heeft Debian standaard een oude kernel??

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Ik wilde Debian iso`s downloaden maar ik keek bij Debian en zag dat er kernel 2.2.x bij zat terwijl we toch bij 2.4.x zijn!
is dit een andere kernel of lopen ze gewoon achter?

/dists/potato/main/binary-i386/devel/kernel-headers-2.2.19-idepci_2.2.19-4potato.5.deb
/dists/potato/main/binary-i386/devel/kernel-headers-2.2.19-ide_2.2.19-4potato.5.deb
/dists/potato/main/binary-i386/devel/kernel-headers-2.2.19-compact_2.2.19-4potato.5.deb
/dists/potato/main/binary-i386/devel/kernel-headers-2.2.19_2.2.19-4potato.5.deb

[off topic] is er iemand in de buurd van bergen op zoom die mij een keer wat meer uitleg zou kunnen geven bij mij thuis? aub *D [/off topic]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Potato is de stable distro van Debian, en die draait inderdaad een 2.2 kernel.
De unstable, Woody, heeft een 2.4.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Klopt debian levert een 2.2 kernel mee. Ik geloof dat de "unstable" debian wel al een 2.4 kernel meelevert. Niets staat je echter in de weg om een 2.4 source te downen en vervolgens je eiegn kernel te compilen

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Je kunt zelf een nieuwe kernel bakken als je dat leuk vindt :)
De downloadable iso's bevatten de stable versie en daar zit de 2.2.19 kernel nog bij.

Uitleg wil ik best geven maar ikke ook pas bezig met *nix en is dit forum niet veel beter ? Zoveel kennis bij elkaar !

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lijkt me inderdaad het handigst als je hier al je vragen stelt hebben anderen er ook wat aan

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
ik stel mijn vragen ook altijd hier, maar als er iemand bij je thuis is dan kan je heel veel vragen in een zeer korte tijd + het feit dat je het ook gelijk ziet en de uitleg via text is niet altijd even duidelijk.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik betwijfel of je zomaar een 2.4 op potato kan draaien hoor ... nieuwe versie van modutils, binutils, enz,enz.

Daarbij zou ik gewoon voor woody (testing) gaan. Stabiel zat, en die wordt binnenkort gereleased als de nieuwe stable. potato stamt alweer uit september 2000.
Je moet gewoon niet teveel letten op de termen stable, testing, unstable. De testing is minstens zo stabiel als, zeg, een x.0 versie van RedHat (NOFI ;)).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
potato is uit 2000 ja, maar de /laatste/ potato (2.2r5) uit januari 2002

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 04 maart 2002 14:41 schreef blaataaps het volgende:
potato is uit 2000 ja, maar de /laatste/ potato (2.2r5) uit januari 2002
Zijn alleen maar bugfixes, geen nieuwe features en versies.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je even had gezocht had je wel gevonden dat in Woody (testing) en Sid (unstable) kernel 2.4.17 versies worden meegeleverd (inmiddels 2.4.18 vast ook wel?). Deze moet je 'handmatig' installeren met 1 commando: 'apt-get install kernel-image-2.4.17-i586'. Dus je hoeft niet te compileren hoor ;)

Verwijderd

het mag duidelijk zijn dat 2.2.x een veiligere kernel is dan een willekeurige 2.4.x
en als je meer functionaliteit wilt aan je potato installatie dan kun je echt gewoon een andere kernel pakken. Maar als je toch dingen wilt in bouwen zoals usb devfs etc dan is het wel makkelijk als je bak daar wel ondersteuning voor bied en dan kun je mischien beter overgaan naar woody
Pagina: 1