Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Deze hardeschijf zal zeker snel gennoeg zijn voor videocapture
Zeker weten, je moet even DMA aan zetten in apparaatbeheer onder system in je configuratiescherm.
Scheelde bij mij ook enorm, ik ging van 3,x mb/s naar 17,x mb/s.
Scheelde bij mij ook enorm, ik ging van 3,x mb/s naar 17,x mb/s.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Op maandag 04 maart 2002 15:23 schreef floduR het volgende:
dma66= 8MB/sec
udma 66 staat gewoon voor 66megabyte per seconde ,niet megabit
nou nou...Op maandag 04 maart 2002 15:26 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
,volgens mij lul je nu kant en klare bull-shit!
dma66 betekend 66megabit per seconde (toch?)
das 66/8=8.25 MegaByte per seconde
mij hd van dma66 kopieert toevallig wel met 8mb/sec
nog meer?
edit:
ik heb nog nooit een hd met een snelheid van 66MB oer seconde zien kopieren... nooit
ik haal met m'n dma100 schijf 12.5mb per sec.
klopt bij m'n verhaal
maar, ik zal het ff opzoeken, ik weet het ook niet meer
MegaBYTEOp maandag 04 maart 2002 15:28 schreef floduR het volgende:
[..]
nou nou...
nog meer?
ata 66 kan dus 66MBYTE vervoeren
(sneller dan welke HDD dan ook continu kan halen....)
Bij harde schijven en alles wat in de pc zit rekenen we in megabytes ,bij netwerken ,router ,switches ed werken we met megabits.Op maandag 04 maart 2002 15:28 schreef floduR het volgende:
[..]
nou nou...
nog meer?
bijv: switch 100 mbit per seconde is gelijk aan 12,5mbyte per seconde ,snappie ??
udma66 = 66 megabytes
udma100 = 100 megabytes
en ga zo maar door.
Trage harde schijf heb je dan ,ik haal met mijn ibm 60gxp makkelijk de 28~30 megabytes per seconde.Op maandag 04 maart 2002 15:28 schreef floduR het volgende:
[..]
nou nou...
nog meer?
edit:
ik heb nog nooit een hd met een snelheid van 66MB oer seconde zien kopieren... nooit
klopt bij m'n verhaal
maar, ik zal het ff opzoeken, ik weet het ook niet meer
Wil je DV opnemen? Dan heb je 3,6 MB/s nodig. Ik heb ook een ATA66 harde schijf en hij kan het makkelijk aan.Op maandag 04 maart 2002 15:13 schreef pinockio het volgende:
Systeem: PIII 650 Mhz, Ata 66 Seagate harddisk (20 GB, ruim 1 jaar oud)
De schrijfsnelheid hiervan is net te laag (3 MB/s) voor videocapture met VirtalDub.
Helpt het hier een Maxtor 740 (40 GB) HD op te zetten of moet er dan nog een ATA 133 controller bij?
Ik kan geen berichten vinden over schrijfsnelheden. Reviews gaan alleen over gemiddelde doorvoersnelheid (va. 30 MB/s) maar dat is natuurlijk iets anders dan SCHRIJFsnelheid...
Bedankt!
dat zal dan wel de lees snelheid zijn, want kopieren doet ie niet snellerOp maandag 04 maart 2002 15:31 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Bij harde schijven en alles wat in de pc zit rekenen we in megabytes ,bij netwerken ,router ,switches ed werken we met megabits.
bijv: switch 100 mbit per seconde is gelijk aan 12,5mbyte per seconde ,snappie ??
udma66 = 66 megabytes
udma100 = 100 megabytes
en ga zo maar door.
of moet ie door een switch van 100megabit ofzo?
nou wil ik het weten ook...
hoe snel zou van hd naar hd moeten gaan dan?
