Toon posts:

Migratie exchange 5.5 naar 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik het bovenstaande uitvoeren op de snelste
en meest makkelijke manier, tot mijn beschikking beh ik een nt40 server (die van 2000 voorzien moet worden) en een tijdelijke 2000 server die als tussen station kan dienen voor de migratie. Wie kan mijn van zinnige informatie voorzien van hoe of dit het beste aangepakt kan worden.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21
testen...
Niet elke situatie is hetzelfde.
Updates worden eigenlijk allemaal afgeraden, je houd zoveel oude ellende over.
Kan je de mailboxen niet moven ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 04 maart 2002 13:44 schreef Conar het volgende:
[..] Wie kan mijn van zinnige informatie voorzien van hoe of dit het beste aangepakt kan worden.
http://www.microsoft.com/exchange/techinfo/interop/55.asp

Vergeet niet dat je ook je Windows NT4 domain moet upgraden naar Windows 2000 Active Directory

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Hou ook even rekening met Mixed mode en Native mode!

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk een plitsing van mijn vorige posting zie:
[topic=426339/1/45]

Moven moet denk ik wel kunnen MAAR 'denk ik' is niet voldoende. Als ik aan de slag ga kom ik er wel uit maar voorbereiding is het halve werk en dat wil ik voor de verandering dus gaan doen....

de microsoft site doorneuzen is wel leuk als tijd over hebt maar ik zoek eigenlijk naar mensen die ervaring hebben met dit soort situaties en gericht kunnen wijzen naar struikelblokken die op mijn weg zichzelf zullen opwerpen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Vraagje, waarom ga je naar Exchange 2000 ?

Een collega van mij heeft met de migratie problemen gehad met overzetten van de mailboxen doordat de backup niet goed was. Toen moest ie elke mailbox handmatig exporteren en weer importeren op de nieuwe server.

Ik kan je helaas verder geen advies geven, heb het zelf nog nooit gedaan.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 16:18 schreef seq_uence het volgende:
Vraagje, waarom ga je naar Exchange 2000 ?
Het is de wens on naar een 2k omgeving te gaan voor het einde van het jaar, jaja ik ben er goed op tijd bij dit keer.

Je kunt mailboxen tussen site migreren met 5.5 MAAR kan dat ook met 5.5 > 2000 ?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
In exchange 5.5 is het mogelijk dat een user eigenaar is van meerdere mailboxen, echter in Exchange 2000 wordt dit niet meer ondersteund.... Je moet dus van te voren zorgen dat dit is opgelost dmv extra groepen aanmaken.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 04 maart 2002 19:16 schreef Flyduck het volgende:
In exchange 5.5 is het mogelijk dat een user eigenaar is van meerdere mailboxen, echter in Exchange 2000 wordt dit niet meer ondersteund.... Je moet dus van te voren zorgen dat dit is opgelost dmv extra groepen aanmaken.
dit kan ook nog steeds in exchange 2000 hoor, ik kan 2 (of meerdere) mailboxen hebben binnen exchange 2000,

de optie's zitten alleen heel goed verstopt binnen exchange 2000,

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 04 maart 2002 20:31 schreef zwelgje het volgende:

[..]

dit kan ook nog steeds in exchange 2000 hoor, ik kan 2 (of meerdere) mailboxen hebben binnen exchange 2000,

de optie's zitten alleen heel goed verstopt binnen exchange 2000,
Nope, dat zie je verkeerd. Het mailbox object is in Exchange 2000 gekoppeld aan één enkele user account. Als een user zonodig twee mailboxen moet hebben, moet je een nieuwe user creëren en de bestaane user send-as en receive-as privileges geven.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 04 maart 2002 14:16 schreef Conar het volgende:
[..]Moven moet denk ik wel kunnen MAAR 'denk ik' is niet voldoende.[..]
Moven gaat niet zomaar, althans je kunt in SBS niet de "move mailbox" functionaliteit gebruiken. Wat waarschijnlijk wel werkt is ExMerge; een toel die je van de MS website kunt downloaden. Komt er op neer dat je al je mailboxen naar PST's exporteert en ze later meer importeert.

