B&W DM 602 S3 speakerkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:42
Ik heb afgelopen zaterdag die B&W speakers besteld, maar ik heb eigenlijk nog helemaal niet echt nagedacht over speakerkabels. Dom, I know :)
Welke dikte/merken kunnen jullie me aanraden en wat gaat dat geintje me dan ongeveer kosten?

Ik ga de speakers aansluiten op een NAD C350 versterker en de lengte van de kabels moet ongeveer 3 meter zijn.

Help! ;)

Edit: Typefout in topictitel :( SW moet S3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:08 schreef InZane het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag die B&W speakers besteld, maar ik heb eigenlijk nog helemaal niet echt nagedacht over speakerkabels. Dom, I know :)
Welke dikte/merken kunnen jullie me aanraden en wat gaat dat geintje me dan ongeveer kosten?

Ik ga de speakers aansluiten op een NAD C350 versterker en de lengte van de kabels moet ongeveer 3 meter zijn.

Help! ;)
iig draden met een zo laag mogelijke weerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Een mooie kabel:

Kost ongeveer 5 euro per meter.

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenhul.nl/cable/clrwtrL.jpg

V/d hul clearwater.

Vraag in de winkel om een reststukje of misschien heb je zelf wat liggen en vervang je bruggen tussen de terminals gelijk even om een tip te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 13:21 schreef hervaz het volgende:
Een mooie kabel:

[afbeelding]

V/d hul clearwater.

Vraag in de winkel om een reststukje of misschien heb je zelf wat liggen en vervang je bruggen tussen de terminals gelijk even om een tip te geven :)
Hmm ziet er goed uit. Zal in elk geval vragen of ze het hebben (Versnel Hi-Fi, Apeldoorn). Dat zal trouwens niet voor donderdag zijn.

Die bruggen heb ik van gehoord ja. Schijnt nogal 'knakestaal' te zijn ;)
Ga ik inderdaad ff iets anders op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Gewoon paar stukjes flexibele kabel knippen en strippen en vervangen, je kan ook een stel siltech brugjes kopen hiervoor maar die dingen kosten net zoveel als 1 speaker die je nu koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 13:44 schreef hervaz het volgende:
Gewoon paar stukjes flexibele kabel knippen en strippen en vervangen, je kan ook een stel siltech brugjes kopen hiervoor maar die dingen kosten net zoveel als 1 speaker die je nu koopt :+
*kuch* Eehm inderdaad maar geen Siltech :+

Iemand nog andere tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Ixos 603 , 3 euro 50 de meter ..

http://www.ixos.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Mag ik vragen wat je voor die speakers betaald hebt? En heb je die ook daar in Apeldoorn gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 16:23 schreef Arzie het volgende:
Mag ik vragen wat je voor die speakers betaald hebt? En heb je die ook daar in Apeldoorn gekocht?
Ik heb nog niet betaald :+
Maareh ik ben voor 2 stuks € 500,- kwijt en die haal ik ook gewoon hier in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Je moet niet zoveel geld aan kabels uitgeven. Dit is gewoon onzin.. standaard goed 2mm2 snoer is goed genoeg, ik betwijfel ten zeerste of je ook maar iets van verschil zult horen tussen de genoemde kabels en normale kabel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 17:27 schreef tbusquet het volgende:
Je moet niet zoveel geld aan kabels uitgeven. Dit is gewoon onzin.. standaard goed 2mm2 snoer is goed genoeg, ik betwijfel ten zeerste of je ook maar iets van verschil zult horen tussen de genoemde kabels en normale kabel.
Ik ga 't echt niet overdrijven hoor, maar een beetje redelijke kwaliteit moet het toch zijn vind ik :)

BTW: I like your icon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

'k heb bij versnel ooit cabletalk 3.1 biwire gekocht. die kwam echt onwijs goed uit de reviews. ook in normale versie. kostte 2 jaar geleden ofzo fl 9,50 per meter dus echt goed te doen. was er ook wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Op maandag 04 maart 2002 17:27 schreef tbusquet het volgende:
Dat is dus echt onzin ...

Je hoort wel duidelijk verschil tussen standaard speakerkabel en bv de ixos 603 ...
Ixos 603
A big and expansive sounding cable, full and engaging while retaining a high degree of neutrality. Moreover, it provides a smoothly integrated and well- focused sound thats brimming with intriguing ambient detail. The Superstrand 603 is an out-and-out Best Buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 30-07 17:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 maart 2002 17:52 schreef Remko het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin ...

