Toon posts:

vb6 probleem: selecteren record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met VB6.
Ik ben met iets bezig waarbij ik een database(acces) heb gekoppeld via een data object. Ik kan dan bijvoorbeeld de inhoud in een textbox zien of zo.(dat kan ik wel instellen)
Wat ik nu wil is ,dat ik naar een bepaald record heen kan.

Als ik bijvoorbeeld invoer in mijn source bij het data1 object en dan recourdsource= select * from Employees where EmployeeID=4 dan geeft hij in een textbox alleen EmployeeID met nr 4 weer. (bij starten van programma)

Dat gaat dus allemaal zo als ik wil maar ik wil het via een knop laten doen. Dus als ik in textbox1 5 invoer dat hij dan van recordsource maakt EmployeeID=5. Dit werkt niet als ik onder een knop invoer:
Data1.RecordSource = "select * from Employees where EmployeeID<2"

Snapt iemand wat ik bedoel of hoe het moet??

sorry voor de slechte uitleg! :(

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Moet je misschien datgene dat in de textbox wordt ingevoerd nog casten naar een int? :?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 14:16 schreef jasperh17 het volgende:
Ik heb een probleempje met VB6.
Ik ben met iets bezig waarbij ik een database(acces) heb gekoppeld via een data object. Ik kan dan bijvoorbeeld de inhoud in een textbox zien of zo.(dat kan ik wel instellen)
Wat ik nu wil is ,dat ik naar een bepaald record heen kan.

Als ik bijvoorbeeld invoer in mijn source bij het data1 object en dan recourdsource= select * from Employees where EmployeeID=4 dan geeft hij in een textbox alleen EmployeeID met nr 4 weer. (bij starten van programma)

Dat gaat dus allemaal zo als ik wil maar ik wil het via een knop laten doen. Dus als ik in textbox1 5 invoer dat hij dan van recordsource maakt EmployeeID=5. Dit werkt niet als ik onder een knop invoer:
Data1.RecordSource = "select * from Employees where EmployeeID<2"

Snapt iemand wat ik bedoel of hoe het moet??

sorry voor de slechte uitleg! :(
Voor mij is dit ook alweer een behoorlijke tijd geleden, maar kun je niet iets doen dat lijk op

Kopje_Click()

Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE EmployeeID =" & textbox1.value

:?

Beetje hardop aan het denken hierzo ;)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
data1.recordset.movefirst
for i = 1 to X
Data1.recordset.movenext
next i

zoiets dan?
X = wat er als targetrecord is ingevoerd in je textbox.
Dan 1-voor-1 ernaartoe stappen.
geen SQL-statements nodig dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 14:20 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Kopje_Click()

Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE EmployeeID =" & textbox1.value
dit werkt niet, wat ik zelf deed was
Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE mployeeID='2'"

maar dit werkt niet. zet ik in de properties van het object bij recordsource hetzelfde dan werkt het wel.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

probleem is met 2 e-en..

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Op maandag 04 maart 2002 14:39 schreef jasperh17 het volgende:

[..]

dit werkt niet, wat ik zelf deed was
Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE mployeeID='2'"

maar dit werkt niet. zet ik in de properties van het object bij recordsource hetzelfde dan werkt het wel.
Wat mij opvalt is dat je hierboven de 2 netjes tussen ' ' zet en bij je andere query niet. Als ik commando's naar de SQL server stuur, moet het ook tussen ' ' staan. ik neem aan bij Access ook. Dus volgens mij wordt het dan, Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE EmployeeID ='" & textbox1.value & "'"

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:01 schreef Xanion het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat je hierboven de 2 netjes tussen ' ' zet en bij je andere query niet. Als ik commando's naar de SQL server stuur, moet het ook tussen ' ' staan. ik neem aan bij Access ook. Dus volgens mij wordt het dan, Data1.RecordSource ="SELECT * FROM Employees WHERE EmployeeID ='" & textbox1.value & "'"
Goed punt!

Is het EmployeeID veld in de database een "numeriek" of "tekst" veld?!?

Als het een tekst veld is dan moet je inderdaad de 'textbox1.value' tussen twee enkele quotes zetten zoals hierboven!

Laat ons weten of het werkt aub. :)
Pagina: 1