Toon posts:

Is een IBM hd nou echt zo goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harddisk nodig voor in een PII-400. Maar welke moet ik nou kopen?

De Maxtor DMax VL20 15gig, die kost 240, of de IBM DTLA 15 gig, die kost 300. Ik hoor altijd dat die IBM (die is 7200 toeren) zo ongelooflijk goed is, maar hij is wel 60 piek duurder. Is hij dat verschil nou waard? Of kan ik beter nog weer een andere hd kopen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00
Kan je alleen vertellen dat ik dik tevreden ben met mijn 13GB 7200rpm IBM schijf van een jaar terug, nog niks mee gehad(wordt niet actief gekoeld, en wordt zeker niet ontzien, meerdere uren per dag gebruikt).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Go 4 tha IBM

1) 7200rpm
2) ATA-100
3) Korte seektimes
4) Goede kwaliteit
5) Veel voor weinig geld

Ik heb zelf een nieuw systeem besteld met 2*45GB IBM's erin. En die dingen rocken echt.
Je kan het zo terugvinden in de meeste reviews. Maar geloof mij je doet er echt een goede koop mee. En wat is nou 60piek.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, 60 piek is niet veel, maar ik heb altijd gedacht dat de snelheid van een harddisk totaal niet uitmaakt. En dat het alleen bij het opstarten van een programma uitmaakt, omdat je dan iets minder hoeft te wachten.

Zijn er nog andere voordelen van een goede hd dan?

Verwijderd

kijk ook eens naar de quantum fireball lm type,s
dit zijn ook 7200 t schijven en lekker rustig (kwa geluid) en supersnel

ik heb er twee van en zou nooit geen andere meer willen

zeer tevreden over

Verwijderd

Topicstarter
En heb je dan iets aan dat ATA/100. Mijn huidige harde schijf haalt maar iets van 4mb/sec ofzo...

Verwijderd

Je haalt toch nooit 100MB/sec dat maakt niet uit. Maar met het uitbreiden eventueel, en je hebt de nieuwste specs. Maar een snelle schijf is toch echt wel prettig, met booten, kopieren, zooien en klooien.

Verwijderd

Topicstarter
En what about de 5400 versie van die IBM? Is dat wat? Dan heb je 20gig voor de prijs van de 15gig 7200...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb een 8 GB'er en 2 4.3 GB'ers van IBM.. prima dingen.. nog NOOIT problemen mee gehad. Ik heb d'r zelf ook nog een 18 GB Quantum Fireball naast hangen, had ik liever een IBM voor gehad (maar die Vuurbal doet het ook prima!) maar het kwam zo uit.

Als het ff kan koop ik weer een IBM HD. Quantum 2e keus..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

IBM: IS HET WAARD

Ik ben niet echt merkengek ofzo, maar die IBM-disks zijn gewoon echt goed, zo niet de beste. Ik wil nooit meer andere.

Ik heb omdat ik erg tevreden was met mijn IBMertje, uiteindelijk zelfs vier van die mooie diskjes aangeschaft (20GB 7200RPM 2MB cache, hangen nu aan een IDE RAID controllertje, piektransfer nu >131MB/s :9 ).

Een enkele disk haalt al een piektransfer van 40MB/s op een std UDMA66 controller! Tel daarbij nog de beperkte geluidsproduktie, de beperkte warmtegeneratie, de concurrerende prijs en de goede kwaliteit en de conclusie is: wees niet dom en betaal die 60 extra pieken.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
helemaal mee 1s TAG_Speedy! IBM rouleert!

Verwijderd

Heb ze ook net in m'n nieuwe systeem gezet. Twee maal 30 Gb. Aan stripen nog niet toegekomen. Maar ze zijn inderdaad ontzettend stil en BLOED snel !

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:54
IBM is in het algemeen genomen een goede keus, relatief snel/stil/koel/goedkoop. Van alle merken die ik tot nu toe gehad heb relatief ook het minste aantal problemen gehad.

merk / # gekocht / # gecrashed
seagate IDE / 2 / 1
Western digital IDE,SCSI / 2 / 2
IBM SCSI / 3 /1

Alle gecrashte schijven konden geruild of terug gegeven worden. WD span de kroon wat betreft brakke schijven. 1 werd totaal verneukt door mijn asus plak, 2e kwam rot bij de leverancier vandaan. 1 seagate DOA
Mijn laatst gekochte schij was de IBM 36GB 10krpm U160 schijf... die hield er na 3 weken mee op... Vreemd genoeg gaan alleen schijven die ik voor mijzelf koop vroeg of laat naar z'n grootje... Alle pc's die ik voor anderen in elkaar geplakt heb draaien nog prima (5x IBM)

Dus toch maar voor IBM gaan.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1