(Voordat je daar aan begint moet je in Performance Monitor op het MSEXchangeIS object de waarde voor Single Instance Ratio uitlezen. Da's in principe de factor waarmee je database zal groeien als je Exmerge hebt gebruikt, vanwege het feit dat je single instance storage verliest.)

Anyway zou je dus je mailboxen kunnen exmergen naar je reserve machine, dan op je gemakje de server opnieuw bouwen met SBS2000 en dan de mailboxen weer exmergen op de nieuwe server. Moet wel in het weekend, denk'k.

Ik zou je ook aanraden om op je reserve machine een paar keer te oefenen met het installeren van SBS2000; zet 'm een week of twee thuis neer en maak een mailbox voor de kat en een voor de hond en een voor de schildpad . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 04 maart 2002 21:32 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Nope, dat zie je verkeerd. Het mailbox object is in Exchange 2000 gekoppeld aan één enkele user account. Als een user zonodig twee mailboxen moet hebben, moet je een nieuwe user creëren en de bestaane user send-as en receive-as privileges geven.
ja nee, ok nu begrijpen wel elkaar, zo bedoelde ik het ook, of beter gezegd zo 'dacht ik het te begrijpen'

excuus voor mijn onduidelijke intepretatie

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan genoeg info vinden over 5.5 > 2000 nu zal het geheel eenmaal op 2000 weer terug moeten naar de oorspronkelijke server. Iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 21:44 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Moven gaat niet zomaar, althans je kunt in SBS niet de "move mailbox" functionaliteit gebruiken. Wat waarschijnlijk wel werkt is ExMerge; een toel die je van de MS website kunt downloaden. Komt er op neer dat je al je mailboxen naar PST's exporteert en ze later meer importeert.
Aahhh!!! dit is wat ik dus ten alle tijden wilde voorkomen |:(

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Check deze link 'ns http://www.netiq.com/products/em/default.asp

Zit een trial bij. Vorige week bij een seminar geweest, is erg interessant product. Denk er niet te lichtzinnig over om exchange om te zetten naar 2k.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 04 maart 2002 21:52 schreef Conar het volgende:

[..]

Aahhh!!! dit is wat ik dus ten alle tijden wilde voorkomen |:(
Tja, dan zit je vast aan de upgrade; CD d'r in, next, next, finish en bidden dat 't goed gaat. Als je dan toch een reserver server hebt, kun je daar die upgrade eerst eens oefenen, dan weet je van tevoren wat er allemaal fout kan gaan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:46 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Tja, dan zit je vast aan de upgrade; CD d'r in, next, next, finish en bidden dat 't goed gaat. Als je dan toch een reserver server hebt, kun je daar die upgrade eerst eens oefenen, dan weet je van tevoren wat er allemaal fout kan gaan.
Is het verhuizen binnen de site van 5.5 naar 2000 (als die 2 binnen een site kunnen samenwerken), en dan vervolgens van 2000 naar 2000 geen optie ?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 06 maart 2002 10:18 schreef Conar het volgende:

[..]

Is het verhuizen binnen de site van 5.5 naar 2000 (als die 2 binnen een site kunnen samenwerken), en dan vervolgens van 2000 naar 2000 geen optie ?
Nee want bij SBS heb je geen sites.
Althans je kunt maar één server hebben binnen een site.
Begin maar eens te lezen:
SBS: How to Upgrade SBS 4.x to SBS 2000 on a New Computer (Part 1 of 2)
SBS: How to Upgrade SBS 4.x to SBS 2000 on a New Computer (Part 2 of 2)
Je kunt kiezen tussen het één dag plan en het drie dagen plan. Lachûh!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
Al wachten de op een restore (4mb/min) zal ik mijn sbs knutsel kunsten maar weer aanscherpen.

:Y) :Y) :Y) :Y)
Pagina: 1