Usb to Ethernet, 10 of 100Mbps ??

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:40

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik ga binnekort deze computer in een netwerk zetten maar er zijn geen pci poorten meer vrij. Dus dan moet ik maar een usb naar netwerk adapter kopen.
Na een beetje op internet rondgesnuffeld te hebben heb ik 4 verschillende gevonden, de duurderen van 3com, psion en nog een vaag merk, kunnen tot 10Mbps, maar er is er ook nog 2 bij van Sitecom, en daar staat dat ie tot 100Mbps kan, is dat echt zo, of merk je geen verschil tussen die of een van 10Mbps ??

En weet iemand welke de beste is, ik heb de specs van die dingen gezien op http://shop.dunnet.nl/dunnet/pagesg.asp

bedankt

Inderdaad...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb ooit ook nog gekeken naar zijn USB Ethernet adapter.

Nu heb je inderdaad 100 Mbit Adapters. Echter de USB Bus kan slecht Max. 12 Mbit aan. Dus in de praktijk zal je die 100 Mbit nooit kunnen halen.

Dus mijn advies koop een 10 Mbit USB of een 100 Mbit PCI(maar die kun je waarschijnlijk niet kwijt)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

USB 1.1 kan maar tot 12mbit,
dus een 100mbit usb-adapter heeft geen zin, tenzij usb2.0 uitkomt, je dus een nieuwe usb-controller kunt gaan halen, en je 100mbit usb-ethernet adapter niet intern begrensd is.
Ik heb zelf een ATEN USB Ethernet Adapter
(UC-10T), hiervoor zijn al win2000 driver uit, zodat ie nu zowel in win98 als in win2000 werkt.

Dat is trouwens meteen wat ik me afvraag bij usb2.0 :
gaan alle usb-apparaten sneller als usb2.0 er is, of zit er nog een beperking in het apparaat zelf gebouwd ("hardware-begrensd"),
in plaats van alleen een beperking door de usb-chip op het moederbord ("kabel/controller-begensd")

Alleen hubs moeten vervangen worden bij
USB2.0, aangezien hier wel chippies in zitten