Toon posts:

Wat zijn de voordelen van Virtual Dub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een videoproductiecursus en heb een goed montageprogramma nodig. Adobe Premiere 6.0 zuigt zwaar en ik heb gehoord dat Avid wel okee schijnt te zijn. Nu hoorde ik van een vriend dat Virtual Dub door veel mensen gebruikt wordt. Is het echt beter dan Adobe en Avid? In Adobe kun je geen mooie slowmotion of fastmotion filmpjes maken, het schokt verschrikkelijk. Kan het in Virtual Dub wel?

groetjes,

Bo

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
daar heb ik geen ervaring mee, maar het is in ieder geval wel een goed programma voor het nodige knip- en plakwerk

Verwijderd

ik vermoed dat VD voornamlijk populair is omdat het niet zo groot is en gratis is itt premiere.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

inderdaad. Avid en premiere en virtualdub zijn *nogal* niet met elkaar te vergelijken.

Wil je divx-jes bijknippen, gebruik je virtualdub, wil je een beetje videomonteren, gebruik je premiere en wil je professioneel een speelfilm maken, koop je een avid mediacomposet (kost alleen €100.000 ofzo :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hoi JvS,

Bedankt voor je reply. Ik heb Avid weten te bemachtigen, hij is overigens niet zo duur ($1790).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hehe, ik had het over zo'n systeem :). Ik heb 4 jaar geleden bij avid benelux gewerkt als kabeltrekker in hun pandje, en heb toen ook van die apple systemen in elkaar gemikt, met een zooi van die avid hardware erin. Die systemen waren wel flink duur enzo :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor de gewone stervelingen is het wat prijzig, zeg je....hmm, hier op de uni (RUG) kunnen we rekentijd aanvragen op de cluster-comp (hij schopt reet, 128 pentium 4's). Nu alleen nog een geschikt programma regelen, maar ze willen vast niet voor zo'n duur ding dokken. Werken de professionals ook met Avid m.? Ik wil later als ik groot en sterk ben namelijk iets in die richting doen en me alvast een beetje orienteren.
Pagina: 1