Toon posts:

welke voeding voor mijn epox ep-8k7a

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier en daar gelezen dat dit problemen kan geven ik heb nu een 250 wat voeding en ik heb soms een sponstane b.s.o.d
En zeg het maar ik weet niet hij het komt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ja dat klopt er is best wel een grote kans dat het aan je voeding ligt want een amd plankje vreet toch wel wat stroom en dan vooral van de vijf volt lijn en ook een geforce kan best wat stroom slikken natuurlijk neem ik hierbij aan dat je pc van een geforce is voorzien ik zou je een 300 watt enermax of een aopen voeding aanbevelen het moet in ieder geval voldoende stroom over de vijf volt lijn kunnen leveren success met zoeken en kopen

:X

Verwijderd

een enermax lijkt me perfect voor jou, goede +5 Volt lijn, en anders kan je die nog ff modden :9

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het EPOX 8K7A+ board heeft met ENERMAX voedingen heel erg vaak ook last van het 5volt probleem.
Eigenlijk vaker dan met de meeste andere boarden.
De reden hiervan is dat dit board met een zogenaamd 2 phase circuit werkt en dus alle vermogen voornamelijk door 2 transistoren wordt omgezet ipv. de meestal gebruikte 3 phasen.
Je krijgt dus een hoger vermogen over deze 2 transistoren waardoor je sneller het probleem hebt dat de spanning lager wordt. (Hoe hoger belast, hoe lager de overblijvende spanning bij een transistor)
Dit is overigens niet alleen ENERMAX gebonden, maar hier heb je met de meeste voedingen last van. (Meestal niet bij een niet overclocked systeem)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik koop wel 350 watt moet genoeg zijn

Verwijderd

[search=welke voeding]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.