Je hoort wel duidelijk verschil tussen standaard speakerkabel en bv de ixos 603 ...
[..]
moah, ik heb nu even mijn achterspeakers als PC speakers neergezet, en de ene klinkt inderdaad anders dan de andere, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de ene 40cm hoger stata en in een hoek, dan dat de ene met 0,75mm draad zit en de andere met (jawel :P) Ixos603 :).

Als je toch voor dat merk gaat, neem dan de 6003, dat is pas een cool snoertje :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Als je toch voor dat merk gaat, neem dan de 6003, dat is pas een cool snoertje .
Dat vind ik een beetje overkill op een b&w602s3 .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 04 maart 2002 17:54 schreef JvS het volgende:

[..]

moah, ik heb nu even mijn achterspeakers als PC speakers neergezet, en de ene klinkt inderdaad anders dan de andere, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de ene 40cm hoger stata en in een hoek, dan dat de ene met 0,75mm draad zit en de andere met (jawel :P) Ixos603 :).
Dat verschil lijkt me niet te wijten aan verschillende kabels, hang eens aan de andere speaker hetzelfde snoer, wedden dat het nog steeds "precies anders" klinkt. ;)

Ik heb btw. aan mijn fronts dure kabel hangen, ca 20 gulden de meter, en aan mijn center en rears (rears zijn zelfde speakers als de fronts, ook 602) hangt 4mm2 kabel van 6 gulden de meter.
Echt niet dat je het verschil hoort.
Maarja, kabel discussies zijn nutteloos.. Zijn al veel te vaak gevoerd hier.

De één claimt het wel te horen en de ander claimt weer van niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op het hifi forum zouden ze zeggen dat je met die simpele aparatuur van je het toch niet hoort :P :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer eens iets leuks van MIT (Terminator of zo)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 17:39 schreef zimbab het volgende:
'k heb bij versnel ooit cabletalk 3.1 biwire gekocht. die kwam echt onwijs goed uit de reviews. ook in normale versie. kostte 2 jaar geleden ofzo fl 9,50 per meter dus echt goed te doen. was er ook wel tevreden mee.
Thnx! Ik zal eens kijken wat ze daar allemaal hebben. Ik ben zo in elk geval al een eindje op de goede weg denk ik :)

Die NAD/B&W combo was hier trouwens nog aardig moeilijk te vinden. Voor zover ik weet zijn Sterk, Versnel en Hobo Hi-Fi de enige 'echte' audiozaken hier in Apeldoorn.

Sterk heeft wel B&W, maar geen NAD
Hobo heeft wel NAD, maar geen B&W
Versterk heeft beide merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 04 maart 2002 18:47 schreef InZane het volgende:
Sterk heeft wel B&W, maar geen NAD
Hobo heeft wel NAD, maar geen B&W
Versterk heeft beide merken :)
Hobo geen B&W???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 19:11 schreef Funk het volgende:

[..]

Hobo geen B&W???
Volgens de site niet.

www.hobo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:21 schreef hervaz het volgende:
Een mooie kabel:

[afbeelding]

V/d hul clearwater.

Als je daar mee gaat testen kan je ook gelijk eens de CS122 proberen....ook lekker kabeltje (heb ik zelf hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op maandag 04 maart 2002 23:37 schreef Silacoid het volgende:

[..]

Als je daar mee gaat testen kan je ook gelijk eens de CS122 proberen....ook lekker kabeltje (heb ik zelf hier)
Ik ga eerst maar eens kijken wat ze allemaal bij Versnel hebben.
Als 't maar niet duurder dan € 5,- per meter wordt, vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 04 maart 2002 22:40 schreef InZane het volgende:

[..]

Volgens de site niet.

www.hobo.nl
Wel hoor, kijk maar bij links, daar verwijzen ze ook naar B&W. Waarschijnlijk heb je bij producten gekeken, maar daar staat duidelijk boven "Hier vindt u een kleine greep uit ons ruime aanbod." Maar goed, maakt allemaal ook niet uit, want je hebt je spullen nu ook. Ik heb trouwens een beetje een alternatieve speaker/versterker combinatie voor die van jou, namelijk Chario Syntar 200 en Rotel RA-971. Heb alleen wel alles 2dehands gekocht. Ik heb Monitor Cobra Silver (4 mm) kabel aangeschaft, een beetje op de gok, kostte 7,5 euro p/meter. Maar als ik op de verhalen van anderen afga had ik misschien beter een van de Hul kabeltje kunnen kopen. De CS-122 bijvoorbeeld. Ga nog wel eens experimenteren met andere kabels, kijken hoe veel verschil het nu werkelijk uitmaakt. Ben voorlopig tevreden...
Pagina: 1