Groetjes
Uh ik heb hier vorig jaar op de MS Developer Days wel een hoop mooie grafiekjes van gezien (alle .NET servers samen). Zoek eens op de Microsoft Propaganda SiteOp maandag 04 maart 2002 14:15 schreef yrew het volgende:
Ik ben bezig met een onderzoek naar web-services en ben op zoek naar een schema/ontwerp waar heel globaal de informatie stromen opstaan tussen server en client. Dit om vanuit hier de benodigde technieken te bestuderen. Iemand enig idee waar ik dit vinden kan ?
Oei, daar zoeken levert iets teveel troep op. Eerste result heeft het over de nieuwe intelli muis (of een andere ) van ze. hmmmmm niet echt wat ik zoek.
Groetjes
sjek dan ff : msdn.microsoft.com, daar is tegenwoordig 'alleen' nog maar dot net spul te vinden..Op maandag 04 maart 2002 14:18 schreef curry684 het volgende:
[..]
Uh ik heb hier vorig jaar op de MS Developer Days wel een hoop mooie grafiekjes van gezien (alle .NET servers samen). Zoek eens op de Microsoft Propaganda Site
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
dot net spul is iets waar ik me voorlopig nog niet mee bezig hoef te houden, voorlopig doe ik het met java.
Groetjes
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik snap eerlijk gezegd niet al te goed wat je probleem is, want een webserver vind ik wel een vrij ruim begrip. Ik denk dat je even duidelijker moet vertellen wat je wilt.Op maandag 04 maart 2002 14:15 schreef yrew het volgende:
Ik ben bezig met een onderzoek naar web-services en ben op zoek naar een schema/ontwerp waar heel globaal de informatie stromen opstaan tussen server en client. Dit om vanuit hier de benodigde technieken te bestuderen. Iemand enig idee waar ik dit vinden kan ?
Wat ik bedoel is dit.
Ik ga een hele nieuwe webservice bouwen, hiervoor moet ik alleen de techniek nog helemaal opnieuw bestuderen.
Hiervoor heb ik natuurlijk eerst de sun site doorgespit en al snel de tutorial gevonden. Dit is alleen een verkapte naam voor Huge naslagwerk :-)))
Wat ik tot nu toe begrepen heb (bevestiging please ???) is dat een webservice een javaclass is met daaromheen een wsdl-wrapper. Wanneer je een web-service aan wil spreken zoek je hem op in publieke-uddi registers of aan de hand van een URN (Unique Resource Name). Wanneer je hem gevonden hebt vraag je een wsdl document op. In dit document staan de methodes met parameters die je aan kunt spreken. Vervolgens kun je dan met soap ( ??? dit is een onderdeel dat ik nog helemaal uitmoet zoeken, wtf is soap ) over http deze functies benaderen.
1: class met wsdl-wrapper
2: locaten van de webservice via uddi registers of URN
3: Ophalen wsdl-document
4: uitlezen functies
5: Benaderen met SOAP
Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen danwel uitbreiden of gewoon afkraken en opnieuwbeginnen ???
Ik ga een hele nieuwe webservice bouwen, hiervoor moet ik alleen de techniek nog helemaal opnieuw bestuderen.
Hiervoor heb ik natuurlijk eerst de sun site doorgespit en al snel de tutorial gevonden. Dit is alleen een verkapte naam voor Huge naslagwerk :-)))
Wat ik tot nu toe begrepen heb (bevestiging please ???) is dat een webservice een javaclass is met daaromheen een wsdl-wrapper. Wanneer je een web-service aan wil spreken zoek je hem op in publieke-uddi registers of aan de hand van een URN (Unique Resource Name). Wanneer je hem gevonden hebt vraag je een wsdl document op. In dit document staan de methodes met parameters die je aan kunt spreken. Vervolgens kun je dan met soap ( ??? dit is een onderdeel dat ik nog helemaal uitmoet zoeken, wtf is soap ) over http deze functies benaderen.
1: class met wsdl-wrapper
2: locaten van de webservice via uddi registers of URN
3: Ophalen wsdl-document
4: uitlezen functies
5: Benaderen met SOAP
Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen danwel uitbreiden of gewoon afkraken en opnieuwbeginnen ???
Groetjes
Is er dan niemand bezig met web-services, heeft niemand er intresse naar ??????
Groetjes
Download de Java Web Services Developer Pack, dan heb je alles wat je nodig hebt, denk ik.
Of had je die al?
SOAP - Simple Object Access Protocol - is een manier om via XML berichten uit te wisselen, niets meer, niets minder.
Damn, ik reageer wel een beetje erg laat zie ik. Never mind.
Of had je die al?
SOAP - Simple Object Access Protocol - is een manier om via XML berichten uit te wisselen, niets meer, niets minder.
Damn, ik reageer wel een beetje erg laat zie ik. Never mind.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Lijkt me trouwens niet dat je zelf SOAP verbindingen moet gaan opzetten. Er is vast wel iets te verkrijgen van de SUN site die dat doet ( waarschijnlijk in genoemde Webservice Package
)
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Pagina: 1