ik krijg geen beeld, maar pc werkt wel (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
[topic=428627/1/25]
Mn pc werkt niet meer!
Ik had 2 80mm koelers in mn computer maar i had ze niet zo goed vast gemaakt. (voor ongeveer een week, werkte goed, geen problemen dus) maar vandaag had ik ze eruit gehaald (na mn pc uit gezet te hebben natuurlijk) en had ik de draden gesoldeerd. Daarna heb ik er ff wat tape om gedaan om kortsluiting etc tegen te gaan.

Ik heb ook ff mn ide kabels enzo opgeruimd want het was een zooitje. Ik heb ze GOED terug gedaan dus dat is het probleem niet..

Toen heb ik mn koelers dus weer terug in mn pc gezet en mn pc aangezet.

Alles leek te werken maar mn monitor wilde niet van de stand-by mode af. Hij deed dus nix :(

ff gechecked of mn IDE kabels toch misschien niet goed zaten.. Nog steeds nix :/

Ik ging maar eens even mn monitor proberen op een andere pc.. Werke prima... Zelfde voor mn videokaart..

Ik heb ook nog mn RAM en HD getest op een andere pc.. Werkte goed.

Ik kreeg geen "beep" toen ik mn pc opstartte ofzo.. Ik denk dat mn AGP slot gaar is :(

Waarschijnlijk is het niet mn voeding want mn pc zelf start wel op..
wat daar allemaal word aangegeven heb ik dus allemaal al geprobeert... hielp allemaal niet...

ook de bios heb ik inmiddels al gereset
ik ga zometeen nog ff een PCI vidkaart ophalen bij een vriend... kijken of dat helpt...

maar als dat niet helpt, hebben jullie dan misschien nog een idee?

tnx in advance :p

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je kan nog proberen, om alle pci en agp kaarten goed aan te duwen, je gesoldeerde draadjes controleren. Controleer ook of er ergens anders per ongeluk kortsluiting gemaakt wordt.

Het zou natuurlijk vreemd zijn als je agpslot opeens kapot gegaan is, behalve natuurlijk is je videokaart er niet meer goed in zat terwijl je de computer weer aandeed.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• lo3k
hmmm ik weet wat het probleem is...
ik heb nu ff een PSU van mn zus geleend... en die aangesloten... en nu werkt de pc perfect... de PSU was dus defect... :S zometeen maar ff naar de winkel om een nieuwe te halen... kheb toch geld teveel *D

tnx allemaal !

Verwijderd

In je bios:

VGA = AGP - PCI

Verwijderd

AGP kaartje eens flink aandrukken :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op maandag 04 maart 2002 16:20 schreef VanCap het volgende:
AGP kaartje eens flink aandrukken :)
Uhm, het probleem was een uur geleden al opgelost of heb ik dat nu verkeerd >:)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• lo3k
Op maandag 04 maart 2002 19:49 schreef Delta2 het volgende:

[..]

Uhm, het probleem was een uur geleden al opgelost of heb ik dat nu verkeerd >:)
hehe nee je hebt het helemaal goed :p

trouwens, ik heb die PSU van mij (die wat dus "kapot" was) bij mn zus geprobeerd... om gewoon zeker te zijn.... maar daar werkte hij dus wel....
geen idee wat nu het probleem was, ik denk dat gewoon een draadje dan toch los is gekomen ofzo...

maarja daar gaat het niet om, het gaat erom dat ie weer werkt :p

Verwijderd

toch knap. . zonder monitor een topic posten ! :D
Pagina: 1