copyen). Prima dingetje vond ik zelf, hij schijnt ook goed met ADSL te werken. Als je ook een printserver wilt dan is die US Robotics router misschien wel wat. Check dit topic of www.practicallynetworked.com ook eens.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

kijk ff hier: www.dlink.com
internet gateways de di704 geloof ik.

prima dingetje voor kabel als je niet teveel eisen stelt...
en het goedkoopst voor zover ik weet ($89).

(niet te gebruiken voor adsl)
Pagina: 1