Round SCSI kabel U160/LVD

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,

Ik zag dit opeens in de pricewatch staan ik weet niet of het nieuw is maar ik wilde het toch ff hier neerzetten,

http://www.tweakers.net/pricewatch/26423Round SCSI kabel U160/LVD

Er zijn een drietal varianten op verschillende lengtes en aantal connectoren.
Ik denk dat er best tweakers zijn die hier ook naar uitkijken,en de prijs is ook niet echt slecht.

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Heb ze al thuis liggen.
Zien er hetzelfde uit als IDE rounded kabels alleen dan met 68 pins connectors...

Heb alleen nog geen losse terminator dus weet nog niet hoe ze werken...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 09:45
Hmmm dat is nog eens interessant. Heb m'n 29160 al besteld, maar zonder kabels, dus dit is wel makkelijk. Gelijk goed stevig. Beetje jammer van de prijs. voor een paar euro meer had er wel een terminator bij kunnen zitten toch?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 04 maart 2002 16:29 schreef PROnline het volgende:
Hmmm dat is nog eens interessant. Heb m'n 29160 al besteld, maar zonder kabels, dus dit is wel makkelijk. Gelijk goed stevig. Beetje jammer van de prijs. voor een paar euro meer had er wel een terminator bij kunnen zitten toch?
allemaal leuk en aardig, maar calculeer maar alvast een fiks signaalverlies in met zon kabel, (of lagere snelheden in het meest gunstige geval)

tis niet voor niks dat de aders van zon kabel 'gevlochten' zijn, (signaalverlies) als je die dingen ook nog eens gaat 'rounden' tja....

A wise man's life is based around fuck you

• navyseal44
Op maandag 04 maart 2002 22:09 schreef zwelgje het volgende:

[..]

allemaal leuk en aardig, maar calculeer maar alvast een fiks signaalverlies in met zon kabel, (of lagere snelheden in het meest gunstige geval)

tis niet voor niks dat de aders van zon kabel 'gevlochten' zijn, (signaalverlies) als je die dingen ook nog eens gaat 'rounden' tja....
Helaas moet ik zwelgje teleur stelen, deze kabel geeft geen enkel signaal verlies en is net zo snel als mijn (oude) platte originele adaptec kabel...

Overigens heb je niet voor een paar extra een terminator erbij, die zijn zeker net zo duur als de kabel zelf...

• Macaco
Over die terminator's gesproken waar kan je die los kopen ? want idd op de lvd kabel die bij mijn kit zit die heeft al een terminator op het eind. En is het niet zo dat je je scsi HDD zelf kan terminiren,of moet het persee op de kabel zelf zitten.

• navyseal44
Op dinsdag 05 maart 2002 12:50 schreef NEWBIE het volgende:
Over die terminator's gesproken waar kan je die los kopen ? want idd op de lvd kabel die bij mijn kit zit die heeft al een terminator op het eind. En is het niet zo dat je je scsi HDD zelf kan terminiren,of moet het persee op de kabel zelf zitten.
Terminators kun je bij veel internet bedrijven los kopen. bijv. op www.informatique.nl dat zijn ook gelijk goeie.

Er moet altijd een terminator aan het einde van de SCSI bus zitten, je hebt kans dat als je maar 1 HDD eraan hangt, het werkt zonder terminator maar kans is niet echt groot. (8>

• Zwelgje
Op dinsdag 05 maart 2002 09:28 schreef navyseal44 het volgende:

[..]

Helaas moet ik zwelgje teleur stelen, deze kabel geeft geen enkel signaal verlies en is net zo snel als mijn (oude) platte originele adaptec kabel...

Overigens heb je niet voor een paar extra een terminator erbij, die zijn zeker net zo duur als de kabel zelf...
goh dan heb ik toch andere verhalen gehoord, (en gelezen), maar goed jij heb natuurlijk ook veel geavanceerdere methodes om mee te testen?

diverse hardware site's bewijzen overigens mijn gelijk, maar goed,

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 13:54

p@dd0

psychonaut

Op dinsdag 05 maart 2002 18:18 schreef zwelgje het volgende:

[..]

goh dan heb ik toch andere verhalen gehoord, (en gelezen), maar goed jij heb natuurlijk ook veel geavanceerdere methodes om mee te testen?

diverse hardware site's bewijzen overigens mijn gelijk, maar goed,
Heb jij dan misschien wat links naar wat leesvoer hierover.
Want ik zit al een tijdje te twijfelen of ik naar ronde lvd kabels zal gaan overstappen.
Maar ik zat idd met de snelheid in mijn mik.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Zwelgje
Op dinsdag 05 maart 2002 20:31 schreef p@dd0 het volgende:

[..]

Heb jij dan misschien wat links naar wat leesvoer hierover.
Want ik zit al een tijdje te twijfelen of ik naar ronde lvd kabels zal gaan overstappen.
Maar ik zat idd met de snelheid in mijn mik.
er was een tweaker hier in dit forum die een linkje erna toe had, het ging overigens om een paar procentjes verlies aan snelheid, niet superveel maar toch, vooral scsi is heel erg kritisch

ik zal nog wel ff graven hier

• Macaco
Als ik het dus goed mag beschouwen zijn dergelijke gerounde scsi kabels ultra 160/LVD amateuristisch in elkaar geknutseld en is er geen rekening meegehouden met mogelijke signaal storingen en performance verlies ?

Ik was vorig jaar bij de OC-shop en die gaan deze kabels ook verkopen ,alleen weet niet wanneer precies.

• navyseal44
Nou, ik heb zelf geen snelheidsverlies gemerkt met die kabel met testen (gewoon EZ SCSI en sandra bench...).

Maar het zal kennelijk wel weer aan mij liggen :? :?

• Zwelgje
Op woensdag 06 maart 2002 08:50 schreef navyseal44 het volgende:
Nou, ik heb zelf geen snelheidsverlies gemerkt met die kabel met testen (gewoon EZ SCSI en sandra bench...).

Maar het zal kennelijk wel weer aan mij liggen :? :?
jij hebt er ook 6/7 disken aan hangen en tergelijkertijd trek je data van al je disken (anders kom je natuurlijk nooit aan die 160mb snelheid) ??

ik kan je garanderen dat als jij je scsi bus helemaal volpropt (en dat doe je met meerdere schijven) dat er dan signaalverlies optreedt

met een enkele schijf zit je op zon 60mb, en dat kan zon gerounde kabel natuurlijk wel hebben

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 18:49 schreef zwelgje het volgende:

ik kan je garanderen dat als jij je scsi bus helemaal volpropt (en dat doe je met meerdere schijven) dat er dan signaalverlies optreedt
Idd, beetje het zelfde verhaal als telefoonkabel voor 100Mbit netwerk gebruiken...
Gaat ook niet werken.. :z
Pagina: 1