ADSL Alcatel hack vraag

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey ik heb nu alle door gelezen van de hack. Maar mijn vraag kom ik nergens tegen. Moet het ook mogelijk zijn om te telnetten met de modem als de modem in de switch zit?
Want ik heb mijne met een straight utp in de uplink gedaan. Lampje brand op de modem, maar ik kan niet connecten. Nu heb ik wel gelezen op de site dat je hem moet "hacken" direct in je pc, maar het moet toch ook achter de switch kunnen, of niet?
bvd!

Ohja: ik heb een 10/100mbits switch van Target

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Volgens mij is het een straight utp van modem naar PC en cross utp van modem naar switch/hub. Dus probeer eens een crosslink.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:17 schreef ecageman het volgende:
Volgens mij is het een straight utp van modem naar PC en cross utp van modem naar switch/hub. Dus probeer eens een crosslink.
Aha oke, dan moet ik dat maar eens gaan proberen. Ik dacht dat het zo moest lukken. Als ik hem in een gewone poort doen brand er niks...

Verwijderd

Ik heb een gehackte alcatel modem in de uplink van mijn switch zitten en daar werkt het perfect. Ik kan gewoon via telnet en browser naar het ip van mijn modem om daar instellingen te wijzigen. (zal ook wel moeten voor een goeije hack)

Succes!

<edit>
cross volgensmij (weeknie zeker, geleent van het werk)
</edit>

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:23 schreef Roelenzo het volgende:
Ik heb een gehackte alcatel modem in de uplink van mijn switch zitten en daar werkt het perfect. Ik kan gewoon via telnet en browser naar het ip van mijn modem om daar instellingen te wijzigen. (zal ook wel moeten voor een goeije hack)

Succes!
En heb jij dan een straight of een cross in je uplink zitten?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:02
Straight, althans in mijn geval.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:26 schreef Jeroen Blom het volgende:
Straight, althans in mijn geval.
F*ck, bij mij doet hij dat dus niet

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je hebt twee mogelijkheden:

1:
Je verbindt het modem met een crosscable aan de switch en vervolgens alle clients met straight kabels aan de switch.
2:
Je verbindt het modem met een straightcable aan de switch en vervolgens alle clients met een crosscable aan de switch.

Alleen op deze manieren werkt het, anders niet.

JayGTeam (213177)

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:30 schreef AaroN het volgende:

1:
Je verbindt het modem met een crosscable aan de switch en vervolgens alle clients met straight kabels aan de switch.

2:
Je verbindt het modem met een straightcable aan de switch en vervolgens alle clients met een crosscable aan de switch.

Dus in mijn geval moet er een cross kabel in me uplink, en mijn clients in de gewone poorten met normale utp kabels

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:30 schreef AaroN het volgende:

1:
2:

Ik kan niet anders concluderen dat het bull shit is wat je daar zegt. Ik heb namelijk nu een cross kabel van me modem naar de switch en vanaf deze pc kan ik nu pingen naar me modem!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Op maandag 04 maart 2002 18:15 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik kan niet anders concluderen dat het bull shit is wat je daar zegt. Ik heb namelijk nu een cross kabel van me modem naar de switch en vanaf deze pc kan ik nu pingen naar me modem!
En hier is alles straight. Iets anders wilde niet.

Forza Mucca!

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 18:20 schreef Rollerjooster het volgende:

[..]

En hier is alles straight. Iets anders wilde niet.
Precies het ligt denk ik aan je switch
Pagina: 1