(2 aparte ide poorten udma100)
edit:
die van mij gaat bij nader inzien toch wel sneller
oké
edit2:
na wat testen:
readspeed = 35megabyte/sec
en het kopieren van hd naar hd (dezelfde)
gaat met 10megabyte/sec
rippen van dvd met 13mb/sec
kan dat sneller dan?
Mijn ene ATA33 schijf haalt 13,702 KB/secOp maandag 04 maart 2002 15:28 schreef floduR het volgende:
Mijn andere ATA33 schijf haalt 27,762 KB/sec
Maar iedereen heeft je al verteld dat de getallen achter ATA staan voor maximum doorvoer in Megabytes per seconde
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Ik ben de aanstichter van deze discussie, ofwel pinockio schreef deze vraag op mijn verzoek.
Inmiddels via http://www.videoguys.com/firewire.htm erachter gekomen dat 3,5 MB/s zelfs met 350MHz PC's haalbaar moet zijn. Inmiddels weet ik wat meer over mijn specs: Aopen AK33 AMD Duron/Thunderbird, 192 MB SDRAM DIMM, 133 MHz, Maxtor 20,4 GB U-DMA 66, Win98SE.
Met VirtualDub's AuxSetup.exe de Benchmark optie krijg ik de sustained write speed van ca 3500 kB te zien. Inmiddels alle Win98 tweaks van deze site uitgevoerd om deze snelheid op te voeren.
De vraag: zit ik op het maximum haalbare, of ben ik nog iets vergeten?
Bedankt
Inmiddels via http://www.videoguys.com/firewire.htm erachter gekomen dat 3,5 MB/s zelfs met 350MHz PC's haalbaar moet zijn. Inmiddels weet ik wat meer over mijn specs: Aopen AK33 AMD Duron/Thunderbird, 192 MB SDRAM DIMM, 133 MHz, Maxtor 20,4 GB U-DMA 66, Win98SE.
Met VirtualDub's AuxSetup.exe de Benchmark optie krijg ik de sustained write speed van ca 3500 kB te zien. Inmiddels alle Win98 tweaks van deze site uitgevoerd om deze snelheid op te voeren.
De vraag: zit ik op het maximum haalbare, of ben ik nog iets vergeten?
Bedankt
Op maandag 04 maart 2002 15:13 schreef pinockio het volgende:
Systeem: PIII 650 Mhz, Ata 66 Seagate harddisk (20 GB, ruim 1 jaar oud)
De schrijfsnelheid hiervan is net te laag (3 MB/s) voor videocapture met VirtalDub.
Helpt het hier een Maxtor 740 (40 GB) HD op te zetten of moet er dan nog een ATA 133 controller bij?
Ik kan geen berichten vinden over schrijfsnelheden. Reviews gaan alleen over gemiddelde doorvoersnelheid (va. 30 MB/s) maar dat is natuurlijk iets anders dan SCHRIJFsnelheid...
Bedankt!
* TERW_DAN deed het nog met UDMA33.
ging wel goed, zolang je maar niet zeer veel zooi aan had staan.
ging wel goed, zolang je maar niet zeer veel zooi aan had staan.
Verwijderd
mijn lompe Caviar 1.2 gig van uhm Western Digital is zelfs snel genoeg :-) udma modes 2 duz
Met nog veel minder kan het ook wel hoor.. ik weet nog wel dat een P100 zo'n 2,5MB/sec haalde.Op dinsdag 05 maart 2002 22:41 schreef andy_nagel het volgende:
Inmiddels via http://www.videoguys.com/firewire.htm erachter gekomen dat 3,5 MB/s zelfs met 350MHz PC's haalbaar moet zijn.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Pinockio: Ik ben nog niet veel opgeschoten met deze reacties. Heb jij nog een tip?
Bedankt!
Bedankt!
Op woensdag 06 maart 2002 09:39 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Met nog veel minder kan het ook wel hoor.. ik weet nog wel dat een P100 zo'n 2,5MB/sec haalde.
Pagina: 1