Toon posts:

[RH7.2] Kernel error :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een kernel error hier en ik weet niet wat er mee bedoelt wordt iemand een ID :?

/plak

hostnamevanserver kernel: Neighbour table overflow.
hostnamevanserver kernel: NET:264 messages suppressed.

/plak

En dat een aantal maal achter elkaar in /var/log/messages
is een dual proc p3 1g en kernel 2.4.7-10smp
rare is dat het al 3 maanden goed gaat.

Mijn vermoeden is dat samba een fout genereerd zou dat kunnen zoja dan gooi ik mijn conf wel ff hier neer ...

Dit is een productie server dus ben niet blij

tnx in advance :-)>

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

misschien een beetje overbodig... maar waarom upgrade je je kernel niet?

2.4.7-10 is de standaard kernel van rh7.2
en aangezien je rhce bent, neem ik aan dat je wel een kernel kunt compilen toch? of heb je echt een goeie reden waarom je niet upgrade? (kan natuurlijk altijd)

in ieder geval: ik heb die fout nog nooit gezien, dus kan je niet verder helpen

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een goede reden en als ik die ga vertellen dan komen de flames hier tot tokio maar het is een beschamende maar goede reden.

en ja ik kan een kernel compen.

probleem is dat ik deze error niet kan plaatsen en met z'n allen weten we meer zou ik zeggen.
Weet nu bijna zeker nl dat het in samba zit.

cya

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 08:50
Probeer dit eens:
for f in /proc/sys/net/ipv4/conf/*/rp_filter; do
echo 1 > $f
done

Waarschijnlijk heb je meerdere netwerkkaarten in die pc zitten.
# This is the best method: turn on Source Address Verification and get
# spoof protection on all current and future interfaces.
Dit is dus wat het doet, heb ooit ook wel eens mijn hoofd gebroken over die error, kwam ook honderderden keren per minuut langs, afhankelijk van de netwerkactiviteit.
Het heeft dus niet specifiek iets met Samba te maken...

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Verwijderd

Topicstarter
hmmm volgens mij zet ik hier mee mijn echo uit ?

en inderdaad heb ik meerdere NICs nl 3 stuks

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 08:50
Nee, rp_filter zorgt ervoor dat pakketjes die via een andere interface binnenkomen dan ze verzonden/voor bedoeld zijn, genegeerd worden. Alleen als je asymmetrische routing gebruikt, moet je het niet gebruiken, anders is het wel aan te raden.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar die "beschamende" reden :D

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 04 maart 2002 16:55 schreef Beestenboel het volgende:
Ben trouwens ook wel benieuwd naar die "beschamende" reden :D
We zullen niet flamen :X :o :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

inderdaad, als je bak aan het internet hangt, ben je erreg vulnerable.
dus ik zou die reden van je wel willen horen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Nou aan het internet hangt ie niet het is een interne server die 2 print straten aanstuurd en een zooi scripts heeft om deze data in goede banen te leiden.

Maar de beschamende reden is dat ik het moet overdragen aan microsoft mannetjes en er moet een complete crash recovery manual zijn worst case cenario zeg maar en ik laat ze liever niet een kernel compilen want dat gaat echt verkeerd.
Ook moet ik de mensen opleiden.
Dus complete beheer gaat via html en scripts zorgen ervoor dat hij niet vol loopt zoiets als de log batches zeg maar .
Ook heb ik netsaint draaien zodat alles optijd gesignaleerd word en gemeld.

Het systeem draait op raid nl en draait goed stabiel nu dus als ik een kernel zou compilen dan is het nog de vraag wat je dan kan verwachten.

Compilen gaat erg rap hoor en er zijn manieren om die kernel terug te zetten maar dit is een spoed klus (zoals altijd) Buiten dit kunnen alleen de gebruikers via samba en html op de server de rest is dicht.

dus al met al np updates zijn goed en belangrijk maar je moet ten alletijden overwegingen maken.

als je bv apache nooit zal gebruiken op je server waarom installeer je dan de updates
Pagina: 1