[ PDA] Expansionslots ( CF I en CF II, MMC, SD )

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik had dus een vraagje over de expansion slots van PDA's.
Ik heb even gezocht en heb de volgende al gevonden:
- Compact Flash Type I
- Compact Flash Type II
- MMC
- SD
- PCMCIA
- Memory Stick
- Springboard

Nu weet ik dat CF I en II verschillen in onder andere dikte. Maar zijn ze nou compatible met elkaar?
Voor zover ik het heb uitgezocht werkt CF type II alleen in een CF Type II slot, maaaaaaaar werkt een CF Type I ook in dit slot of niet? Passen doet het wel, wat ze hebben allebei dezelfde hoeveelheid pinnen (50), en allebei supporten ze hetzelfde voltage, maar weet iemand misschien of het ook werkt? En weet iemand nog meer expansion slots?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja, cf1 kaartjes passen gewoon in een cf type 2 slot. andersom gaat dit idd niet door de dikte.

waarom wil je meer expansion slots weten ? is dit niet genoeg ? iig zijn dit de meest gangbare en dat is meestal wat je wilt bij expansion slots.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Merk daarbij op dat er geen enkele PDA is met een PCMCIA slot (of je moet de Psion Series 7 en Netbook PDA's willen noemen), en dat Springboard niet zozeer op geheugenuitbreiding gericht is als de rest. Er zijn 'ook wel' springboard geheugenmodules (tot 16 MB) 'maar vooral' uitbreidingen als een modem, een GPS ontvanger, en inderdaad CF adapters (waar je qua geheugenuitbreiding veel verder mee komt). Springboard is toch een stuk minder gangbaar dan CF, MMC en SD hoor.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
voor ipaq is er wel een pcmcia slot beschikbaar hoor.

Als er pda geheugen is dat onbekender is dan wat je al genoemd hebt dan kan je het maar beter niet kopen volgens mij :)

Verwijderd

Voor de iPaq wel? O dat was me niet bekend, sorry. Maar hoe dan? Met een sleeve eromheen of zo? Of gewoon "native" zeg maar?

Met die laatste stelling ben ik het overigens absoluut eens. Het moet dan om dermate obscuur of achterhaald materiaal gaan, dat je zeker niet op support hoeft te rekenen (doet Psion nog wat met de SSD-kaarten voor de series 3?)