Goede TV-out + S/PDIF en maar 1 PCI

Pagina: 1
Acties:

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Het systeem is op dit moment een Shuttle SV24 Barebone met on board VGA en TV-out. Een Terratec 512Digital (voor S/PDIF).

Het probleem is dat de TV-out geen schermvullend beeld geeft. Kwaliteit is acceptabel.

Ik zit te denken aan een Ati Radeon AIW, deze heeft zelfs S/PDIF aansluiting en dan zouden de problemen opgelost (kunnen) zijn. Maar hoe goed is de beeldkwaliteit (vergeleken met een Chrontel chip) en kun je de S/PDIF uitgang ook gebruiken voor MP3 en DivX etc.

Een Hollywood+ kaart is geen optie want de TV-out kan geen desktop weergeven. Kom ook niet aan met de mededeling dat Matrox een veel betere TV-out heeft, want dan heb ik nog een S/PDIF.

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Remote, kun je daar b.v. ook WinAmp mee bedienen?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
hoe wil jij in hemelsnaam een agp slot in een pci slot krijgen, met een hamer :?

Reality beats fiction by far!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan iig wel gewoon overscan aanzetten voor die onboard video kaart. kwaliteit is nog niet echt goed maar is wel gewoon beeldvullend.

ati kaarten hebben en zeer goede tv-out maar ben bang dat je geen ati radeon aiw in pci kan krijgen, maar waarom moet het ook een radeon zijn ? je gaat er toch niet op gamen ? gewoon een ati van een paar generaties ouder moet het ook wel doen. (die hebben zeker geen spdif ?)

hollywood+ kaarten kunnen (met veel moeite) wel gewoon mediaplayer weergeven en dus je divxjes. of waar je het ook voor wou gebruiken.

je kan iig de hollywood kaart voor dvd gebruiken en de onboard tv-out voor divxjes en andere niet zo'n hoge kwaliteits eisende handelingen (winamp oid).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• moefit
Op maandag 04 maart 2002 19:10 schreef E-MANs het volgende:
hoe wil jij in hemelsnaam een agp slot in een pci slot krijgen, met een hamer :?
Bij de Ati FAQ:
Q12: What are the differences between North American and European
ALL-IN-WONDER® cards?
A12: ...
The European version of ALL-IN-WONDER® RADEONT is available in AGP only. The
PCI version is currently under development.

Alleen ik krijg hem dus niet gevonden :'(

• moefit
Op maandag 04 maart 2002 21:43 schreef cosmoOo het volgende:
je kan iig wel gewoon overscan aanzetten voor die onboard video kaart. kwaliteit is nog niet echt goed maar is wel gewoon beeldvullend.

ati kaarten hebben en zeer goede tv-out maar ben bang dat je geen ati radeon aiw in pci kan krijgen, maar waarom moet het ook een radeon zijn ? je gaat er toch niet op gamen ? gewoon een ati van een paar generaties ouder moet het ook wel doen. (die hebben zeker geen spdif ?)

hollywood+ kaarten kunnen (met veel moeite) wel gewoon mediaplayer weergeven en dus je divxjes. of waar je het ook voor wou gebruiken.

je kan iig de hollywood kaart voor dvd gebruiken en de onboard tv-out voor divxjes en andere niet zo'n hoge kwaliteits eisende handelingen (winamp oid).
Hoe werkt die overscan? Inderdaad hebben de oude AIW's geen S/PDIF.

Kun je de S/PDIF van die Hollywood (of Xcard) wel gebruiken voor MP3/DivX etc? Dat het gewone PC beeld niet zo geweldig is maakt me niet zoveel uit, maar een 50Hz brom door mijn MP3's is toch minder.